۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۲۰:۱۷
کد خبر: ۲۷۸۱۳۹
دکتر علومی یزدی

علومی یزدی، معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی در افتتاحیه ششمین جشنوارۀ فرصت های شغلی روشنا گفت: دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان بزرگترین کانون علوم انسانی کشور در صحنه های بدیعی قدم گذاشته که تقریباً بی سابقه بوده است.


به گزارش عطنا، علومی یزدی در ادامه افزود: از جمله این موارد، ورود در تحقق مسئولیت های کارآفرینی و نوآوری در زمینه های مختلف دانش علوم انسانی مورد نیاز جامعه است. ما جزو معدود دانشگاه های علوم انسانی هستیم که اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری منسجمی را در قالب مرکز کارآفرینی و مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی را با حمایت رئیس محترم دانشگاه، هیئت رئیسه و تلاش یکایک اعضای هیئت علمی ایجاد کنیم.


وی در ادامه افزود: مرکز رشد شماره دو دانشگاه هم به زودی با همیاری و کمک قابل توجه دوستان محترم ما در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به زودی در پردیس مرکزی شروع به کار خواهد کرد. با کارکردهای اندکی متفاوت تر از مرکز شماره یک که این تفاوت اندک در جهت نزدیکتر کردن مرکز رشد به فعالیت های مرکز کارآفرینی دانشگاه و ایجاد فرصت هایی برای آموزش و مهارت پیدا کردن دانشجویان در جهت ارتباط نزدیکتر با صنعت، جامعه و افزایش توان اشتغال پذیری دانشجویان خواهد بود.


علومی یزدی خاطرنشان کرد که دانشگاه علامه طباطبائی در این راه قدم برداشته و موفقیت های خوبی هم کسب کرده است.


او گفت: تاکنون تحول های خوبی در دانشگاه رخ داده و یکی از این تحول ها تشکیل مرکز کارآفرینی دانشگاه است. مرکز کارآفرینی دارای شورایی است که این شورا به تصویب هیئت امنا رسیده است. این شورا یکی از ارکان تصمیم گیر دانشگاه است و ما در برخی جلسات موفق شدیم برنامه کلی و چشم اندازهایی برای سال آینده به تصویب برسانیم. یکی از اتفاق های خجستۀ این تصمیم گیری ها در شورا، تصویب شیوه نامه دانشجوی کارآفرین برتر است. یعنی انتخاب کارآفرین برتر نه فقط به صحنۀ صنعت و بنگاه اقتصادی بلکه به سطح دانشجویان هم این فرهنگ باید تسری پیدا کند و دانشجویانی که در زمینه کارآفرینی تلاشی برگزیده داشته باشند مورد تشویق قرار بگیرند. نفر اول این جشنواره هر ساله به عنوان سفیر و نماینده دانشگاه در امر کارآفرینی انتخاب می شود و می تواند منشا تحولات و اثربخشی بسیار مفیدی باشد.


معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه گفت: مرکز آموزش های مهارتی دانشگاه علامه طباطبائی با این هدف که دانشجویان را برای اشتغال پذیری بیشتر و بهتر آماده کند در یک سال اخیر فعالیت های چشمگیری داشته که در یکی دو ماه گذشته شاهد فارغ التحصیلی نزدیک به شش هزار نفر از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی بودیم که در دوره های آموزشی، مهارتی آموزش دیده اند و موفق به کسب گواهینامه شده اند.


او افزود: این مهارت ها در واقع مکمل آموزش های دانشگاهی و دستاوردهای تحصیلی دانشجویان می شود و دانشجویان را در موقعیت های مناسب تری برای اشتغال پذیری قرارمی دهد. همچنین از برنامه هایی که در دانشگاه دنبال می شود و امیدواریم که مرکز شماره دو هم در این مسیر موفق باشد، ایجاد تاسیساتی تحت عنوان «آزمایشگاه های اجتماعی در حوزه کارآفرینی و نوآوری» است که بتواند ارتباط نزدیکی با صنایع و بنگاه های اقتصادی داشته باشد و مهارت های بیشتری را به دانشجویان منتقل کند و دانشجویان را آماده جذب بازار کار کند.


علومی یزدی در ادامه خطاب به کارآفرینان حاضر در جلسه گفت: دانشگاه توان این را دارد که نیروهای تخصصی مورد نیاز شما را مطابق نیازهای شما تربیت کند و آموزش دهد. خواهش ما از صنعت، جامعه و بنگاه های اقتصادی این است که این نیازها را به دانشگاه منعکس کند. دانشگاه چه در قالب آموزش های رسمی، چه در قالب بازنگری برنامه های درسی و دوره های مهارتی و ایجاد آزمایشگاه های تخصصی این توان را دارد که دانشجویان و فارغ التحصیلان خود را با صلاحیت های کافی برای تامین نیازهای جامعه تربیت کند و تحویل دهد.


او در پایان سخنان خود گفت: دانشگاه کارآفرین دانشگاهی است که  نه تنها  دانشجویان ظرفیت اشتغال پذیری بالایی دارند، بلکه توان کارافرینی هم دارند. دانشجویان نه تنها خودشان می توانند به استخدام در بیایند بلکه می توانند دیگران را هم به کار بگیرند. دانشگاه کارآفرین باید سهم خود را در بازار کار و ارائه خدمات تضمین کند و در کنار آن کمک های دولت و بودجه را هم برای آموزش داشته باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار