۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۰۷:۱۹
کد خبر: ۳۰۴۸۹۳

عطنا - احمد خلیل‌زاده، دانشجوی کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث دانشگاه علامه طباطبایی و شرکت‌کننده بخش حفظ فرازهای نهج‌البلاغه سی‌وهفتمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور با اشاره به سطح کیفی خوب شرکت‌کنندگان در این جشنواره قرآنی گفت: اولین‌بار است که در این مسابقات شرکت می‌کنم، اما آنچه مشخص است، این است که در رشته حفظ نهج‌البلاغه و صحیفه باید راهکارهای چگونگی و اجرای مسابقات دارای جامعیت و برنامه‌ریزی بهتری باشد. وی با بیان اینکه رشته‌های حفظ نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه چندین سال است که به‌عنوان رشته‌های مسابقات در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: داوری این مسابقات نیز باید با افرادی باشد که به شکل تخصصی در خصوص نهج‌البلاغه و قرائت، محتوا و تفسیر آن کار کرده باشند.

خلیل‌زاده با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به دروس معارفی و قرآنی نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه از شیوه اطلاع‌رسانی چگونگی برگزاری رشته حفظ نهج‌البلاغه انتقاد کرد و گفت: ما تا شب قبل از انتخاب برگزاری مسابقات بر این باور بودیم که مسابقات به شکل کتبی برگزار می‌شود و هرگز از برگزاری شفاهی آن اطلاعی نداشتیم.

دانشجوی کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه عدم اطلاع از نحوه برگزاری کتبی و شفاهی مسابقات که در سطح بالا و در بین دانشجویان سراسر کشور برگزار می‌شود، سبب می‌شود که فرد نتواند آن‌طور که می‌خواهد مطالب خود را ارائه دهد، افزود: یکی از ویژگی‌های برجسته این دوره از مسابقات نحوه برخورد عالی، مهمان‌نوازی و پذیرایی کامل و جامع استان لرستان از این رقابت‌ها بود که جای تقدیر و تشکر دارد.

شرکت‌کننده سی‌وهفتمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور با اشاره به مظلومیت نهج‌البلاغه، بر لزوم توجه بیشتر به این رشته در مسابقات تأکید کرد و گفت: در برنامه‌ریزی مسابقات در بخش نهج‌البلاغه نباید صرفاً به حفظ نهج‌البلاغه اکتفا کرد بلکه باید رشته‌های دیگری برای معرفی و شناساندن کتاب امام اول شیعیان در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه امروز شاهد غربت و مظلومیت نهج‌البلاغه در جامعه هستیم، تصریح کرد: در مظلومیت نهج‌البلاغه همین بس که جرج جرداق مسیحی بیشتر از بسیاری از ما شیعیان به آن توجه کرده است، البته این نافی زحمات ایشان نیست ولی ما به‌عنوان شیعیان نباید از این کتاب آسمانی غافل باشیم.

خلیل‌زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر لزوم استفاده از ظرفیت دانشجویان در برگزاری این مسابقات تأکید کرد و با بیان اینکه از صفر تا صد جشنواره قرآنی باید به دانشجویان واگذار شود، گفت: یکی از موضوعات دیگری که مهم است، این است که باید چالش‌ها، آسیب‌ها، نقاط مثبت و منفی یا قوت و ضعف این مسابقات جهت بالا بردن سطح کیفی و کمی این مسابقات بیشتر شناسایی شود.

دانشجوی کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه جشنواره قرآنی علاوه بر اینکه سبب انس بیشتر به کلام خداوند و آرامش و تذهیب به نفس انسان می‌شود، سبب می‌شود که دانشجویان در همان سن جوانی بیشتر علوم و معارف قرآنی را درک کنند، گفت: در این راستا وجود مشوق‌های برگزیدگان و شرکت‌کنندگان برگزاری مسابقات و جوایز و مواردی از این قبیل خالی از لطف نیست.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار