۰۴ مرداد ۱۳۹۵ ۲۲:۳۸
کد خبر: ۴۴۴۰۹

uni tabriz


رؤسای 9 دانشگاه اصفهان و صنعتی اصفهان، شهید بهشتی تهران، صنعتی شریف و امیرکبیر تهران، فردوسی مشهد، علامه طباطبائی تهران و همچنین دانشگاه‌های شیراز و تبریز در این اجلاس حضور دارند که طی دو نشست صبح و عصر درباره مسائل و مشکلات موجود و ارائه راهکار برای حل آنها بحث و تبادل نظر می‌کنند.


به گزارش عطنا به نقل ازایسنا، محمدرضا پورمحمدی، رئیس دانشگاه تبریز در آیین افتتاحیه این اجلاس با بیان اینکه دانشگاه تبریز دانشگاهی است که در امتداد دانشگاه ربع رشیدی ایجاد شده است، اظهار کرد: در آینده نزدیک باید هزاره آموزش عالی را در کشور جشن بگیریم؛ چرا که دانشگاه ربع رشیدی قدمتی چندصدساله دارد.


رئیس دانشگاه تبریز افزود: دانشگاه تبریز از بدو تاسیس در سال 1326 به عنوان دومین دانشگاه بزرگ کشور همواره در عرصه‌های علمی، سیاسی و فرهنگی درخشیده است که این درخشش در جریان مبارزات انقلابی مردم ایران بیش از پیش تجلی یافت و به واقع این مرکز علمی یکی از مراکز اصلی خیزش مردمی علیه رژیم ستمشاهی بود.


وی افزود: در دوران دفاع مقدس نیز دانشگاه تبریز همواره پشتیبان جبهه‌های جنگ بود و در برخی از واحدها اقدام به تولید صنایع دفاعی می‌کرد که به همین دلیل مورد تهاجم دشمن بعثی قرار گرفت و با شهادت 22 نفر از دانشجویان و اساتید به عنوان مشهدالشهدای دانشگاه‌های ایران مشهور شد.


وی، جایگاه علمی و پژوهشی دانشگاه تبریز را خوب توصیف و تاکید کرد: در حال حاضر در این مرکز علمی 65 رشته و گرایش با 747 عضو هیات علمی تدریس می‌شود و دارای 10 موسسه پژوهشی، 58 شرکت دانش‌بنیان و پنج قطب علمی است.


پورمحمدی تصریح کرد: هم اکنون در دانشگاه تبریز 21 هزار و 976 دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در 21 دانشکده مشغول تحصیل هستند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار