۰۷ تير ۱۳۹۸ ۱۴:۲۹
کد خبر: ۲۸۱۷۵۵
photo_2019-06-22_04-38-38

بیست و سومین اجلاس روسای دانشگاه های سطح یک کشور با حضور روسای 13 دانشگاه بزرگ کشور و همچنین عبدالرضا باقری، قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری، غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی، مسعود برومند، معاون پژوهشی وزارت علوم، سید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، در سالن شورای سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.


به گزارش عطنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، این اجلاس با خیر مقدم محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شد. رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از میزبانی این نشست اظهار داشت: دانشگاه فردوسی مشهد توانسته است علی رغم محدودیتها و سختی ها مسیر پیشرفت و ارتقاء خود را بپیماید. دکتر محمد کافی با اشاره به شعار دانشگاه که منسوب به حکیم ابوالقاسم فردوسی است، خرد، دانش و راستی را سرلوحه رسالت و فعالیت های دانشگاه فردوسی مشهد دانست.


محمود نیلی، رئیس دانشگاه تهران و رئیس دبیرخانه اجلاس در سخنان خود با اشاره به ظرفیت های تک تک دانشگاه های کشور به اهمیت همکاری دانشگاه ها و هم افزایی آنان در حل مشکلات کشور اشاره نموده و این اجلاس را نقطه عطفی برای ایجاد این همکاری دانست.


عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در خصوص توانمندی های دانشمندان و دانشگاهیان ایرانی در رسیدن به دستاوردهای فناوری و علمی سخنرانی نمود و پیشرفتها و خودکفایی در بخش نظامی حاصل این پیشرفتها در سالهای پیش از انقلاب توصیف نمود. وی تحریم ها را نه تنها عامل بازدارنده بلکه عاملی برای پیشرفت در مسیر فناوری های نوین در ایران عنوان کرد. دکتر سیدرضا عاملی در ادامه سخنان خود گفت: دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان یکی از سه دانشگاه قدیمی کشور به طور قطع مرجع و منبعی برای توسعه کشور بوده و در آن نقش بسزائی دارد.


مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نیز در ادامه این اجلاس در خصوص مسائل فرهنگی دانشگاه ها و نقش گروه های معارف اسلامی سخنرانی نمود. به گفته وی گروه های معارف اسلامی ماموریت و مسئولیت خطیری در فرهنگ سازی و پاسخ به شبهات نسل امروز که در دانشگاه ها مشغول به تحصیل هستند، دارند.


در ادامه این نشست مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری به تشریح نظام یکپارچه پژوهش و فناوری در کشور پرداخت و آن را ضروری و اثر بخش توصیف کرد. وی اهمیت اجرای این طرح را دوری از موازی کاری و همچنین اجرای پژوهش های ضرورت محور و منطبق با نیازهای واقعی صنعت و جامعه عنوان کرد.


در انتهای این نشست در نوبت صبح، روسای دانشگاه های بزرگ کشور به طرح مسائل و مشکلات دانشگاه ها و ارائه راه کارهایی برای حل این مسائل پرداختند.


این اجلاس در بعد از ظهر همان روز با سخنان و جمع بندی دکتر عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری به پایان رسید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار