عطنا - علی آدمی معاون آموزشی دانشگاه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار عطنا برنامه های معاونت خود برای عملیاتی شدن برنامه راهبردی دانشگاه را تشریح کرد.
وی در این مورد گفت: تحول در فرایندها و خدمات آموزشی دانشگاه می تواند به بهبود فضای آموزشی و کیفیت آموزشی در دانشگاه کمک کند. تحول در برنامه های درسی دانشگاه و بازنگری در آنها نکته ای مهم برای ارتقای منابع و متون آموزشی است.
آدمی افزود: توسعه رشته های میان رشته ای با هدف کمک به حل مسائل در کشور و کمک به کارآفرینی و اشتغال آفرینی و تحول در نظام مهارتی و کارورزی در دانشگاه مورد توجه قرار گرفته است تا پس از اتمام سرفصل های درسی، دانشجویان با شناخت خوب از بازار کار وارد فضای پسادانشگاه شوند و به طور کاربردی و عینی آینده خود را تضمین کنند.
معاون آموزشی دانشگاه اظهار داشت: الکترونیکی کردن و مکانیزه کردن فرایندهای آموزشی به کارشناسان، دانشجویان و اساتید دانشگاه کمک شایانی خواهد کرد. نظام ترفیع نیز به روز شده و تحول در برنامه های دانش افزایی و معرفت افزایی نیز مورد توجه است تا قدرت رقابت پذیری آموزش به نسبت بقیه نهادهای فعال در حوزه آموزش ارتقا یابد. بدین منظور باید شناخت خود از مسائل نظام اموزشی و نظام مدرن آموزشی و شیوه های جدید آموزشی را افزایش دهیم.
او تصریح کرد: در برنامه راهبردی سطح توانمندی اساتید و به خصوص اساتید جوان افزایش می یابد تا آنها با روش های جدید تدریس و تحقیق، به روزرسانی منابع آموزشی و ارتقای نحوه استفاده از منابع بین المللی آشنا شوند و هر عضو هیات علمی با شرکت در دوره های مرتبط بتواند در بین المللی سازی آموزش نقش موثری ایفا کند.
وی در پایان گفت: ایجاد مدارس آموزشی خوبی را در سطح ملی و بین المللی در دستور کار داریم و مجموعه ای از این اقدامات در عرصه سنجش و نظارت مورد توجه خواهد بود. تمرکز ماموریتی ما بر روی بحث کیفی گرایی در حوزه آموزش اعم از منابع و خدمات و فرایندها و حوزه های تدریس خواهد بود و تا حد امکان از کمی گرایی و ارائه آمارهای کمی پرهیز می کنیم. برنامه مفصلی تدارک دیده شده که چاپ شده و در اختیار اساتید و دانشجویان قرار می گیرد. امیدواریم در سال 1402 بتوانیم نظام آموزشی دانشگاه را چند پله نسبت به سال های قبل ارتقا دهیم.
عطنا را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید