۲۰ تير ۱۴۰۲ ۰۸:۱۹
کد خبر: ۳۰۵۰۷۹

عطنا - مدیر گروه روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی تهران گفت: رشته‌های روزنامه نگاری، روابط عمومی و تبلیغات مثل صنایع نظامی از رشته‌های راهبردی در کشورهای دنیا به شمار می‌روند.

دکتر حسینعلی افخمی روز شنبه در دوره آموزشی مدیریت استراتژیک در روابط عمومی که به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار کرد: این مهم نیاز به اثبات و ادله ندارد چون سرمایه‌گذاری در آن به نفع کشور است.

وی به انواع مدیریت‌ها در دوره‌های مختلف و ارتباط آن با روابط عمومی‌ اشاره کرد و گفت: در نوعی از مدیریت که مدیریت کلاسیک(دانشگاهی و سبک های قدیمی) نام دارد ارتباطات در آن عمودی بوده و به دلیل نظارت مستقیم، نیازی به روابط عمومی نیست.

وی به مدیریت نئوکلاسیک نیز اشاره کرد و گفت: در این نوع مدیریت، با توجه به اینکه نوع آن کنترلی است، اینگونه روش ها در روابط عمومی جایی ندارد.

دکتر افخمی به ضرورت وجود ارتباطات و روابط عمومی در مدیریت نیروی انسانی اشاره و اظهار کرد: در این نوع مدیریت نیروی انسانی به عنوان سرمایه در سازمان تبدیل می‌شود و سازمان‌ها سعی دارند تا با جذب نیروهای تحصیل کرده و با نشاط سرمایه خود را بالا ببرند و برای این کار وجود روابط عمومی ضروری است.

وی به ظهور مکتب سیستمی مدیریت پس از جنگ جهانی دوم اشاره کرد و گفت: در این نوع مدیریت سازمان، جامعه را بخشی از خود می‌بیند و برای تعامل با جامعه و شناخت افکار عمومی، وجود روابط عمومی را ضروری می‌داند.

دکتر افخمی با بیان اینکه پس از جنگ جهانی دوم رسانه‌ها اهمیت پیدا می‌کنند، گفت: پس از جنگ جهانی دوم است که روابط برای سازمان‌ها مهم می شود و سازمان‌ها تلاش می‌کنند تا به وسیله روابط عمومی افکار عمومی را جهت دهند.

وی به نقش روابط عمومی ها در فرهنگ و مسائل فرهنگی تاکید کرد و گفت: مفاهیمی همچون هویت و وجهه سازمانی و برندینگ(تجاری سازی) و موضوع فرهنگ که ارزش‌ها را شکل می‌دهد از این رو سازمان‌ها برای فرهنگ سازی سازمانی، روابط عمومی‌ها را مکلف و موظف می‌سازد.

وی به ارتباط مدیریت قدرت و روابط عمومی که از سال ۱۹۸۰ رواج یافت نیز اشاره کرد و گفت: زبان به راحتی نمی‌تواند ۲ طرفه باشد و پشت آن مفهومی که قدرت نام دارد مخفی است.

دکتر افخمی گفت: در این نوع مدیریت کاهش تفاوت جنسیتی و عوض شدن زبان و ابزار برای برقراری ارتباطات بیشتر مورد تاکید است.

وی همچنین به رویکرد تکنولوژی یا فناوری در ارتباطات اشاره کرد و گفت: این نوع رویکرد، روابط عمومی را جهت می‌دهد و روابط عمومی ها باید برای حفظ جایگاه خود، دانش خود را همواره به روز کنند.

وی همچنین با اشاره به نقش و جایگاه تبلیغات در روابط عمومی ها گفت: تبلیغات نقش بسزایی در پیشبرد اهداف دارد، روابط عمومی هایی که تبلیغات آنها با مدیریت روابط عمومیشان پیش می رود روش مناسبی دارند.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
هنر و فرهنگ1
کرونا؛ نادانی انسان در عصر علم و فناوری قرن بیست و یکم
کتاب چشم انداز‌های ارتباطی پاندمی منتشر شد:

کرونا؛ نادانی انسان در عصر علم و فناوری قرن بیست و یکم

کتاب«چشم انداز‌های ارتباطی پاندمی»جدیدترین اثر دکتر هادی خانیکی با گردآوری وتدوین حبیب راثی تهرانی، با نگاهی ارتباطی به بیماری کرونا، به‌تازگی ازسوی مرکز نشر دانشگاهی منتشر و راهی بازار نشر شده است.
فحش دادن بخشی از ابزار کار و سنت ماست!
حمایت بی‌شرمانه شاهین نجفی از فحاشی و توهین عناصر ضدانقلاب به مردم ایران:

فحش دادن بخشی از ابزار کار و سنت ماست!

شاهین نجفی خواننده هتاک، فحش دادن را بخشی از ابزار کار خود و از سنت‌های خود و عناصر ضد انقلاب دانست و خواست که مردم فحاشی کردن را به عنوان بخشی از فرهنگ و سنت‌های خود بپذیرند!!
هنر و فرهنگ2
دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد
معرفی کتاب: "دروازه بانی"، اثر پاملا شومیکر، ترجمه دکتر حسین افخمی:

دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد

بنابر نظر پاملا شومیکر، استعاره "دروازه‌بانی" را می‌توان برای هرموقعیت تصمیم گیری و با هرمیزان اطلاعات به کار برد؛ چه این انتقال از طریق کانال‌های جمعی و چه از طریق کانال های بین‌فردی باشد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار