۰۸ اسفند ۱۳۹۴ ۱۲:۳۱
کد خبر: ۳۰۴۲۵
AIESEC_Blue_Logo2

جلسه‌ی آشنایی سازمان بین المللی دانشجوگردان آیسک و معرفی آن توسط رضا مهرورز، دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی و نماینده‌ی دانشجویی ایران از طرف سازمان دانشجویی بین المللی آیسک در سازمان ملل متحد تحت عنوان نشست صدای جوانان (Youth Speak)، برگزار شد.


این جلسه، با حضور دکتر عبدالساده نیسی، مدیر معاونت پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی، فاطمه السادات همایونی، مسئول روابط عمومی مدیریت پژوهشی دانشگاه و بنیامین منیعات، دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی و یکی از اعضای سازمان آیسک، در دفتر مدیریت پژوهشی، واقع در ساختمان مرکزی پردیس دهکده ی المپیک دانشگاه علامه طباطبایی برگزار گردید.
در ابتدای جلسه، با درخواست دکتر نیسی، رضا مهرورز بصورت مختصر اما جامع به معرفی آیسک پرداخت و شمایی کلی از سازمان آیسک، اهداف و کارآموزی های بین المللی آن که در راستای اغنای رزومه و سابقه ی فعالیت حرفه ای دانشجو است پرداخت؛ کارآموزی هایی که در بازه های زمانی کوتاه‌مدت، مناسب با تحصیلات دانشگاهی دانشجو و در بستری بین المللی صورت می‌گیرد.
همایونی، مسئول روابط عمومی مدیریت پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی، که خبر حضور رضا مهرورز در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک را بر روی سایت خبرگزاری دانشگاه علامه، عطنا، مشاهده کرده بودند، ضمن معرفی و بیان سابقه این دانشجوی فعال دانشگاه علامه به مدیر پژوهشی این دانشگاه، سوالاتی را نیز در مورد این نشست و اهدافش مطرح نمود.


مهرورز نیز در پاسخ به این سوالات به بیان اهداف سازمان ملل متحد، هفده هدف اصلی توسعه ی پایدار در مقابله با فقر، تبعیض جنسی و نژادی، برابری در تحصیل، آب سالم و بهداشتی و ... در راستای صلح پایدار جهانی، که هم راستا با اهداف سازمان آیسک هست، پرداخت؛ اهدافی که همه ساله از سوی سازمان ملل متحد به کشور های سرتاسر دنیا ابلاغ می شود و سازمان هایی مانند شهرداری ها متناسب با این اهداف به طرح برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت خود می پردازند.
مدیریت پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر نیسی، چگونگی کمک های دانشگاه و اینکه همکاری های دانشگاه با آیسک در چه زمینه هایی می‌تواند باشد و همچنین درخواست آیسک از دانشگاه برای همکاری از دانشگاه چیست را از مهرورز جویا شد و از انتظارات آیسک از دانشگاه پرسید.
دانشجوی زبان فرانسه ی دانشگاه علامه در پاسخ به این سوال، تقاضای مساعدت و همکاری های دانشگاه از قبیل صدور اجازه فعالیت های این سازمان، اجازه ی معرفی آن در بین دانشجویان، عضوگیری دانشجویان و آماده کردن ایشان برای فرستادن به کارآموزی در بسترهای علمی بین المللی، برگزاری جلسات ارزیابی و معرفی کارآموزی های بین المللی آیسک در دانشگاه علامه، فراهم کردن این زمینه، تسهیل روند قانونی شدن فعالیت های آیسک دانشگاه علامه و... را داشت.
نهایتا دکتر نیسی با بیان خوشبینی خود و آرزوی رسیدن به نتیجه ی مطلوب برای این سازمان و همکاری هایش در دانشگاه علامه، پیشنهاد تشكيل جلسات و نشست هایی بیشتر داشت؛ جلساتی برای معرفی بهتر آیسک به منظور تسهیل در روند همکاری ها با دانشگاه علامه طباطبایی.
رابط معاونت پژوهشی با روابط عمومی دانشگاه، فاطمه السادات همایونی نیز پیگیری های بیشتر برای آشنایی دقیق تر با سازمان دانشجوگردان بین المللی آیسک را بر عهده گرفت و همچنین افزود که در صورت نیاز، برای همکاری های گسترده تر، این سازمان را به معاونت های مرتبط دیگر معرفی خواهد کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار