۰۹ مهر ۱۳۹۸ ۱۹:۵۱
کد خبر: ۲۸۵۵۸۶
بازدید دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از دانشگاه علامه طباطبائی

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، صبح امروز از پردیس مرکزی، آزمایشگاه علوم شناختی و ساختمان شماره دو مرکز رشد و نوآوری علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی بازدید کرد.


به گزارش عطنا، ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری پس از این بازدید در نشست شورای اداری دانشگاه شرکت کرد و از حمایت 10 میلیارد تومانی برای ایجاد و توسعه پارک علم و فناوری دانشگاه علامه طباطبائی با محوریت رونق زیست بوم نوآوری حوزه علوم انسانی خبر داد.


وی در ادامه افزود: این حمایت از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه کار فناورانه و نوآورانه در حوزه علوم انسانی با ایجاد پارک علم و فناوری و ناحیه نوآوری دانشگاه علامه طباطبائی تخصیص خواهد یافت.


او تصریح کرد: کارآفرینی و نوآوری در دانشگاه های علوم انسانی یک شاخصه مهم پیشرفت به شمار می رود. تلاش می کنیم تا گستره نفوذ علوم انسانی در شرکت های دانش بنیان و استارتاپ‌ها افزایش یابد.


رئیس ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی گفت: توسعه علوم شناختی به سرعت در حال پیشرفت است و بیش از ۵۰۰ هزار متر مربع را در دانشگاه ها و اطراف آن برای توسعه این حوزه اختصاص داده ایم.


رئیس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: در علوم شناختی و علوم انسانی ایده های نوآوری بسیار زیادی وجود دارد که نتایج و خروجی های آن در حوزه سلامت نمایان شده است و سرمایه گذاری بخش خصوصی در کنار هدایت و حمایت جوانان دانش آموخته و خلاق به سوی استارتاپ‌های این حوزه می تواند ضمن خلق ارزش افزوده درخور توجه، میزان قابل توجهی اشتغال به ارمغان می آورد.


ستاری افزود: لازم است در حوزه هایی که طی چند سال گذشته به موفقیت دست یافته ایم، تمرکز بیش تری داشته باشیم و با حرکت در این مسیر، رشد قابل توجهی را در کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپی حوزه علوم انسانی شاهد باشیم.


رئیس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان به چالش‌‌های موجود برای ورود علوم انسانی به عرصه  کارآفرینی اشاره کرد و افزود: علوم انسانی اگرچه در ورود به عرصه کارآفرینی با چالش هایی مواجه بوده، اما حوزه بسیار مهمی در اقتصاد دانش بنیان به شمار می رود.


وی تاکید کرد: روح کارآفرینی با حضور علوم انسانی تجلی و معنا پیدا می کند. در بسیاری از حوزه ها، علوم انسانی، هسته اصلی کار نوآورانه به حساب می آید.


ستاری با اشاره به تلاش های زیرساختی و حمایت ها برای پر رنگ شدن نقش علوم انسانی در حوزه اقتصاد دانش بنیان گفت: اکنون استارتاپ های مختلفی در حوزه های تامین نیروی انسانی، گردشگری و بازی به طور جدی فعالیت می کنند. یکی از کارکردهای علوم انسانی در استارتاپ های مبتنی بر فناوری های پیشرفته است و به طور جدی به دنبال این هستیم به کمک علوم انسانی در حوزه این استارتاپ ها اتفاقات خوبی رخ دهد.


ستاری به گام‌های پیموده شده برای نقش آفرین ساختن علوم انسانی در حوزه کارآفرینی اشاره کرد و افزود: مرکز نوآوری علوم انسانی از چند سال پیش گام های اولیه خود را آغاز کرده است و اکنون به همت رئیس دانشگاه و دیگر همکاران، هسته اصلی نوآوری در دل دانشگاه شکل گرفته است. امیدواریم این کار پیشرو همچنان ادامه پیدا کند. ما نیز وظیفه خود می دانیم از این مسیر حمایت کنیم.


معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، افتتاح آزمایشگاه تحقیقاتی علوم شناختی در دانشگاه علامه طباطبائی را هم‌راستا با گام جدیدی که در دانشگاه های علوم انسانی اتفاق می افتد، دانست و گفت: پیش تر، عمده تمرکز دانشگاه های علوم شناختی در حوزه های مهندسی بود اما اکنون تعامل میان این دو بخش بیشتر شده و دانشکاه علامه طباطبائی در مسیر تعامل با علوم و فناوری های شناختی گام تازه ای برداشته است.


ستاری حضور و استقبال بخش خصوصی ازنوآوری و فناوری را فرصتی برای توسعه زیست بوم کارآفرینی و نوآوری دانست و ادامه داد: ماحصل آن را در توسعه زیست بوم کارآفرینی و نوآوری در پهنه شهری و ظهور کارخانه های نوآوری و ناحیه های نوآوری به ویژه پیرامون دانشگاه ها شاهد هستیم.


گفتنی است، در ادامه این مراسم، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، از بخش های مختلف زیست بوم نوآوری دانشگاه علامه طباطبائی دیدن کرد و با جوانان فعال در هسته های نوآور مرکز رشد و نوآوری به گفت و گو نشست.


زیست بوم نوآوری و کارآفرینی دانشگاه علامه طباطبائی با هدف اشتغال دانش آموختگان، حل مسائل جامعه با رویکرد خلاقانه و نوآورانه و پرورش نیروی انسانی دارای مهارت، یکی از ارکان اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه های نسل سوم ایجاد شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار