۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۰۷:۰۵
کد خبر: ۳۰۴۸۵۴

عطنا - کتاب افسانه کاریزما: هنر جذاب بودن را اولیویا فاکس کابان نوشته، علی اکبر جنیدی جعفری ترجمه کرده و شامل 361 صفحه است که به 13 فصل تقسیم شده است.

نتیجه گیری و خلاصه ی هر فصل و بخش های درباره ی نویسنده هم در این اثر وجود دارد. این کتاب در سال 2012 منتشر شد. سخن مترجم در ابتدای کتاب وجود دارد که قبل از هر چیزی خواننده را برای انتخاب کتاب و تصمیم درستی گرفته، تحسین می‌کند و کتاب را به خوانندگان معرفی و راهنمایی می‌کند که واژه های مهم انگلیسی به صورت پاورقی نوشته شده و درمورد شیوه ترجمه ای که انجام داده گفته؛ اینکه 5 بار کتاب را با متن اصلی تطابق داده تا بتواند اصل متن را با زبانی برگرداند و  همچنین از مفید بودن آن در زندگی انسان تاکید می‌کند.

این کتاب دارای مقدمه نیز می‌باشد که به صورت خیلی کوتاه درمورد خلاصه ای از مفهوم کاریزما صحبت می‌کند که اول با داستان و تجربه ای کوتاه از مریلین شروع می‌کند تا راحت تر مفهوم را برساندبد درمورد عملکرد کاریزما و رفتار آن توضیح داده است که بعد آن را جادوی کاربردی نام برده است. در پشت جلد کتاب احساس و نقس کاریزما بودن را آورده است که باعث می‎شود مخاطب در لحظه اول مشتاق خوتندن کتاب شود. در کل قبل از شروع به خواندن متن اصلی، خواننده را پرانژی می‌کند تا مشتاق و با انگیزه کتاب را مطالعه کند.

اولیویا فاکس کابان دز سال 1979 در پاریس به دنیا آمده و نویسنده ای آمریکایی-فرانسوی است. کنفرانس های زیادی درمورد شیوه برخورد با آدم های دشوار و اعتمادبنفس و عزت نفس داشته که در دانشگاه هاروارد محبوبیت زیادی به دست آورد.

ترجمه کتاب بسیار روان و قابل فهم است و اصل متن به فارسی برگردانده شده و تحریف مطالب صورت نگرفته و از انسجام کامل برخوردار است. خواندن مطالب بسیار جذاب و راحت است و وقت گذاشتن روی آن ارزشمند است چراکه ذهن و عمل مان را در زندگی روزمره آماده می‌کند.

متن کتاب غلط املایی ندارد و بسیار ساده و روا ن نوشته شده کخ از کلمات زیبای ادبی استفاده شده و لغات دشوار و ناآشنا وجود ندارد. محتوای کتاب بسیار آموزنده و مفید است و در درون و نفس خواننده اثر می‌گذارد و وادار به عملی ساختن کارهایی که توصیه شده، می‌کند.

به طور خلاصه کاریزما بودن را توضیح می‌دهد و در اوایل فصل تعریف کاملی از کاریزما را می‌کند و کم کم درمورد مشکلات ذهنی که در افراد ایجاد میشود سخن می‌گوید و شیوه ی غلبه بر آن را ارائه می‌دهد. در هر فصل از عناوین مختلف برای تقسیم مطالب گوناگون استفاده شده که توضیحات آن مربوط به موضوع است و حاشیه ندارد. در آخر هر فصل شیوه پیاده سازی نکات گفته شده را در عمل گفته که باعث می‌شود خواننده از کتاب نه فقط به صورت تئوری بلکه به صورت عملی هم استفاده کند. در آخر نتیجه گیری، روایتی از داستان و تجربه جیمز را مثل مقدمه توضیح می‌دهد و در آخر به توضیحاتی درمورد مثال میپردازد تا اصل قضیه ملموس تر شود. در قسمت بعدی خلاصه کتاب وجود دارد که بسیار کاربردی و مفید است و اگر احیانا نکته برداری هم انجام ندادید، می‌توانید از خلاصه ی هر فصل در آخر کتاب استفاده کنید و با کمک همان خلاصه ها درقسمت بعدی تمرینات کاریزما آمده که می‌توانید از آن برای انجام تمرینات بهره ببرید.

این کتاب شیوه برقراری ارتباط گرفتن و طرز رفتار در زندگی مان را توضیح می‌دهد که برای افراد سیاستمدار، روزنامه نگار، تاجران و معامله گرها بسیار مفید و کاربردی است و خواندن آن ضروری است چراکه به مفهوم واقعی برقراری ارتباط را می‌آموزد و مانند کلاس عملی به طور ملموس عمل کردن به نکات را آموزش می‌دهد.

به طور کلی کتاب به نظر من ایرادی ندارد و هم از نظر نوشتاری و هم از نظر محتوایی و شیوه ی بیان مطالب فاقد مشکل است و می‌توان راحت با کتاب ارتباط گرفت و به عمق مطالب رفت و لذت برد و همچنین مطالب کامل استو نیازی به توضیح اضافه تر ندارد و راحت خواننده را از منظور و انگیزه نویسنده می‌فهماند و حتی نیازی به حذف مطالب ندارد. کتاب به دلیل جدید بودن، مواردی در آن ذکر شده که با جوامع امروزه و دنیای پیچیده ی انسان ها وفق دارد و کاربردی است. به نظرم تمام سنین از آن می‌توانند استفاده کنند و در زندگی خود تغییر ایجاد کنند.

نویسنده: بهاره احمدی آذر

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار