۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۰۷:۲۴
کد خبر: ۳۰۴۸۶۴

عطنا - کتاب «سیاست خارجی الگوریتمی جمهوری اسلامی ایران» نوشته دکتر سید جلال دهقانی فیروزآبادی (استاد دانشگاه علامه طباطبایی) و دکتر سعید چهرآزاد (پسادکترای دانشگاه علامه طباطبایی) توسط انتشارات قومس، منتشر شد.

به گزارش عطنا، کتاب «سیاست خارجی الگوریتمی جمهوری اسلامی ایران» اولین اثرِ پژوهشی است که در پیِ تئوریزه کردن سیاست خارجی ایران در عصر هوش مصنوعی برآمده و از این رو می­تواند راهگشای سیاستگذاری خارجی کشورمان در وضعیت حکمرانی الگوریتمیک گردد. این کتاب تالیف مشترک دکتر سید جلال دهقانی فیروزآبادی و دکتر سعید چهرآزاد است که به‌تازگی توسط انتشارات قومس به چاپ رسیده است.

این کتاب علاوه بر یک مقدمه و نتیجه­ گیری شامل 8 فصل است که از زوایای مختلف به موضوع نگریسته و به نوعی راهنمایی اولیه برای حکمرانی بین­ المللی جمهوری اسلامی ایران در عصر موسوم به هوش مصنوعی قلمداد می­شود.

8 فصل این کتاب با عنوان ذیل تدوین شده است: دستورِ کار "سیاست خارجی الگوریتمی"، ضرورت چرخش عملی در سیاست خارجی، گره­ گاه یا "نقطۀ آجیدن" هوش مصنوعی و سیاست ایران، طرح­ وارۀ معرفت­ شناسانۀ تراگذرنده­ گی سیاست خارجی الگوریتمی ایران، هوش مصنوعی و پیوستار قدرت در سیاست خارجی ایران، فراخوانی برای کاربست انتظارات از سیاست خارجی الگوریتمی ج.ا.ایران، اصول و مبانی سیاست خارجی الگوریتمی جمهوری اسلامی ایران و در نهایت هوش مصنوعی و وظایف پیچیدۀ در مطالعات سیاست خارجی ایران. 

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار