۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۰۷:۳۵
کد خبر: ۳۰۴۸۶۷

عطنا - مجمع عمومی دوره یازدهم انجمن روزنامه نگاری، با حضور علی اصغر کیا رئیس دانشکده علوم ارتباطات و محمد مهدی مولایی عضو هیئت علمی روزنامه نگاری، ظهر روز ۱۱ اردیبهشت در دانشکده ارتباطات برگزار شد. این انجمن که بعد از مدتی فعالیت منحل شده بود، توسط تعدادی از دانشجویان رشته روزنامه نگاری احیا شد چرا که خلاء آن در روند اموزشی احساس می‌شد.

به گزارش فائزه دولت شناس، خبرنگار عطنا در ابتدای جلسه این مجمع دکتر کیا ضمن تقدیر از دانشجویان، درباره ضرورت ایجاد انجمن علمی گفت: انجمن‌های علمی  به ارتقای علمی دانشجویان و دانشکده و همچنین توسعه رشته‌ها و کاراموزی آنها کمک می‌کنند، همچنین باعث می‌شود که شما کمتر وارد مسائل حاشیه‌ای شوید و سبب می‌شود با این تجربه‌ای که کسب می‌کنید خودتان را بسازید.

وی افزود: انجمن‌های رشته‌های مختلف در دانشکده فعال شدند، تنها انجمنی که باقی مانده بود انجمن روزنامه نگاری است، که امیدواریم دانشجویان کارشناسی و ارشد از تجربیات دانشجویان گذشته استفاده کنند تا انجمن‌های دانشکده را تقویت کنیم.

کیا ادامه داد: در رشته روزنامه نگاری زحمات زیادی کشیده شده و همچنان در تلاش هستیم تا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در حوزه روزنامه نگاری رشته‌های جدید اضافه کنیم، مانند رشته روزنامه نگاری رادیو و تلویزیون در مقطع ارشد که در دانشگاه تایید شده و به سازمان سنجش رسید و منتظر هستیم تا مجوز صادر شود تا در سال ۱۴۰۳ ما در این رشته دانشجو بپذیریم، در کنار این‌ها تلاش میکنیم دکتری روزنامه نگاری و روابط عمومی، برای اولین بار در ایران راه اندازی کنیم.

دکتر مولایی درباره خلاء و ضرورت ایجاد انجمن روزنامه نگاری گفت: قطعا شما ضرورت ایجاد انجمن روزنامه نگاری را احساس کردید که قدم در این راه گذاشتید و امیدواریم مانند دوره‌های گذشته یکی از انجمن‌های برتر نه تنها دانشکده بلکه دانشگاه و کشور شوید و می‌دانیم تنها کلاس‌های درس کافی نیست در هیچ رشته‌ای مخصوصا در رشته روزنامه نگاری که اساسا یک فعالیت اجتماعی است.

وی گفت: به جز حلقه مرکزی پنج نفره که فعالیت‌های حقوقی انجمن را انجام می‌دهند، تلاش کنید گروه فعالی که شکل می‌دهید پیوندی میان رشته‌ها و مقاطع مختلف باشد، انجمن روزنامه نگاری صرفا انجمن دوره کارشناسی نیست بله انجمن علمی در تمام مقاطع هست.

مولایی ادامه داد: سعی کنید دانشجویان ارشد و کارشناسی را در همه ورودی‌ها جذب کنید، به سبب اینکه تجربه خوبی که کسب می‌کنید تداوم داشته باشد، چون آفتی که انجمن علمی دانشجویی دارد این است که یک دوره‌ای فعال هستند و ناگهان منحل می‌شوند و دوباره احیا می‌شوند و این فاصله‌ای که می‌افتد باعث می‌شود کار‌های تشکیل انجمن را از صفر شروع کنید و روند طولانی تری را سپری کنید.

وی افزود: پایدار بودن و استمرار انجمن‌های علمی خیلی مهم است، تلاش کنید کاری انجام دهید که در همان لحظه اثر گذار ولی در ادامه ماندگار باشد. من و دیگر اساتید نیز از این انجمن استقبال می‌کنیم چرا که این شروع منجر می‌شود که یکی از انجمن‌های قوی دانشکده، دانشگاه و کشور را مجددا احیا کنید و در آن ایفای نقش داشته باشید.

علی قلی زاده دبیر سابق انجمن علمی روزنامه نگاری ضمن مرور تاریخچه انجمن روزنامه نگاری، به فعالیت‌هایی که در انجمن انجام شده اشاره کرد و گفت: این انجمن در سال تحصیلی ۹۱_۹۲، زمانی که دانشکده علوم ارتباطات و علوم اجتماعی یکی بودند، تاسیس شد.

وی گفت: در دوره سوم انجمن، بچه‌ها خیلی قوی فعالیت کردند و در دوره‌ای که من عضو انجمن شدم دوره هفتم و هشتم بود که خیلی از دوستان فعالیت می‌کردند و برنامه‌های خوبی برگزار کردند ما نیز تلاش کردیم ادامه برنامه‌های دوستان را پیش ببریم، یکی از برنامه‌هایی که امیدواریم در این دوره پیش ببریم دورهمی علمی است.

قلی زاده گفت: ما در دوره هفتم که انجمن را در دست گرفتیم به صورت مستمر فعالیت داشتیم؛ در دوره هشتم دوستان، بنده را به عنوان دبیر انتخاب کردند و همچنین دوره هشتم دوره خیلی پر رونقی را سپری کردیم و یکی از کار‌های جدیدی که ما انجام دادیم که در سطح دانشگاه نیز فراگیر شد، تولید محتوای چند رسانه‌ای بود، مانند موشن گرافیک، اینفوگرافیک که همین باعث شد مقام اول کشوری در حوزه محتوای دیجیتال کسب کنیم.

وی افزود:، اما با فراگیر شدن کرونا در دوره هشتم انجمن علمی نیز منحل شد، فعالیت‌های علمی رو به افول رفت، ولی در ان دوره تیم چهل نفره تشکیل دادیم که هرکس یک مسئولیتی داشت. امسال که دوره یازدهم هست که انجمن علمی را شروع می‌کنیم، دیر شروع کردیم، ولی تلاش کردیم که هیچ سالی وقفه در انجمن ایجاد نشود.

در پایان، رای گیری انجام شد و پنج نفر به عنوان عضو اصلی و دو نفر به عنوان عضو علی البدل شورای مرکزی توسط آرای دانشجویان حاضر در جلسه انتخاب شدند.

 

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار