۰۶ شهريور ۱۳۹۷ ۱۶:۱۲
کد خبر: ۲۵۱۶۳۱
ghafari

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: جامعه از دانشگاه انتظار بیشتری نسبت به سایر نهادهای اجتماعی دارد و در همین راستا ایجاد یک شبکه اجتماعی بین نخبگان دانشگاهی برای حل مسائل کشور ضروری است.


به گزارش عطنا به نقل از مهر، نشست هم‌اندیشی دو روزه دبیران شبکه ملی جامعه و دانشگاه سراسر کشور با حضور دکتر آشنا، مشاور رئیس‌جمهور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، افتتاح شد.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: در جامعه امروز ایران که در حال پیشرفت و تحول است نقش نخبگان و نهادهای علمی برای عملکرد بهتر در شرایط جدید بیشتر احساس می‌شود.


وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها نقش مهمی در تقویت سرمایه اجتماعی و اعتماد اجتماعی دارند گفت: جامعه نیز از نهاد دانشگاه انتظار بیشتری نسبت به سایر نهادهای اجتماعی دارد و در همین راستا ایجاد یک شبکه اجتماعی بین نخبگان دانشگاهی برای حل مسائل کشور ضروری به نظر می‌رسد.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تأکید کرد: برای افزایش اعتماد عمومی به نهاد دانشگاه باید دانشگاه‌ها را در مسیری هدایت کنیم که در حل مشکلات جامعه در مقیاس ملی، منطقه‌ای و ناحیه‌ای مؤثر باشند.


وی با اشاره به اینکه تجارب مختلف نشان می‌دهد که یک مجموعه به‌تنهایی در هیچ عرصه‌ای نمی‌تواند موفقیت لازم را کسب کند گفت: امروزه چاره‌ای نداریم جز اینکه به سمت سیاست‌گذاری مشارکتی، گفتگو و ارتباط دستگاه‌های مختلف فکری و اجرایی با یکدیگر قدم برداریم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار