۲۸ تير ۱۴۰۱ ۰۷:۱۳
کد خبر: ۳۰۴۰۴۶

عطنا - مدرسه تابستانی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان در مرکز آزفای دانشگاه علامه طباطبائی از تاریخ ۱ الی ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۱ برگذار شد، این مرکز میزبان استادان و دانشجویان دانشگاه‌های مختلف جهان جهت آموختن زبان فارسی است.

دکتر آزاده میرزایی معاون مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه علامه طباطبائی بیان کرد: «در این دوره ۲۷ زبان آموز داشتیم که از کشور‌های مختلف من جمله؛ روسیه، ترکیه، ایتالیا، هندوستان و... در این دوره یک ماهه شرکت کردند و علاوه بر بسط زبان آموزی، اردو های فرهنگی درون شهری مانند بازدید از کاخ‌های تهران مانند کاخ سعد آباد، موزه های داخل شهر و گردشگری درون شهری مانند بازدید از دریاچه چیتگر برایشان تدارک دیده شد که با مسائل فرهنگی ایران در بحث زبان آموزی آشنا شوند. در مواردی مانند بازدید از موزه‌های شهر هم بحث گردشگری مطرح بود و هم به آموزش پرداخته شد که در کنار آموزش زبان فارسی، با شرایط فرهنگی جامعه زبان فارسی نیز آشنا شوند.»

وی افزود: «تمامی شرکت کنندگان در هنگام ورود به این مرکز در آزمون تعیین سطح شرکت کردند و بر اساس سطحی که داشتند برایشان کلاس‌هایی در سطوح مختلف در نظر گرفته شد. در طول یک ماه دوره زبان آموزی کلاس‌هایشان هر روز از صبح تا ظهر برگذار می‌شود و زبان فارسی به آن‌ها آموزش داده می‌شود در پایان این دوره آزمونی در نظر گرفته شده که در صورت قبولی در آن گواهی پایان دوره دریافت می کنند.»

وی در رابطه با بازخورد شرکت کنندگان بیان کرد: «برخی از این دوستان بازخورد خوبی نشان دادند و به زبان فارسی علاقه‌مند شدند و مایل بودند که ادامه این دوره را شرکت کنند تا پایان دوره یک ماهه؛ پایان دوره آموزش‌شان نباشد از همین رو برای دوره‌ی بعد ثبت نام کردند. اما نکته مهم تاثیر این کلاس‌ها در سطح زبان فارسی شرکت کنندگان است که پس از برگذاری آزمون میتوان نتیجه را بررسی کرد. اما طبعاً انتظار می‌رود کسانی که پیش زمینه در این رابطه داشتند و از صفر شروع نکرده بودند وضعیت بهتری پیدا کنند و کسانی که از صفر شروع کردند نکات ابتدایی را یاد گرفتند و اکثراً علاقه‌مند به ادامه این دوره‌ها هستند.»

وی در رابطه با برگذاری مجدد چنین دوره هایی بیان کرد: «این دوره مدرسه تابستانی دانشگاه علامه طباطبائی بود که پیش از این برایش فراخوان داده شد و زبان آموزان به شرکت در این دوره اظهار علاقه کردند. ما در طول سال دوره‌های آموزش زبان فارسی را داریم و حتی برخی از این دوره‌ها به صورت آنلاین برگزار می‌شود. اما مشابه این دوره‌ای که الان در حال برگذاری است، به دلیل ورود دانشگاه‌ها به مقطع تحصیلی جدید، در تابستان سال بعد برگذار می‌شود. اما در شهریور ماه امسال نظیر این دوره را در دانشگاه داریم که اسم آن دوره تربیت مدرس است و به این موضوع پرداخته.»

دکتر میرزایی اضافه کرد: «نحوه تعامل با آن‌ها به این صورت بود که دانشگاه علامه طباطبائی علاوه بر فراخوان دادن در خصوص این دوره با برخی از دانشگاه‌های خارج از ایران تفاهم نامه‌هایی را امضاء کرده و برخی از آن شرکت کنندگان در قالب تفاهم نامه‌ها از دانشگاه‌های دیگر معرفی شدند و مواردی هم به صورت آزاد حضور پیدا کردند.»

او در پایان گفت: «در پایان دوره برنامه سفر خارج از تهران برای شرکت کنندگان تدارک دیده شده که هم با فرهنگ ایران و هم با مسائل گردشگری ایران آشنایی بیشتری پیدا کنند. همچنین در پایان دوره و پس از امتحان و دریافت نمرات، ما برنامه پایان دوره و جشن اختتامیه را نیز داریم.»

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار