۰۵ تير ۱۴۰۲ ۰۷:۲۸
کد خبر: ۳۰۵۰۲۹

عطنا - دو دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت رسانه دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، نرم افزاری به نام ترندیاب را برای فهم بهتر جریانات جاری در فضای مجازی تولید و عرضه کرده اند.

از جمله دست اندرکاران طراحی این نرم افزار، شاهین حق نویس سرگروه مجموعه طراح و محمد امیرنوری معاون وی بوده اند.

کارشناسان رسانه با مفهوم روند یا ترند در فضای مجازی آشنا هستند. از بین شبکه های اجتماعی غربی فقط توییتر و یوتیوب ترندهای خود را اعلام می کنند و دیگر شبکه های اجتماعی چنین قابلیتی ندارند.  ترند های اعلامی یوتیوب نیز کاملا دستکاری شده هستند و قابل اتکا و استناد نمی باشند.

در توییتر هم ترند به صورت کلمه و هشتگ اعلام می شود.  اما یک استارت آپ ایرانی موفق شده از شبکه های اجتماعی دیگر مانند اینستگرام و تلگرام نیز ترند لحظه ای استخراج کند،  آن هم به ۴ شکل:  تصویر یا پوستر- عبارت یا جمله- کلمه- هشتگ.

این پایان ماجرا نیست و نرم افزار های تولیدی این مجموعه توانایی های منحصر به فرد و ویژه بسیاری دارند. مثلا همه جریانات سیاسی و فکری موجود در کشور اعم از موافق یا مخالف نظام در گروه های مختلف مانند سطلنت طلب،  جمهوری خواه و منافقین شناسایی شده و همه خروجی های آنها بر روی یک صفحه نمایشگر در اختیار شماست.  هر صفحه هر چند دقیقه یک بار داده های جدید را به شما نمایش می دهد و کاربر به راحتی می تواند تحرکات جریان ها در کیان سیاسی کشور را رصد کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه این ویدئو را مشاهده کنید.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار