۱۶ بهمن ۱۳۹۴ ۰۰:۲۰
کد خبر: ۲۷۸۹۷

به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، دکتر وحید احمدی در نشست خبری با خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: هم اینک پس از رفع تحریم ها و با تجربه بیشتر، فروش محصولات پارک ها و مراکز رشد دانشگاه ها افزایش پیدا می کند.


وی ادامه داد: رویکر ما به سمت ایجاد مراکز فن آوری و پارکها است که هم اینک تعداد 37 پارک در تمام استانها و 156 مرکز رشد در کشور وجود دارد.


معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حدود 29 هزار نفر در مراکز رشد و پارک های کشور اشتغال دارند.


احمدی با اشاره به جایگاه علمی ایران در دنیا گفت: جایگاه علمی کشور در تولیدات مقاله در پایگاه های بین المللی بر اساس اطلاعات پایگاه اسکوپوس از رتبه 18 سه سال گذشته به رتبه 16 دنیا و رتبه نخست در منطقه رسیده است.


وی ادامه داد: از لحاظ درصد تولید علم نیز که در سال 2012 حدود یک و 41 صدم درصد بوده هم اینک به یک و 61 صدم درصد رسیده که نشان از رشد علمی ایران دارد.


وی افزود: سالهای گذشته دانشگاه های جمهوری اسلامی جایگاه خوبی در دنیا نداشتند اما از سه سال گذشته تاکنون 13 دانشگاه ایران جزء دانشگاه های برتر دنیا قرار گرفتند.


معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: قبلا در جهان دانشمند برتر ایرانی وجود نداشت، هم اینک 173 نفر در جایگاه بین المللی قرار دارند.


احمدی گفت: رتبه ایران از لحاظ رشد علمی بعد از چین، کره و هند در جایگاه چهارم جهان قرار دارد و در منطقه نیز رتبه نخست و در کشورهای عضو جنبش عدم تعهدها که چیزی حدود 52 کشور در آن عضو هستند بعد از هند در جایگاه نخست قرار دارد.


وی تصریح کرد: این وزارتخانه ارتقای کیفیت علمی را در سال آینده جزء اصلی ترین برنامه های خود قرار می دهد.


معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جمهوری اسلامی با رویکرد اقتصاد دانش بیان و مقاومتی به سمتی می رود تا نقش فعال و موثری در اقتصاد، توسعه و مدیریت داشته باشد.


دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز گذشته در گردهمایی معاونان پژوهشی دانشگاه های منطقه هشت کشور شامل استانهای کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان به مدت یک روز در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان شرکت کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار