۰۹ آبان ۱۳۹۷ ۱۸:۳۸
کد خبر: ۲۶۳۵۰۴
moaven farhangi mantaghe 1 (10)
اولین نشست مشترک معاونان دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌های منطقه یک با حضور معاونین فرهنگی و دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۶ آبان ۱۳۹۷ برگزار شد.

به گزارش عطنا به نقل از معاونت دانشجویی دانشگاه تهران، اولین نشست مشترک معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌های منطقه یک با حضور جناب دکتر غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، جناب دکتر صدیقی، معاون دانشجویی و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، جناب دکتر قنبری، قائم مقام ریاست صندوق، مهندس عسگری، مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دکتر به نژاد معاون دانشجویی دانشگاه تهران و دبیر منطقه یک، دکتر ایران زاده، معاون فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی و دبیر منطقه یک و جمعی از معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌های منطقه یک در محل تالار امیرکبیر دانشگاه تهران برگزار شد.


در این مراسم دکتر حسن به نژاد گفت: «هدف اصلی این نشست هماهنگی بین دو حوزه دانشجویی و فرهنگی و استفاده توامان از ظرفیت‌های این دو بخش است».


دکتر به نژاد گفت: «در حوزه سراها نیاز به همکاری دو حوزه و هم افزایی آنها را داریم تا بتوانیم از وقت آزاد دانشجویان در سراهای دانشجویی استفاده کنیم و مباحث مربوط به اخلاق، کرامت و فرهنگ را در آنجا پیش ببریم».


در ادامه این نشست دکتر صدیقی، معاون دانشجویی و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: «هماهنگی هایی بین حوزه‌های دانشجویی و فرهنگی در سطح ستاد وجود دارد و اگر در سطح صف هم فعالیت‌های این دو حوزه بیشتر هماهنگ شود از فرصت‌ها بیشتر استفاده خواهد شد».


وی افزود: «آنچه در سال جاری بیشتر به دنبال آن هستیم این است که به حوزه‌های دانشجویی اعم از معاونان دانشجویی استقلال و اختیار بیشتری درون دانشگاه‌ها بدهیم تا دغدغه مسائل رفاهی و معیشتی کمتر و ارتباط منسجم‌تری بین حوزه‌های فرهنگی و دانشجویی ایجاد شود. به همین منظور در سال آینده بحث تشکیل سازمان یا مرکز خدمات دانشجویی در دانشگاه‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم».


دکتر صدیقی گفت: «نیازمند افزایش سرمایه اجتماعی درون دانشگاه‌ها هستیم تا ارتباط مجموعه دانشگاهی با مسئولان دانشگاه صمیمانه‌تر و صادقانه تر از قبل باشد».


رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در ادامه گفت: «دفاتر مشاوره که به تعبیری حوزه مشترک بین دو بخش فرهنگی و دانشجویی است باید از امکانات بیشتری درون دانشگاه برخوردار باشد و فعالیت‌های آنها به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی گسترش داده شود».


در بخش دیگری از این نشست دکتر غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به نقش حوزه‌های فرهنگی و دانشجویی در محیط‌های دانشگاهی گفت: «این دو حوزه بخش بسیار مهمی از فعالیت‌های دانشگاهی را عهده دار هستند. ارتقا کیفیت تحصیلی و زندگی در محیط‌های دانشگاهی شرط لازم برای رونق آموزش و ارتقا فعالیت‌های پژوهشی است».


وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه فرهنگی گفت: «قرار است جشنواره ملی قرآن در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شود که در نوع خود یک فعالیت قابل ملاحظه‌ای است. این جشنواره از سطح دانشگاه‌ها شروع می‌شود و بعد به سطح منطقه‌ای و سراسری گسترش می‌یابد. که در مجموع بالغ بر ۳۶۰ هزار دانشجو در آن مشارکت دارند».


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار