۱۵ آبان ۱۴۰۱ ۰۶:۵۹
کد خبر: ۳۰۴۳۴۷

عطنا - ۱۱ سال قبل ارتش آزاد سوریه این ویدئو رو با عنوان از چه می ترسی؟ ساخت. در این ویدئو از جوانان خواسته می شود که نترسند، برپاخیزند، از زندان و مرگ و دستگیری و مقابله با نظام حاکم نهراسند تا کشور را به جلو برآنند و دیکتاتوری را سرنگون کنند.

بعضی از گفتگوها هم جالب است. در ابتدای فیلم جوانک می گوید می ترسی ۱۰۰ سال به عقب برویم؟ نه که الان ماه را فتح کردیم! از مرگ می ترسی؟ مرگ حقه و دیر یا زود می رسه! از فرقه فرقه شدن کشور می ترسی؟ ما کشور اقوامی هستیم که با عشق و صلح زندگی می کنند! ما بخت این رو داریم که آینده رو عوض کنیم.

خب الان همه می دانیم ثمره این صحبت های شعاری و احساسی و بی فکر ختم به چی نتیجه ای شده و چه بلایی سر سوریه آمده است. سوریه هم ۱۰۰ سال به عقب برگشت، هم هنوز تکه پاره است و در اشغال بیگانگان، هم اقوامش دیگر با عشق و صلح در کنار هم زندگی نمی کنند.

مردم سوریه برای فهمیدن اینکه ارتش آزاد مزدور سوریه بهشون دروغ گفته و خواسته فریبشون بده، هزینه سنگینی دادند. آیا حتما ما هم باید همین هزینه رو بدیم تا بعدا پشیمان شویم. آیا نباید از تجربه سایر کشورها درس عبرت بگیریم؟ درست است که مشکلات زیادی وجود دارند. اما این دلیلی است که خودمان را از چاله به چاه بندازیم. آنهایی که می گویند ایران هیچ وقت سوریه نمیشه با مرور رویدادهای پنج شنبه کرج و مشاهده دقیق این ویدیوی تبلیغاتی باید سر عقل آمده و از جریانات خرابکار و برانداز طرفداری نکنند. البته نظام جمهوری اسلامی برای حل اساسی مشکل باید اصلاحات عمیق را در دستور کار خود قرار دهد.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار