۲۱ آبان ۱۴۰۱ ۰۶:۱۶
کد خبر: ۳۰۴۳۷۱

عطنا - مهدی واحدی معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی تهران با اشاره به ممنوع الورودی موقت برخی دانشجویان در پی وقایع اخیر در دانشگاه گفت: در حال حاضر به حدود ۱۳۰ نفر از دانشجویان از طریق تماس یا پیامک اعلام شده که ممنوع الورود هستند. معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی افزود: از این تعداد شاید بالغ بر ۴۰ تا ۵۰ نفر به صورت مکتوب متعهد شده اند که اقدامات فراقانونی خود را تکرار نخواهند کرد. در همین راستا ممنوعیت ورود کسانی که متعهد شدند لغو شده است تا زمانی که شورای انضباطی تشکیل شود.

واحدی با اشاره به اینکه برای تعدادی از دانشجویان شورای انضباطی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: برای برخی دانشجویان متخلف پرونده انضباطی تشکیل شده و برای برخی رای بدوی صادر شده است.

وی بیان کرد: به آن دسته از دانشجویانی که تعهداتی داده اند، تاکید کرده ایم که اگر به تعهد خود وفادار بمانند، این تعهد به عنوان یک اثر مثبت در فرایند رسیدگی به پرونده شان نقش موثر خواهد داشت.

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه بنای دانشگاه برخورد با دانشجو نیست اما باید از ساحت علمی پژوهشی و اخلاقی محافظت کنیم، گفت: مکررا در ۵ هفته گذشته به دانشجویان تذکر دادیم و مدارا کردیم ولی عده ای تعمد دارند که ضوابط را رعایت نکنند.

واحدی تصریح کرد: رویکرد ما رویکرد اصلاحی است و بنا نداریم دانشجویان دچار مشکل شوند اما تعداد معدودی هستند که به هیچ وجه سر سازگاری ندارند و برای برخی ها حتی حکم انضباطی بازدارندگی ندارد و مساله این افراد با کسانی که که اظهار ندامت می کنند، متفاوت است. وی ادامه داد: ما مجبور هستیم در ارتباط با برخی افراد از برخورد انضباطی استفاده کنیم‌.

واحدی در پاسخ به این سوال که در صورت استمرار وضعیت فعلی توسط برخی دانشجویان ممکن است به اخراج دانشجویی منجر شود، گفت: اخراج جزو آرا انضباطی شورای مرکزی است و این شورا در سازمان امور دانشجویان تشکیل می شود و دانشگاه ها نهایتا می توانند تا تعلیق دو ترم با دانشجویان برخورد کنند که امیدواریم کار به اینجا نینجامد. احکام انضباطی دانشگاه، بستگی به نوع تعامل دانشجویان با ما دارد.

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با همشهری خاطرنشان کرد: برخی دانشجویان اراده ای برای اظهار ندامت از رفتارهای غیرقانونی خود ندارند و خب بالطبع مجبور می شویم از احکام حداکثری انضباطی برای آن ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۳ هفته است که شورای انضباطی فعال شده و دعوت از دانشجویان در حال انجام است، گفت: تاکنون برای ۴۰ نفر از دانشجویان رای بدوی صادر شده است و به آن ها اعلام شده و فرایند قانونی در حال طی شدن است تا در نهایت آرا نهایی شود.

این مقام مسول دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه در هفته های اخیر و در نامناسب ترین شرایط ۷۵ درصد کلاس های آموزشی تشکیل شد، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۹۵ درصد کلاس ها تشکیل می شود و مساله عدم تشکیل کلاس را نداریم.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار