۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ۰۷:۴۹
کد خبر: ۳۰۴۹۹۲

عطنا - فضای مجازی همانند سایر فضاهای مختلف دارای بستر های مختلف و گوناگونی است که میتوان از هر یک از آن ها استفاده کرد در ادامه به موارد مورد استفاده در ایران اشاره میکنم که هر کدام مد نظرتان بود را می توانید برای فعالیت انتخاب کنید و در انتها یک تجارت جدید را که به تازگی وارد ایران شده را معرفی می کنم که می تواند یک بستر و فرصت عالی برای کسب درآمد شما باشد.

در ابتدا به پرمخاطب ترین پلتفرم در حال حاضر که افراد مختلف از قشر های مختلف در آن حضور دارند و از آن برای کسب درآمد استفاده می کنند فضای اینستاگرام است شما می توانید در این فضا به 2 صورت فعالیت کنید.

بخش اول فروش محصولات است که این فروش محصولات می تواند به صورت محصول فیزیکی باشد یا فروش دوره های خدماتی مختلف که هر کدام مزیت های مخصوص به خود را دارند. برای مثال شما در در فروش دوره های خدماتی و آموزشی می توانید بدون داشتن سرمایه ی اولیه ی محصول خدماتی خود را تولید کرده و به مردم ایران معرفی کنید ولی در فروش محصول باید محصولی باشد و باید هزینه ی محصول را داشته باشید تا بتوانید مواردی را به فروش برسانید و در مقابل آن معمولا میزان سود و همینطور میزان فروش محصولات عینی در مقابل با خدماتی بیشتر است که پیشنهاد بنده به شما استفاده از محصولات فیزیکی برای فروش در این فضای بیکران است.

نوع فعالیت بعدی مربوط به خدمات است شما میتوانید با تولید محتوا و ارائه ی ارزش محتوایی همراهان و یا دنبال کنندگان مخصوص به خودتان را داشته باشید که با انجام تولید محتوا در زمینه های مختلفی که وجود دارد ( بلاگری کردن) ایجاد یک فضای تبلیغاتی برای دیگر پیج ها کنید که بتوانند از فضای شما برای تبلیغات خود استفاده کنند که خود این موضوع به دو دسته تبدیل میشود شما می توانید به صورت یک شخص حقیقی با نمایش گزاشتن موارد زندگی خود و یا تولید محتوا می توانید مخاطبان مخصوص به خودتان را جمع آوری کنید و در مراحل بعد از این توجهی که دارید با استفاده از تبلیغات کسب درآمد کنید و یا میتوانید با ایجاد پیج هایی بدون بلاگری کردن و صرفا با تولید محتوا به اصطلاح بیچ های عمومی که ایجاد می کنید کسب درامد کنید.

بستر بعدی که بسیار در ایران در بین جوانان و نوجوانان پرطرفدار است یوتوب است یوتوب یک پلتفرم برای تولید محتوا هست که شما میتوانید با انجام تولید محتوا در آن کسب درآمد کنید . مزیت این پلتفرم نسبت به اینستاگرام این است که شما پس از گذر ازدوره ای می توانید کسب درآمد دلاری از این پلتفرم را تجربه کنید در زمانی که وضعیت دلار در کشور ما همیشه رو به افزایش است یک منبع درآمد دلاری می تواند برای شما بسیار کمک کننده باشد . این فضا به شما این امکان را میدهد که با تولید محتوا کسب درآمد دلاری داشته باشید و از طرفی امروز در ایران شرکت هایی نیز وجود دارد که میتواند این درآمد دلاری را برای شما بدون داشتن حساب بانکی خارج از کشور تبدیل به ریال کند ولی یک بخش که در این پلتفرم می تواند سخت باشد قوانین آن است که افراد گاها به خاطر این قوانین سخت از این درآمد محروم میشوند و حتما قوانین و منشور اخلاقی یوتوب را قبل از شروع این پلتفرم حتما بازبینی کرده تا در تولید محتوا به مشکلی برنخورید.

و اما فرصت طلایی که امروزه در ایران در حال گسترش است بستر دراپ شیپینگ است . دراپ شیپینگ به این معنا است که شما با حذف واسطه های تجاری یک محصول را از خود تولید کننده به دست مصرف کننده می رسانید و جمع سود قابل توجهی برای شما ایجاد می کند. برای مثال شما می توانید با تهیه محصولات خود از خود تولید کننده یا موارد عمده فروش محصول را با استفاده از فضای مجازی مستقیم به دست مصرف کننده ی نهایی خود برسانید که دیگرمبالغ افزوده که در تجارت سنتی وجود داشت دیگر وجود ندارد و حجم سود قابل توجهی برای فردی است که این روند تحویل محصول را از تولید کننده به مصرف کننده انجام میدهد.
 
نویسنده: حسین علائیان، دانشگاه علامه طباطبایی

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار