۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۰۸:۳۸
کد خبر: ۳۰۴۹۱۰

عطنا - آیین رونمایی از نشریه دانشجویی سلاله با حضور برخی فعالان حوزه زنان، به میزبانی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد. سلاله در معنای «نسل»، به ماجراجویی و واکاوی در هویت زن می‌پردازد و با شعار «نسلی برای تغییر» مسئله زن در جهان امروز را مورد توجه قرار می‌دهد و در صدد شکستن حصار کلیشه‌هاست.

در این مراسم عاطفه سعیدی نژاد، مدیر کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی به اهمیت حکومت اسلامی در توسعه فردی اشاره کرد و گفت: نسل امروز نسلی پیشرو است که به واسطه ظرفیت‌های انقلاب اسلامی به این جایگاه دست یافته است. این نسل، شخصیتی چون سردار سلیمانی را دیده است و موفقیت‌های بزرگی چون پیروزی در عین الاسد؛ بنابراین به کم راضی نمی‌شود.

سعیدی نژاد ادامه داد: مقام معظم رهبری تعبیری دارند با عنوان فتح الفتوح انقلاب. ایشان معتقدند "فتح الفتوح انقلاب، حضور جوانانی است که به آینده کشور فکر می‌کنند، برای آن طراحی می‌کنند و برای رسیدن به آینده برنامه ریزی می‌کنند"؛ بنابراین عدم وجود نقشه راه، یکی از مشکلاتی است که آینده را با چالش و ابهام مواجه می‌سازد.

مدیر کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، به یکی از نظریه‌های آیت الله خامنه‌ای اشاره کرد و گفت: ایشان پس از صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، در 1 خرداد سال 98 نظریه شکل دهی حلقه‌های میانی را بیان کردند. بر اساس این نظریه، ما در جریان‌های مردمی به نهادهای مردمی مسئله محور در مقیاس ملی نیاز داریم تا مردم در کنار یکدیگر به حل مسئله برسند.

وی در خصوص نشریه دانشجویی سلاله بیان کرد: زنان امروز نقش ویژه‌ای در تمدن سازی و نقش بالقوه‌ای برای کنش گری دارند. پیش رانی تمدن در مسیر شکل دهی ایرانی پیشرفته توسط زنان صورت می‌گیرد. تعبیر متفاوت این نشریه با رویکرد اندیشه ورزی، می‌تواند جریانی پیش برنده در فضای اجتماعی باشد. امیدوار هستیم این حرکت رو به جلو، تغییری را در گفتمان مورد نیاز جامعه ایجاد کند و در پیشرفت نظام موثر باشد.

در ادامه فاطمه میرزایی، مدیر مسئول نشریه سلاله به مسئله زنان پرداخت و گفت: زن واژه‌ای است که نهایت سعادت و شقاوت است و مفهومی که این روزها به حاشیه رانده شده است. شاید هنگامی که حرف از زن در میان است همه صاحب نظرند اما مسئله اصلی این است که کدام گفتمان به زن اصالت می‎بخشد.

میرزایی ادامه داد: هویت هر زن به معنای تصور از خویشتن و مبنای نظام تصمیم گیری و نظام اثرگذاری اوست. پس می‌توان گفت ما بر اساس ذهنیتمان از ذات خود تصمیم می‌گیریم. ذهنیتی که وابسته به شرایط، رسانه‌ها، نظام تعلیم و تربیت و عوامل خارجی ایجاد می‌شود. سوال اینجاست، چه برنامه‌ای را می‌توان متناسب با ذات زن طراحی کرد؟ همانا من محوری، تن محوری، لذت و مصرف گرایی نباید عنصر افتخار بخش زنان باشد.

زن در جامعه تناقضاتی را میان خواسته‌های حقیقی و فطری خویش و انتظارات جامعه می‌بیند که او را به سمت دور شدن از ذات خویش سوق می‌دهد. ما بر این باوریم که هویت زن باید در راستای تکریم او توسط حکومت اسلامی و با برنامه ریزی‌های دولتی تقویت شود. ما در نشریه سلاله در تلاشیم که فهمی اصیل از زن ایرانی اول برای خودمان و سپس برای جامعه به تصویر بکشانیم. امید است که به مدد حضرت زهرا س در تحقق این امر موفق باشیم.

در این مراسم همچنین از مادر شهید محمد حسین حدادیان دعوت به عمل آمد. شهید حدادیان متولد سال 1374 در آشوب‌های خیابان پاسداران در سال 96 به شهادت رسید. وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی (ره)، انفجار نور بود و کسی که درون نور است، بسیاری از مواقع قدر موقعیت خود را نمی‌داند. شما دانشجویان سرمایه‌های این مملکت هستید که می‌توانید با دارایی‌ها، سند پیشروی تنظیم کنید. یکی از این دارایی‌ها شهدا هستند. محمدحسین حدادیان، دانشجوی 22 ساله به واسطه غیرت دینی و آگاهی‌هایش تصمیم گرفت سوریه برود تا ایران سوریه نشود. وی عازم سوریه شد اما در قلب پایتخت ایران به شهادت رسید.
وی همچنین بیان کرد که ما بسیاری از دارایی‌های خود را مدیون نفس امام خمینی (ره) می‌دانیم اما محمد حسین آن را درک نکرده بود و با این حال بر این مبانی معتقد و استوار بود.

در پایان این مراسم همچنین از شماره صفر نشریه سلاله با حضور مدیر کل امور بانوان در سازمان تبلیغات اسلامی، رباب کلامی شاعر و فعال در حوزه زنان، سامنی سردبیر نشریه سلاله و میرزایی مدیر مسئول این نشریه رونمایی شد.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
هنر و فرهنگ1
فحش دادن بخشی از ابزار کار و سنت ماست!
حمایت بی‌شرمانه شاهین نجفی از فحاشی و توهین عناصر ضدانقلاب به مردم ایران:

فحش دادن بخشی از ابزار کار و سنت ماست!

شاهین نجفی خواننده هتاک، فحش دادن را بخشی از ابزار کار خود و از سنت‌های خود و عناصر ضد انقلاب دانست و خواست که مردم فحاشی کردن را به عنوان بخشی از فرهنگ و سنت‌های خود بپذیرند!!
هنر و فرهنگ2
پایان انحصار رسانه‌ها
کرسی آزاد اندیشی

پایان انحصار رسانه‌ها

کرسی آزاداندیشی"پایان انحصار رسانه ها" باحضور نمایندگانی ازفعالان نمایش خانگی، وی او دی‌ها و سازمان صداوسیما برگزارمی‌شود.
دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد
معرفی کتاب: "دروازه بانی"، اثر پاملا شومیکر، ترجمه دکتر حسین افخمی:

دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد

بنابر نظر پاملا شومیکر، استعاره "دروازه‌بانی" را می‌توان برای هرموقعیت تصمیم گیری و با هرمیزان اطلاعات به کار برد؛ چه این انتقال از طریق کانال‌های جمعی و چه از طریق کانال های بین‌فردی باشد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار