۱۱ خرداد ۱۳۹۸ ۱۷:۵۶
کد خبر: ۲۸۰۳۳۸
photo_2019-06-01_17-53-09

هشتمین جشنوارۀ فرهنگی، هنری فیلم کوتاه و عکس دانشجویان سراسر کشور به همّت معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری و با حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدّر و شهرداری شیراز برگزار شد.


به گزارش عطنا، دانشجویان ۱۲۰ دانشگاه آثار خود شامل فیلمنامه، فیلم کوتاه و عکس را به دبیرخانۀ این جشنواره ارسال کردند.


در این جشنواره ۶۱۰ نفر از دانشجویان ۳۱ استان کشور حضور داشتند.


هشتمین دوره جشنواره سراسری فیلم کوتاه و عکس دانشجویان (امید) با هدف شناسایی، حمایت، تقدیر و پرورش استعدادهای درخشان حوزه فیلم و عکس و همچنین ایجاد فضای پر شور و نشاط بین دانشجویان سراسر کشور با رقابت در یک عرصه فرهنگی و هنری برگزار شده است.


بنا بر اعلام دبیرخانۀ این جشنواره فرهنگی هنری ۱۰۵ فیلمنامه، ۲۱۷۸ عکس و ۴۰۵ فیلم کوتاه به دبیرخانه این جشنواره رسیده است و از میان این تعداد آثار ۲۲ اثر در بخش های مختلف این جشنواره به عنوان برتر شناخته شده و همچنین در مدت چهار روز برگزاری این رویداد هنری ۶۰ فیلم برتر در شیراز به نمایش درآمد.


در میان نامزدهای دریافت جایزۀ این جشنوارۀ دانشجویی، نسرین محمدپور، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشتۀ مطالعات زنان دانشگاه علامه طباطبائی، نامزد بهترین کارگردانی و بهترین تصویربرداری از این جشنواره شد.


گفتنی است این دانشجوی هنرمند دانشگاه علامه طباطبائی پیش تر با فیلم داستانی «زحل» منتخب و نامزد بهترین کارگردانی سومین جشنواره فیلم سلامت، منتخب و تقدیر بهترین کارگردانی از چهل و هشتمین جشنواره فیلم رشد و منتخب شصت و دومین جشنواره منظقه ای سینمای جوانان ایران (شبدیز) شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار