۱۸ دی ۱۳۹۴ ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۵۳۲۳

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از اعلام آمادگی کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری در بخش آب ایران با اجرای برجام خبر داد.

به گزارش«انتخاب»، رحیم میدانی پنجشنبه شب در دیدار با استاندار هرمزگان با اشاره به کمبود اعتبار در زمینه آب، اظهار کرد: با تلاش های وزارت نیرو برای سال آینده اعتبار خرید تضمینی آب در کشور به پنج هزار میلیارد ریال افزایش یافته است و با وجود این افزایش اعتبار، بازهم با کمبودهایی در زمینه اعتبارات آب رو به رو هستیم.

وی اضافه کرد: بخش آب و فاضلاب کشور نیاز به سرمایه گذاری دارد و تا زمانی که توانمندی لازم ایجاد نشود، مشکلات کماکان وجود خواهد داشت.

معاون وزیر نیرو گفت: علاوه بر شرکت های خصوصی که توان سرمایه گذاری در بخش آب دارند، سرمایه گذاران خارجی نیز در فضای پساتحریم آماده سرمایه گذاری در پروژه های مربوطه در ایران هستند، اما هر دوی آنها برای تداوم فعالیت و همکاری، نیاز به خرید تضمینی آب دارند.

وی با اشاره به وجود خکشسالی در کشور و تاثیرات آن در برخی مناطق به ویژه در استان های جنوبی کشور، تصریح کرد: برای تامین آب شرب مردم در کل کشور مشکلاتی وجود دارد.

میدانی ادامه داد:به لحاظ دسترسی به منابع آب مطمئن و همچنین از نظر منابع مالی مورد نیاز برای این کار مشکلاتی در کشور وجود دارد و باید اولویت منابع اعتباری را برای تامین آب شرب مردم قرار دهیم.

معاون وزیر نیرو در بخش دیگری با اشاره به آغاز اجرای سد سرنی میناب، گفت: احداث بدنه سد سرنی میناب از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی انجام می شود.

وی تصریح کرد: براساس پیش بینی انجام شده سد سرنی طی سه سال باید احداث و در کنار آن نیز خط انتقال و تصفیه خانه دو میلیون متر مکعب در ثانیه نیز برای آن ساخته می شود.
معاون وزیر نیرو در امور آبفا خاطرنشان کرد: این پروژه توسط شرکت آب نیرو احداث و به استان هرمزگان تحویل داده می شود.



منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار