۱۱ فروردين ۱۳۹۹ ۲۰:۳۶
کد خبر: ۲۹۳۲۳۶
Untitled-1

در ایام شیوع کرونا و قرنطینه خانگی، دو اقدام جدید از سوی معاونت دانشجویی و مرکز مشاوره و بهداشت روان اعلام شد.


به گزارش عطنا، نخستین اقدام راه اندازی کمپین دانشجویی در خانه بمانیم است. طی خدمت مشاوره تلفنی (on call) می توان از راه های مقابله با اضطراب کرونا، کاهش اضطراب، بی قراری، نگرانی و سایر حالات ناخوشایند روحی و روانی، مشاوره خانواده و ازدواج، مشاوره خودشناسی و رشد در زندگی، مدیریت روابط، کنترل خشم، مشاوره تحصیلی، مشاوره خانواده های درگیر کرونا و داغدار ناشی از کرونا و سایر خدمات مشاوره ای بهره برد.



این اقدام که ویژۀ روزهای کرونایی است، همه روزه  صبح ها از ساعت 9 الی 13 و بعد از ظهر ها از 14 الی 20 برقرار است.


گفتنی است، شماره تماس 48392627-021 با پنج خط به صورت رایگان برای این اقدام در نظر گرفته شده است.


در اقدام دیگر معاونت دانشجویی و مرکز مشاوره می توان به مشاوره خدمات توزیع منابع علمی و معرفی پایگاه های اطلاعاتی دسترسی آزاد به همت خانم  ها مهساالسادات مکارم و اعظم فرجی پور اشاره کرد.


در پژوهشی که به همت این دو محقق منتشر شده است آمده است: اطلاعات یکی از منابع ضروری جهت پیشرفتهای علمی و فنی هر کشور به شمار میرود. فزونی انفجار گونه اطلاعات و تنوع منابع اطلاعاتی، عدم آگاهی به موقع از وجود اطلاعات مناسب و روزآمد، کمبود وقت، اتلاف زمان بیش از حد در مرحله جمع آوری اطلاعات، ناآشنایی یا کم آشنایی کاربران با منابع اطلاعاتی مناسب برای تحقیقات و کاربردهای آنها و شیوه های جست و جوی اطلاعات، گسترش پایگاه های اطلاعاتی و نظام های درون خطی و اینترنت، کاربران را در یافتن اطلاعات مورد نیاز خود از بین انبوه اطلاعات دچار مشکل کرده است.
از این رو، مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبائی با حمایت معاونت دانشجویی و با همراهی گروه آموزشی علم اطلاعات و دانش شناسی به ارائه خدمات مشاوره منابع اطلاعاتی در بخش های مشاوره خدمات توزیع منابع علمی، مشاوره خدمات گزینشی اطلاعات، مشاوره خدمات مصور سازی اطلاعات پرداخته است.


برای دریافت راهنمای مشاوره خدمات توزیع منابع علمی و معرفی پایگاه های اطلاعاتی دسترسی آزاد اینجا کلیک کنید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار