۰۵ دی ۱۴۰۱ ۰۷:۳۵
کد خبر: ۳۰۴۵۲۳

عطنا - رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی گفت: این دانشگاه به منظور مهارت‌محور شدن دروس، اقداماتی را در دستور کار قرار داده که به نظر می‌رسد، اقدامات مناسبی باشد. دراین راستا برنامه‌های درسی مورد تجدید نظر قرارگرفته‌اند؛ ما می‌خواهیم به بُعد مهارتی دروس توجه بیشتری داشته‌باشیم.

دکتر عبدالله معتمدی در گفتگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش "به نظر می‌رسد، دروس دانشگاهی آنطور که شایسته است، مهارت‌محور نیست. چگونه می‌توان دروس دانشگاهی را مهارت‌محور کرد؟" توضیح داد: هدف دانشگاه علامه طباطبائی این است که دروس و برنامه‌ها درسی صرفا جنبه نظری نداشته باشند و مهارت هم درنظر گرفته شود. واحدهای فناور، مراکز کارآفرینی و مراکز نوآوری را در دانشگاه‌ها طراحی شده‌اند که دانشجویان بنا به نیاز  و متناسب با تخصص خود می‌توانند ایده‌هایشان پرورش دهند. هرکدام از این ایده‌ها می‌توانند یک واحد فناور ایجاد کنند. در این شرایط، دانشجویان درخواهند یافت که می‌توانند دانش خود را به ایده تبدیل کنند و از این محل، کسب ثروت‌کنند.

رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در ادامه در خصوص کاربردی بودن رشته ها تصریح کرد: به عنوان مثال دانشجویان رشته ادبیات هم می‌توانند تحت آموزش "ویراستاری" قرار بگیرند. کسی که دانشجوی رشته ادبیات است و اگر بتواند مهارت ویراستاری به دست بیاورد و ناشرها به ویراستاری خود را کمک کند وجود ویراستار می‌توانند به موسسه‌ها و انشتارات مختلف کمک شیانی بکند. این احتمال وجود دارد که یک دانشجو در رشته ادبیات فارغ‌التحصیل شده باشد اما درارتباط با ویراستاری هیچ مهارتی نداشته باشد.

دکتر معتمدی در ادامه با اشاره به ضرورت تحول رشته‌های علوم‌انسانی بر اساس نیاز منطقه‌ای و اجرای آن در دانشگاه علامه گفت: در این راستا یکی از واحدهای فناور مرکز رشد دانشگاه علامه‌طباطبائی در زمینه صنعت توریسم و گردشگری سلامت فعالیت می‌کند. اعضای این تیم همگی فارغ‌التحصیلان رشته گردشگری هستند. این گروه، ساکنان کشورهای حاشیه خلیج‌فارس که به مراقبت‌های درمانی احتیاج دارند، را مدیریت می‌کنند و پس از گذراندن دوران درمان و نقاهت به کشور خود باز می‌گردانند.  

وی ادامه داد: همچنین در داخل کشور استان هایی مانند استان اصفهان از پتانسیل خوبی برای گردشگری برخوردار هستند که می‌توان سرفصل‌هایی با توجه به پتانسیل های آن منطقه تنظیم کرد.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
هنر و فرهنگ1
کرونا؛ نادانی انسان در عصر علم و فناوری قرن بیست و یکم
کتاب چشم انداز‌های ارتباطی پاندمی منتشر شد:

کرونا؛ نادانی انسان در عصر علم و فناوری قرن بیست و یکم

کتاب«چشم انداز‌های ارتباطی پاندمی»جدیدترین اثر دکتر هادی خانیکی با گردآوری وتدوین حبیب راثی تهرانی، با نگاهی ارتباطی به بیماری کرونا، به‌تازگی ازسوی مرکز نشر دانشگاهی منتشر و راهی بازار نشر شده است.
هنر و فرهنگ2
دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد
معرفی کتاب: "دروازه بانی"، اثر پاملا شومیکر، ترجمه دکتر حسین افخمی:

دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد

بنابر نظر پاملا شومیکر، استعاره "دروازه‌بانی" را می‌توان برای هرموقعیت تصمیم گیری و با هرمیزان اطلاعات به کار برد؛ چه این انتقال از طریق کانال‌های جمعی و چه از طریق کانال های بین‌فردی باشد.
انجمن های علمی
سمینار و وبینار بین‌المللیِ «معرفی رهیاری نشانه‌شناختی؛ اثری بدیع و نوآور از لاله مولائی» برگزار شد
به همت انجمن سواد رسانه ای ایران و با همکاری فرهنگسرای رسانه، ساترا و مجمع رصتا؛

سمینار و وبینار بین‌المللیِ «معرفی رهیاری نشانه‌شناختی؛ اثری بدیع و نوآور از لاله مولائی» برگزار شد

همایش و وبینار بین‌المللیِ«معرفی رهیاری(کوچینگ) نشانه‌شناختی؛ اثری بدیع و نوآور از لاله مولائی»، از سوی انجمن سواد رسانه ای ایران و باهمکاری فرهنگسرای رسانه،ساترا ومجمع رصتا برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار