۲۳ دی ۱۳۹۴ ۰۵:۱۱
کد خبر: ۲۵۷۰۳
یک کارشناس اتحادیه صنعت نفت و گاز روسیه پیش بینی کرد بهای نفت در بازارهای جهانی در ماههای آینده تا بشکه ای 100 دلار افزایش بیابد.


به گزارش عطنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «رستم تانکایف» مدیرکل موسسه تجزیه و تحلیل اطلاعات سوخت و انرژی روسیه به نام «اینفوتک - ترمینال» روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه-24 گفت: احتمال افزایش بهای نفت در بازار جهانی تا سقف بشکه ای یکصد دلار وجود دارد.

وی افزود: عوامل برای افزایش بهای نفت در بازار جهانی وجود دارد به ویژه این که بخشی از شرکت های تولیدکننده غیرمرسومی نفت (نفت شیل) از بازار جهانی خارج شده اند.

کارشناس روس معتقد است که باید بهانه یا دلیلی برای افزایش شدید بهای نفت در بازار جهانی به دست اید که ممکن است متفاوت باشد.

وی به عنوان مثال به کاهش شدید درجه حرارت هوا و سرمای شدید در برخی کشورها به ویژه امریکا و نیز انتشار آمار مثبت در مورد وضع اقتصاد چین اشاره کرد و گفت: شکست عربستان سعودی در یمن نیز می تواند عاملی برای افزایش بهای نفت در بازار جهانی باشد.

تانکایف خاطرنشان کرد: عوامل دیگری می تواند در افزایش بهای نفت در بازار جهانی موثر باشد که چنین احتمالی را افزایش می دهد.

وی این احتمال را بعید ندانست که پس از افزایش شدید بهای نفت در بازار جهانی تا سقف بشکه ای یکصد دلار، قیمت آن به تدریج کاهش نسبی یافته و متعادل شود.

بهای نفت در بازار جهانی در ماههای اخیر سقوط کرده که علت اصلی آن افزایش بی رویه تولید نفت عربستان سعودی و تخفیف های عمدی این کشور در بهای نفت صادراتی خود و نیز افت اقتصاد چین است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار