۱۰ تير ۱۴۰۲ ۰۸:۲۴
کد خبر: ۳۰۵۰۴۵

عطنا - رسانه ی جمعی الکترونیک پلتفرمی است برای اینکه مردم عقاید و نظراتشان را بیان کنند. قبل از اینکه جنبه های مختلف این رسانه های جمعی شناسایی شود، مردم باید بدانند رسانه جمعی چیست؟

رسانه جمعی الکترونیک ابزار رایانه ای هستند که به مردم اجازه می دهند که عقاید، اطلاعات و ویدیو خود را در شبکه های خاصی به اشتراک بگذارند و تبادل داشته باشند. در این نوشته ما جنبه های مثبت و منفی آن را بررسی خواهیم کرد.

تمرکز بیشتر روی زمینه هایی نظیر شغل، تحصیلات، جامعه و جوانی است.در طول این نوشته ما بررسی میکنیم که چگونه رسانه جمعی جامعه را به طور وسیعی تحت تاثیر قرار میدهد.

امروزه رسانه جمعی الکترونیک بخش مهمی از زندگی مردم از خرید تا نامه های الکترونیکی، تحصیلات و ابزار تجارت را پوشش میدهد. رسانه جمعی نقش مهمی در تغییر سبک زندگی مردم بازی میکند. رسانه های جمعی شامل سایت ها و وبلاگ های شبکه ای است که مردم آنجا میتوانند به راحتی با یکدیگر ارتباط بگیرند. از زمان ظهور این شبکه های اجتماعی نظیر توییتر و فیسبوک مثل یک کلیدی برای اخبار شده اند.روزنامه نگاران و سازمان هایشان کارشان را به نحو احسن انجام میدهند.

این سایت ها به ابزاری روزمره برای مردم مبدل شده اند. رسانه جمعی به صورت اساسی به عنوان ابزارهای الکترونیکی در دسترس و ارزان به هرکسی کمک میکند تا به اطلاعات دسترسی پیدا کند یا آن را منتشر کند در یک تلاش دسته جمعی شرکت کند یا رابطه ای پیدا کند.

اثر رسانه های جمعی در روی زمینه های مختلف چیست؟ / اثر رسانه جمعی بر روی تحصیلات

در بررسی انجام شده ثابت شد که 90درصد دانش آموزان از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.تکنولوژی یک پیشرفت سریع را با معرفی ابزارهای کوچک ارتباط برای دستیابیبه شبکه های اجتماعی در زمان و مکان نشان داده است. این اسباب شامل کامپیوترهای جیبی، لپتاپ ها، آیپد و حتی موبایل هایی که خدمات اینتذنت را پشتیبانی می کنند. برای هدف تحصیل رسانه اجتماعی به عنوان یک روش نوآورانه استفاده میشود. دانش آموزان بایستی یاد بگیرند که از این ابزار به روش بهتری استفاده کنند. در کلاس های درسی از رسانه جمعی برای دادن پیام و متن استفاده میشود. اما به جای آن بهتر است یاد بگیرند چگونه از رسانه جمعی برای اهداف بهتر استفاده کنند.

رسانه جمعی کیفیت و میزان همکاری دانش آموزان را افزایش می دهد. با کمک رسانه های جمعی دانش آموزان به راحتی با یکدیگر ارتباط بگیرند یا به سرعت اطلاعات را از طریق سایت های مختلف نظیر فیس بوک و اینستاگرام و... مبادله کنند.

همچنین برای دانش آموزان مهم است که به جای کار نوشتاری کار عملی انجام دهند. آنها میتوانند بلاگ هایی برای معلم شان براای بهبود مهارت های یادگیری بنویسند. شبکه های اجتماعی امتحان آنلاین برگزار می کند که نقش مهمی در بهبود دانش دانش آموزان دارد.

هدف استفاده از اینترنت

 کاربرد اینترنت برای نامه نگاری و وب گردی به ترتیب 32درصد و26درصد می باشد. به طور کلی 2 دلیل سنتی برای اشتفاده از اینترنت برای نامه نگاری و وب گردی وجود دارد. در هندوستان شبکه های اجتماعی رشد سریعی برای کسب محبوبیت داشته اند اما هنوز به سطح جهانی نرسیده اند. تنها 17درصد سایت های شبکه ای به عنوان دلیل اصلی کاربرد اینترنت گزارش شده اند. واکنش های متناوبی برای دانلود محتوای اینترنتی وجود دارد. خرید آنلاین کالا، مطالعه و خواندن کتاب. در میان جوانان هندی 90.7 رسانه های اجتماعی مستقل هستند.این ارقام روز به روز در حال افزایش است در حالیکه فقط 4.3 درصد اعضا در رسانه های اجتماعی عضو نیستند یا دسترسی ندارند.

1.1.       اثرات مثبت رسانه های جمعی بر روی تحصیلات
1.2.       .رسانه های اجتماعی به بچه ها روشی موثر برای اینکه توجه بیشتری به اقدامات و کلاس داشته باشند و تکالیفشان را بهتر انجام دهند.
1.3.       بسیاری از دانش آموزان که به کلاس حضوری علاقه مند نیستند ممکن است حس کنند که آنها می توانند افکارشان را در رسانه های اجتماعی به راحتی بیان کنند.
1.4.       معلمان ممکن است در رسانه اجتماعی محتوایی درباره کلاس یا اتفاقات مدرسه و تکالیف خانه لیست کنند که برای آنها بسیار مفید باشد.
1.5.       دسترسی به رسانه های جمعی فرمی برای تحصیل کرده ها فراهم میسازد که به شهروندان اموزش های مفید بدهند و از اینترنت برای تولید و سود استفاده کنند.
1.6.       به نظر میرسد که بازاریابی رسانه های اجتماعی در انتخاب های شغلی پدیدار شده است، بازاریابی رسانه های اجتماعی کارمندان جوان را آماده می سازد تا بازاریابی های موفقی داشته باشند.

اثرات منفی رسانه جمعی درتحصیلات

اولین نگرانی که درباره ی اثر منفی رسانه جمعی به ذهن میرسد نوع حواس پرتی دانش اموزان حاضر در کلاس است. معلمان قادر نیستند شناسایی کنند چه کسی حواسش به درس نیست. یکی از بزرگترین معایب رسانه های جمعی درتحصیلات مسائل خصوصی است مثل پست کردن اطلاعات شخصی در سایت های آنلاین است. در برخی زمینه ها یا سایت ها اطلاعات مناسب زیادی یافت میشود که ممکن است باعث گیجی دانش آموزان شود.

بسیاری از دانش آموزان توانایی ارتباط مستقیم را از دست میدهند. . بسیاری از بلاگرها و نویسنده اطلاعات اشتباه پست میکنند که منجربه شکست سیستم اموزشی میشود.

اثر رسانه جمعی روی تجارت

رسانه های اجتماعی منطقه جدید شهرت در بازاریابی هستندکه شامل تجارت،سازمانها، و برندهایی است که برای خبرسازی و یافتن دوست و ارباط گیری و پیدا کردن فالور کمک میکند.

تجارت از رسانه اجتماعی. برای بهبود عملکرد سازمان بعد روش های مختلف مانند دستیابی به اهداف تجاری و افزایش سود سالیانه موسسات استفاده میکنند.

رسانه های اجتماعی مزایایی مانند برنامه های ارتباطی دارد که دو روش ارتباطبین کمپانی و سهامداران را تسهیل میکند. تجارت میتواند از طریق سایت های شبکه های اجتماعی تقویت شود. بسیاری از سازمانها تجارت خود را با این اگاهی در شبکه اجتماعی برای جذب بیشترین مقدار مشتری یا کاربر بیزینس خود را بهبود ببخشد. مشتریها میتوانند با مهاجران در شبکه های اجتماعی در سطح شخصی ارتباط بگیرند.

اگریک موسسه ای یک برند تولید کند شبکه های اجتماعی میتواند برای توسعه و پیشرفت برند موجود کمک کنند و صدای تجارت آنها شود.

شکل تطابق رسانه جمعی

رسانه اجتماعی درنقش های مختلف استفاده میشود. بازاریابی: بازاریابی یکی از مهم ترین و رایج ترین استفاده رسانه اجتماعی درتجارت است. این کارآمد است زیرا هر برندی یک بخش هدف درشبکه آنلاین دارد.
منابع انسانی برای شناسایی ودرگیر شدن در استعداد مستقیم عالی است. منابع انسانی به شرکت کمک میکند تا مزایای کارمندانشان  و فرهنگ شراکت را در ویترین نمایش دهد.

خلاقیت: هنر را به اشتراک میگذارند. تیم های طراحی و کپی برای اختراع ایده های جدید که برای فراهم کردن اهداف کمپانی مفید هستند.

عملکرد،استراتژی بسیاری از سایتها شبیه لینکدین با ارتباط با متخصصان که برخی طرح های استراتژیک را به اشتراک میگذارند به تجارت کمک میکند.

توسعه تجارت: سایت های بازاریابی حرفه ای میتواند برای ارتباط با مشتریان مورد استفاده قرار بگیرد.

اثرات مثبت رسانه های اجتماعی روی تجارت

. رسانه جمعی برای فهم بهتر حاضران با لایک و دیسلایک هایشانکمک میکند.
. سایت های شبکه های اجتماعی برای ایجاد مشترکی جدید با فراهم کردن تسهیلات مفید کمک میکند.
. با شبکه های انلاین به بهبود دید تجاری و پیروز شدن بر رقبا کمک میکند.
. همین کمک میکند آگاهی خود را در بین برندها افزایش دهید و با بودجه کم سود ببرید.

اثرات منفی روی کسب و کار

. در زمینه تجارت رسانه جمعی نمیتواند کاملا ریسک کند پون بسیاری از طرفداران و دنبال کننده ها برای بیان نظراتشان روی پست های یک موسسه خاص آزاد هستند . این کامنتهای منفی میتواند منجر به شکست سازمان شود.
. بسیاری از موسسات بزرگ قربانی هکرها میشوند.
. استراتژی های اشتباه برندهای آنلاین میتواند خطر جدی برای کمپانی باشند و ممکن است آن را در یک ورشکستگی بزرگ قرار بدهند.
. مشغول شدندر یک رسانه اجتماعی میتواند خیلی وقت گیر باشد. سازمان باید یک نفری استخدام کند که همیشه صفحه شما را ساپورت و تقویت کند و پروفایلهای مناسب برایتان انتخاب کند..
بیشتر کمپانی ها در اندازه گیری نتایج آگهی های رسانه جمعی مشکل دارند

اثر رسانه جمعی روی جامعه

همانطورکه همه میدانیم رسانه جمعی اثر زیادی روی جامعه دارد. بسیاری از سایت های رسانه های اجتماعی محبوب ترین ها در اینترنت هستند. برخی سایت های فضای مجازی روشی که مردم ارتباط و اجتماعی میشوند را تغییر می دهد.

رسانه های جمعی فرصتی فراهم میکنند که مردم با دوستان،همکاران قدیمی شان مجددا ارتباط بگیرند. همچنین کمک میکند که دوستان جدیدی پیدا کنند ومحتوا و عکس و ویدیو صدا در بین آنها به اشتراک بگذارند رسانه جمعی همچنین سبک زندگی جامعه را تغییر میدهد.

مشکل استفاده از رسانه جمعی در جامعه

بر طبق بررسی انجام شده توسط pecv در سپتامبر2014 ، 52درصد بزرگسالان آنلاین دو یا بیشتر رسانه اجتماعی استفاده میکنند. و بیش  از نیمی از بزرگسالان انلاین 65 ساله و بالاتر 60درصد از فیسبوک استفاده میکنند. 31درصد همه -بالاتر از همه- نیمی از کاربران اینترنت جوان بین 18تا29 سال ،53درصد از اینستاگرام استفاده می کنندو نیمی از کاربران اینستاگرام حدود 49 درصد از سایت ها رو هر روز استفاده میکنند.

اثرات مثبت رسانه جمعی روی جامعه

رسانه های اجتماعی به مردم کمک میکند که افرادی را ملاقات کنند که ممکن نیست خارج از فضای مجازی آنها را ببیند.
همچنین کمک میکند که عقایدتان ماورای مرزهای جغرافیایی به اشتراک بگذارید.
. فرصت مناسبی است برای همه نویسندگان و بلاگرها فراهم میکند تا با مشتریان خود ارتباط بگیرند.
. اثر مثبت دیگر سایت های رسانه های اجتماعی این است که مردم را در یک برنامه بزرگ برای دستیابی به هدف های خاص متهعد کند. واین باعث میشود که تغییرات مثبتی در جامعه فراهم شود
. رسانه جمعی آگاهی ایجاد میکند در میان جامعه مثل کمپین ها، کارزار تبلیغاتی، مقالات تبلیغاتی، ترویج هاکه به جامعه کمک میکند که با اطلاعات جدید آپدیت شوند.

اثرات منفی رسانه در جامعه

یکی از تاثیرات منفی رسانه جمعی این است که مردم را معتاد میکند.مردم زیادی در سایتهای اجتماعی سپری میکنند که تمرکز و توجه شان از کار خاصی پرت میکند.
. رسانه جمعی به آسانی میتواند کودک را تحت تاثیر قراردهد. به این دلیل که گهگاهی مردم عکس، ویدیو در رسانه به اشتراک میگذارند که حاوی چیزهای منفیو خشونت برانگیز است که میتواند رفتار کودک یا نووجوان را تحت تاثیر قرار دهد.
. حریم خصوصی افراد ممکن است مورد تهاجم قرار بگیرد.
. برخی از مردم از عکس ها و ویدیوهایشان در سایت های اجتماعی استفاده میکنند که میتواند دیگران را تشویق کند که از آنها به طرز کاملا غلطی استفاده کنند.

تاثیر رسانه جمعی روی نوجوانان

امروزه رسانه اجتماعی به یک مجموعه ای از ابزارهای جالب برای درگیر کردن نوجوانان شده است. بسیاری از نوجوانان هر روزدر رسانه های اجتماعی با دوستانشان در ارتباط اند و بحث میکنند.
در گذشته نوجوانان فقط با دوستان و همکلاسیهایشان اکیپ داشتند اما امروزه نوجوانان نه تنها با دوستانشان بلکه غریبه ها نیز ارتباط اجتماعی دارند. طبق تحقیق خبریbbc در سال 2013 دریافتند که 67 درصد کاربران فیسبوک که بسیار رایج شده بود نوجوانان و دانش آموزان بودند. نوجوانان کشور مکررا از سایتها، موبایلها و بازی های آنلاین استفاده میکنند تا با یکدیگر ارتباط بگیرند و تبادل اطلاعات داشته باشند. بر طبق بررسی انجام شده در کالیفرنیا در جدول زیر نشان میدهد که چگونه رسانه اجتماعی سلامت رفتاری جوانان کالیفرنیا را تحت تاثیر قرار میدهد.
 
استفاده نوجوانان از رسانه جمعی/  تاثیرات مثبت رسانه جمعی روی نوجوانان

رسانه جمعی به نوجوانان کمک میکند که با یکدیگر ارتباط داشته باشند.
. اطلاعات مفید میتواند در سایت های شبکه اجتماعی مبادله شود.
. سایت های شبکه اجتماعی میتواند به نوجوانان اجازه بدهد که حمایت ها و پشتیبانی آنلاین پیدا کنند که ممکن است در روابط ستنی نداشته باشد.
. در دوره حساس رشد در نوجوانی میتواند به سایت های رسانه اجتماعی سر بزند تا توصیه ها و اطلاعاتی دریافت کند.
. نوجوانان می توانند در رسانه ها برای یافتن پاسخ مرتبط با اهداف شغلیشان دست پیدا کند.
. امروزه روشن و واضح نیست که چه کسی در رسانه های اجتماعی غریبه است.
. کودک ربایی، قتل، سرقت با به اشتراک گذاری جزییات به آسانی صورت میگیرد.
. بسیاری از موارد ثبتشده در اداره پلیس مربوط به زمانی است که بزرگسالان نوجوانان را اغفال کرده اندتا با آنها ملاقات کنند.
. برخی وبلاگ های نامناسب نوجوانان را شدیدا تحت تاثیر قرار میدهد تا آنها خشن شوند و رفتارهای نامناسبی داشته باشند.

نتیجه گیری

با پیشرفت تکنولوژی رسانه های اجتماعی روتین روزانه همه افراد شده اند. مردم به این تکنولوژی ها اعتیاد پیدا کرده اند. در زمینه های مختلفی که مردم را تحت تاثیر قرار میدهد. رسانه جمعی کیفیت و میزان ارتباط و همکاری دانش آموزان را افزایش داده است. تجارت از رسانه اجتماعی برای بهبود عملکرد موسسه به روش های مختلف مانند دستیابی به اهداف موسسه، افزایش فروش سالیانه موسسه استفاد میکند.

نوجوانان در فضای مجازی با یکدیگر هر روزه ارتباط دارند. رسانه های اجتماعی شایستگی متفاوتی دارد. اما همچنین ناشایستگی هایی هم داردکه به طرز منفی روی مردم تاثیر دارد. اطلاعات غلط ممکن است بهشکست سیستم آموزشی منجرشود. در یک موسسه آکهی غلط محصول را تحت تاثیر قرار میدهد. رسانه اجتماعی میتواند به جامعه با تجاوز به حریم خصوصی توهین کند. برخی وبلاگ ها و شبکه های نامناسب میتواند نوجوانان را تحت تاثیر بگذارد و باعث بروز خشونت و رفتارهای مناسب در آنها شود. استفاده از فضای مجازی سودمند است اما بایستی به شیوه محدود و بدون اعتیاد به آن مورد  استفاده قرار گیرد.

نویسنده: شمیم نادری

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار