۰۶ تير ۱۴۰۲ ۰۷:۰۸
کد خبر: ۳۰۵۰۳۳

عطنا - در تمامی تجارت های دنیا شما برای رشد و پیشرفت و یا حتی گاهی آغاز تجارت خود نیازمند به سرمایه ی اولیه هستید. در این مقاله به صورت کامل به این موضوع پرداخته میشود که آیا در فضای مجازی نیز به این سرمایه نیاز هست یا خیر؟

به صورت کلی شما برای رشد و پیشرفت و گاها استارت و شروع تجارت خود به سرمایه ی اولیه نیاز دارید ولی تفاوتی که وجود دارد این است که در فضای مجازی شما نیاز به سرمایه های کلان ندارید مانند سایر تجارت های دیگه برای مثال چندصد میلیون و یا میلیارد . شما به مقدار کمتری از آن نیاز دارید و در کنار آن سرمایه هایی مانند ، هزینه ی مغاره ، هزینه ی آب و گاز ، هزینه ی انبار برای شما وجود ندارد و شما نیاز به تهیه این سرمایه برای این موارد را ندارید زیرا به صورت کلی فضای مجازی فلسفه و ماهیت آن به این شکل است که شما با کمترین میزان آن بتوانید تجارت خود را شروع و پیش ببرید و تمام سختی های سنتی در آن گرفته شده است . ولی باید ذکر کرد با وجود اینکه مانند تجارت سنتی نیاز به موارد سنگین و هزینه های زیاد نیست شما نیاز به 2 سرمایه در تجارت خود هستید مورد اول هزینه ی تهیه محصولات است و دوم سرمایه ی تبلیغات برای معرفی کار و تجارت شما است . حال بیاید برسی کنیم که چه میزان سرمایه نیاز هست تا شما بتوانید در این دو مرتبه تهیه کنید ، برای سرمایه ی اولیه میزان مشخصی برای شما وجود ندارد شما میتوانید با 20 میلیون تومان سرمایه محصولات خود را تهیه کنید و با اضافه کردن مقداری روی قیمت محصول هم سود کنید و هم هزینه ی محصولات شما در گردش باشد.

مورد بعدی که بسیار اهمیتی بیشتری دارد هزینه ی تبلیغات شما است شما هر چقدر محصول عالی داشته باشید ولی برای تبلیغ آن کاری را انجام ندهید شما محکوم به شکست هستید به نظر بنده محصول بد می تواند با تبلیغات از محصول خوب پیشی بگیرید ، معقوله ی تبلیغات بسیار مهم بوده که در مقاله های بعدی به صورت جزیی و دقیق به آن می پردازیم . میزان حجم سرمایه ی تبلیغ شما نیز نمی تواند یک میزان دقیقی باشد شما به میزان رشد و پیشرفت و همینطور سرعتی که می خواهید پیش بروید می توان حجم سرمایه تبلیغات داشته باشید و از طرفی نیز میزان آن بسیار به نوع محصول شما نیز بستگی دارد .

به صورت کلی شما می توانید در فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی به  دو صورت تبلیغ کنید یا در پیج های پابلیک یا در پیج های بلاگری . در مقاله ی تبلیغات و انواع تبلیغات به این دو مورد به صورت جزیی پرداخته میشود ولی به صورت کلی برای پیج های پابلیک بایستی خلق اعتبار داشته باشید و خود بنری بسازید تا مردم به سمت پیج شما بیایند در این نوع شما میزان خطای بیشتری دارید و میزان سرمایه ی اولیه بیشتری نیازمند هستید ولی در مقابل آن در تبلیغات بلاگری به این دلیل که شما از اعتبار یک بلاگر استفاده می کنید تا نوع محصول و یا خدمات خود را تبلیغ کنید میزان شکست کمتری برای شما وجود دارد ولی نمی توان به صورت صد در صد بیان کرد زیرا تبلیغات به هیچ عنوان یک امر صد در صد نبوده و نخواهد بود تنها شما با انجام مستمر تبلیغات می توانید توانایی خود را در این مورد بالا ببرید.

به صورت کلی به شما پیشنهاد می کنم اول با توجه به محصول خود تبلبغات انجام دهید برای مثال تبلیغات آرایشی در پیج های بلاگری بازدهی بالاتری دارد و از طرفی محصولات دیگر در پیج های پابلیک اینگونه است شما باید با شناخت محصول خود و مخاطبان آن اقدام به تبلیغات کنید.

و پیشنهاد دوم من به شما این است که سعی کنید هر دو نوع تبلیغ را تست و انجام دهید زیرا با تسلط و تکرار مستمر بر هر دو تبلیغ شما در گذر زمان می توانید تبلیغ دهنده ی ماهر تری تبدیل شوید و همین امر سبب رشد سریع تر و عمیق تر شما در این فضای بیکران مجازی و شبکه های اجتماعی میشود .
 
نویسنده: حسین علائیان، مطالعات ارتباطی، دانشگاه علامه طباطبایی

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار