۰۵ دی ۱۳۹۷ ۱۵:۴۶
کد خبر: ۲۷۳۲۱۳
علومی یزدی در نشست بررسی اعلام قرار دیوان بین‌المللی دادگستری در دانشگاه علامه طباطبائی

معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی اسامی خوشه های مشورتی دانشگاه ها را اعلام کرد که بر این اساس دانشگاه های تهران، علامه، شهید بهشتی و اصفهان مدیریت این خوشه ها را بر عهده دارند.


به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، حمیدرضا علومی یزدی عصر امروز سه شنبه در دومین نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور در محل نمایشگاه های بین المللی تهران، اظهار کرد: پنج خوشه مشورتی شکل گرفته است که خوشه اقتصاد کلان با دانشگاه تهران، خوشه سرمایه اجتماعی با دانشگاه اصفهان، خوشه مالی، پولی و بانکی همچنین خوشه ارتباط و رسانه با دانشگاه علامه و در نهایت خوشه حقوق و حقوق شهروندی با دانشگاه شهید بهشتی است.


وی با بیان این که در تلاشیم منابع مالی چندانی به دانشگاه ها تحمیل نشود افزود: در دانشگاه علامه مسئله محور مدنظر قرار گرفته است و بر این اساس، اولویت پژوهشی دانشگاه طی سال های 97 تا 1400، شناسایی و پاسخگویی به مسائل و نیازهای جامعه بر مبنای پایداری توسعه ملی با رویکرد میان رشته ای اعلام شده است.


به گفته علومی یزدی، در این خوشه ها از دانشگاه ها خواسته شده وضعیت خاص جامعه را رصد کنند. به عنوان مثال در خوشه اقتصاد کلان که مدیریت آن با دانشگاه تهران است، استادان اقتصاد دانشگاه های کشور به الگوهایی رسیدند که به صورت شفاهی آن را به معاون اول رئیس جمهور ارائه دادند.


وی تاکید کرد: اگر این الگوها مبنای راهبردی دولت قرار گیرد با پشتوانه علمی دانشگاه توفیق بیشتری در احیای امید اجتماعی که در معرض تزلزل است، ایفا می کند.


این استاد دانشگاه درباره ارتباط دانشگاه علامه با فناوری، یادآور شد: وقتی بحث ارتباط دانشگاه با صنعت مطرح می شود، این سوال به ذهن متبادر می شود که ارتباط دانشگاه علامه به عنوان یک دانشگاه مرتبط با علوم انسانی با صنعت، تکنولوژی و فناوری چیست؟


علومی یزدی، گفت: واقعیت این است که ارتباط دانشگاه با صنعت در یک محدوده وسیعتر ارتباط جامعه با دانشگاه را مطرح می سازد. نقشی که دانشگاه در پیشبرد اهداف اجتماعی دارد نقشی غیرقابل تردید است.


معاون پژوهشی دانشگاه علامه، ادامه داد: دانشگاه های سطح یک کشور با درخواست معاون اول رئیس جمهور پنج خوشه مشورتی برای تقویت ارتباط جامعه و دانشگاه شکل دادند که این خوشه ها روز گذشته یکی از جلسات خود را با معاون اول رئیس جمهور برگزار کردند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار