۱۴ اسفند ۱۳۹۹ ۱۸:۴۷
کد خبر: ۳۰۰۳۸۵
IMG-20210304-WA0008

نخستین اجلاس روسای دانشگاه های منطقه اکو ۱۴ اسفند ماه با میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی و موسسه فرهنگی اکو به صورت برخط برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی، در این گردهمایی بین المللی که سران دانشگاه هایی از ۱۰ کشور عضو شامل ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و آذربایجان شرکت داشتند، زمینه همکاری‌های علمی در سطح منطقه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این اجلاس، سران بیش از ۲۰ دانشگاه منطقه اکو با اشاره به پیوندهای تاریخی و فرهنگی میان جوامع این حوزه تمدنی و نیز پیشینه پیوندهای علمی و گنجینه ارزشمند دانشمندان مشترک در این منطقه از جهان همچون پورسینا، بیرونی، خوارزمی و دیگر بزرگان دانش و ادب، بر لزوم پیوندهای دوباره علمی و فناوری با هدف دستیابی به توسعه منطقه‌ای تاکید نمودند.


در بیانیه پایانی این سمپوزیوم دانشگاه های شرکت کننده در این برنامه موافقت خود را با راه اندازی شبکه دانشگاه های اکو که بتواند با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی زمینه همکاری میان استادان، دانشجویان و پژوهشگران را در منطقه فراهم آورد اعلام نمودند.
گفتنی است در بخش آغازین این برنامه دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو، روسای چهار موسسه علمی زیرمجموعه شامل موسسه فرهنگی اکو، مدرسه عالی بیمه اکو، موسسه آموزشی اکو و بنیاد علم اکو آمادگی خود را برای پشتیبانی از همکاری‌های علمی در سطح منطقه اعلام نمودند. همچنین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز اعلام کرد که رایزنی‌های فرهنگی ایران در کشورهای منطقه کو آماده هرگونه همکاری برای گسترش و تقویت پیوندهای علمی میان نخبگان فکری و فرهنگی در این منطقه با همتایان خود در ایران است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار