۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ۰۷:۵۵
کد خبر: ۳۰۴۹۶۷

عطنا - در تاریخ ۹ خرداد ۱۴۰۲ در دانشگاه علامه طباطبایی نشستی با عنوان بررسی عوامل و مشکلات روابط عمومی مجموعه‌ها و نحوه مدیریت آن برگزار شد.

در ابتدا احسان فدایی، کارشناس روابط عمومی و فعال در حوزه رسانه از مدیران حاضر در جلسه خواستار توضیح روابط عمومی بود و با نتیجه گیری از سخنان مدیران یکی از مشکلات حوزه روابط عمومی را نداشتن تحصیلات آکادمیک فعالان این حوزه دانستند و خواستار حل و واکاوی این مشکل شدند.

در ادامه حدیث خسروی مسئول برگزاری نشست گفت: کار اصلی روابط عمومی در شرکت‌ها حفظ برند آن شرکت است و کارشناس روابط عمومی باید با ایجاد ارتباط مستقیم با مخاطب این برند را در ذهن او ماندگار کند.

خسروی افزود: در این حوزه ارتباط گرفتن با رسانه، مخاطب و مشتری مسئله‌ای مهم است و یک کارشناس روابط عمومی باید از تمامی اخبار جامعه باخبر باشد تا بتواند این اطلاعات را به درستی به ذی نفعان منتقل کند و از انتقادات و پیشنهادات آن‌ها آگاه باشد.

وی ادامه داد: یک مسئول روابط عمومی باید توانایی تحلیل شرایط و شناخت مدیران را داشته باشد تا بتواند نسبت به شرایط رویکرد درستی را ارائه دهد و به درستی پیامش را به مخاطب برساند.

خسروی نقش روابط عمومی در شرکت‌ها را به دلیل مدیریت بحران بسیار حائز اهمیت دانست و وظیفه حفظ روابط درون سازمانی و برون سازمانی را بر عهده کارشناسان روابط عمومی دانست.

وی در ادامه پرداختن به وظایف کارشناس روابط عمومی بیان داشت: کارشناس باید انواع مختلف مشتری هارا بشناسد و نسبت به هر گروه پاسخ متفاوتی را بیان کند. وظیفه کارشناس روابط عمومی تنها تلفن جواب دادن و انجام اموری اداری نیست بلکه یک کارشناس باید بتواند با رسانه ارتباط مستمر داشته باشد و در انجام کارش خلاقیت داشته باشد.

در ادامه امیر حسین موسوی مدیر ارتباطات دیجی کالا گفت: امروزه میان صنعت و دانشگاه‌ها یک خلا و شکاف دوگانه وجود دارد و این شکاف حتی از شکاف موجود در جامعه نیز حائز اهمیت‌تر است.

مدیر ارتباطات دیجی کالا ادامه داد: امروزه در دانشگاه‌ها صرفا مباحث نظری آموزش داده می‌شود و دانشجو‌ها از فضای واقعی دور هستند و برعکس مطالبی که یک فرد اهل صنعت می‌داند سالهاست از کتابت در آمده است. مهم‌ترین وظیفه روابط عمومی پرکردن شکاف‌ها و پل زدن و ایجاد فهم مشترک میان افراد مختلف است.

در ادامه نشست امیرحسین شعبانیان مدیر روابط عمومی علی بابا بیان داشت: حوزه pr نیازمند نیرو‌های متخصص از دانشگاه هاست و دانشگاه در زمینه آموزش این حوزه تنها به مطالبی می‌پردازد که وقتی مشکلی برای شرکت پیش آمد کارشناس بتواند آن را حل کند در صورتی که در این حوزه باید خلاقیت و نوآوری داشت و به ایده‌های نو پرداخت، اما در ایران متاسفانه این حوزه نقش آتش نشانی را ایفا می‌کند و تنها برای رفع مشکل است و در این موضوع باید اصلاحاتی انجام شود.

در ادامه مسعود فیاضی مدیر روابط عمومی سامسونگ حوزه خبر و روابط عمومی را در هم تنیده دانست و گفت: کارشناس روابط عمومی باید از طریق رسانه با مردم در ارتباط باشد بنابراین باید جنس رسانه را بشناسد تا بتواند راحت‌تر ارتباط برقرار کند.

فیاضی ادامه داد: امروزه در شرکت‌ها صحبت از کار تیمی می‌باشد، زیرا دامنه مخاطبان بسیار زیاد است و این وظیفه بر عهده تیم روابط عمومی هر شرکت است. تیم روابط عمومی باید خلاق و تولیدکننده باشد. آن‌ها باید توانایی نوشتن، توییت زدن و اموری از این دست را داشته باشند و هر کارشناس باید قلم مخصوص خودش را داشته باشد. فیاضی این امور را از اصول اولیه روابط عمومی دانست.

در ادامه هر کدام از مدیران شرایط یک کارشناس روابط عمومی را تسلط بر دیتا ساینس، توانایی قصه گویی با داده ها، شناخت از تکنولوژی، ارتباط موثر با حاکمیت، با دقت، چابک و دارای شم تجاری و مواردی از این دست دانستند؛ و در پایان نشست مدیران شرکت سامسونگ و تپسی از بحران‌های خود گفتند.

سال ۹۷ در مشهد زمانی که پلیس رانندگان تپسی را جریمه میکرد مدیر روابط عمومی این شرکت با زدن توییتی باعث شد شهردار خودش مستقیما برای رفع این مشکل اقدام کند؛ و در المپیک ۲۰۱۸، سامسونگ حامی مالی بود و ورزشکاران ایرانی و کره شمالی موفق به دریافت هدیه از این شرکت نشدند و مدیر روابط عمومی این شرکت با بیانیه‌ای این مشکل را حل کرد.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار