۱۹ بهمن ۱۳۹۸ ۱۹:۰۴
کد خبر: ۲۹۱۶۲۴
Untitled-1

دانشگاه علامه طباطبائی برای دومین سال متوالی مقام نخست مسابقات ملی موت کورت جساپ را کسب کرد و به عنوان نماینده ایران به دور بین المللی راه پیدا کرد.


به گزارش عطنا، تیم دانشگاه علامه طباطبائی متشکل از علی مسعودیان، الهه کاظم زاده، فاطمه عمرانی و هومن هروی، دانشجویان کارشناسی ارشد حقوق بین الملل با مربیگری فرزانه منتخب، دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق بین الملل و مشاوره علمی کتایون حسین نژاد، استاد مدعو گروه حقوق عمومی و بین الملل دانشگاه علامه طباطبائی برای دومین سال متوالی برگزیده دور ملی مسابقات موت کورت جساپ شد.


این تیم به عنوان نماینده ایران به مسابقات جهانی فیلیپ جساپ که ماه های آینده در واشنگتن دی.سی برگزار می شود، راه پیدا کرد. علاوه بر این، جایزه بهترین لایحه نیز به تیم دانشگاه علامه طباطبائی اختصاص یافت.


مسابقات موت کورت جساپ، شبیه سازی رسیدگی های دیوان بین المللی دادگستری است که از سال 1960 برگزار می شود و به عنوان معتبرترین و بزرگ ترین مسابقات بین المللی موت کورت هر ساله با شرکت حدود 700 تیم از 100 کشور در شهر واشنگتن دی سی برگزار می شود.


تیم های علاقمند به شرکت در دور بین المللی، ابتدا در سطح ملی به رقابت می پردازند و برنده مسابقات ملی به مسابقات بین المللی راه می یابد. در ایران، برگزاری مسابقات ملی بر عهده مرکز مطالعات مدرن (MIS) است. این مرکز با همکاری استادان برتر دانشگاه های کشور این مسابقات را برگزار می کند.


گفتنی است، در پرونده امسال، دولت فرضی آداوا خواهان و دولت فرضی راساسا خوانده دعوی است و مسائلی از قبیل صلاحیت دیوان، قابلیت پذیرش دعوی، جانشینی دولت ها در معاهدات، اعتبار معاهدات، تفسیر معاهدات، مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر در مرز، کاربرد زور در قالب اقدامات نظامی و انتظامی، تحقیق و توسعه و کاربرد سلاح های خودمختار مجهز به هوش مصنوعی، تعرفه ها در قالب سازمان جهانی تجارت، ضرورت و امنیت ملی، همکاری با دیوان کیفری بین المللی، مصونیت وزیر امور خارجه و... در این پرونده طرح شده است تا دانشجویان با شرکت در مسابقه، سطح دانش حقوقی بین المللی خود را در موضوعات مورد اشاره به آزمون بگذارند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار