۲۳ بهمن ۱۳۹۴ ۰۸:۲۳
کد خبر: ۲۸۶۶۶

به گزارش عطنا، این کارگاه با حضور مسئولان روز و شب خوابگاهها، در دانشکده تربیت بدنی برگزار شد.


در ابتدای این کارگاه، یزدان پناه رئیس اداره خوابگاهها با اشاره به ضرورت آشنایی مسئولان خوابگاههای دانشجویی با انواع خاموش کننده‌ها و کپسولهای آتش‌نشانی برای اطفای حریق، گفت: آشنایی با نحوه مقابله با اینگونه حوادث احتمالی از جمله نیازهای ضروری برای مسئول خوابگاه است.


وی نحوه کار با خاموش کننده‌ها را همچون آشنایی با کمک‌های اولیه و نکات بهداشتی و مشاوره‌ای مهم ارزیابی کرد و خواستار این شد که مسئولان خوابگاهها مثل هر سال کپسولهای آتش‌نشانی در خوابگاهها را بررسی و در صورت نیاز به شارژ و یا بازدید فنی، فورا اقدام کنند.


 وی در ادامه به مسئولان خوابگاهها توصیه کرد که ضمن بهره‌بردن از کلاس آموزشی و یادداشت برداری از نکات مطرح شده، موارد مورد نیاز را به دانشجویان، کمکی های روز و شب، نگهبانان و خدمات خوابگاه نیز متذکر شوند.


سپس مهندس تعاونی، از مرکز آموزش آتش‌نشانی تهران، کلاس نظری نکات ایمنی و آتشنشانی و استفاده از خاموش کننده‌ها را شروع کرد.


از جمله موارد مطرح شده توسط آقای تعاونی، آشنایی مسئولان خوابگاهها با انواع آتش، مثلث آتش، نکات ضروری هنگام مقابله با آتش، تماس با 125، رعایت نکات ایمنی و کمک‌های اولیه هنگام مقابله با آتش، انواع خاموش کننده‌ها، نحوه جاگذاری و استفاده از کپسولهای آتش‌نشانی در خوابگاهها بود.


در حین برگزاری کلاس مسئولان خوابگاهها سئوالات و ابهامات خود را نیز مطرح کرده که آقای تعاونی به هر کدام از آنها پاسخ می‌گفت.


در پایان کارگاه نظری، آقای تعاونی با همکاری آقای یزدان پناه آتش‌های فرضی را آماده کرده و هر کدام از مسئولان خوابگاهها به صورت جداگانه و عملی آتش‌ها را خاموش کردند. نکته مورد توجه در این زمینه این بود که هنگام خاموش کردن آتش‌ها آقای تعاونی خود به صورت عملی نحوه خارج کردن ضامن کپسول و گرفتن آن و همچنین نحوه خاموش کردن آتش و پاشیدن پودر و گاز را توضیح می‌داد.


در پایان آقای تعاونی و مسئولان خوابگاهها آتش های فرضی را به صورت کامل بررسی و از خاموش کردن آنها مطمئن شدند.


آقای دکتر سلیمی‌بجستانی معاون محترم دانشجویی نیز در پایان، از کارگاه بازدید کردند.


1 2 3 4 05 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار