۰۷ دی ۱۳۹۴ ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۴۵۳۶
رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگرچه در جریان جزئیات عملکرد دانشگاه‌ها نیستم اما از زمانی که دکتر سلیمی در دانشگاه علامه طباطبائی قبول مسئولیت کرده‌اند، اخبار خوبی از این دانشگاه به گوش می‌رسد.

علی‌اکبر رشاد در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار عطنا، افزود: این دانشگاه در ارتباط با سایر سازمان‌های مرتبط با وزارت علوم نیز به خوبی عمل کرده است.

t01 (14)

وی اظهار داشت: دکتر سلیمی با دلسوزی و انرژی تمام در راستای توسعه علوم انسانی و دانشگاه علامه پیگیر بوده و جهت دهی مثبتی به این فعالیتها داده‌اند.

رشاد با بیان اینکه دانشگاه علامه از اصلی‌ترین دانشگاه‌های علوم انسانی کشور است، بیان داشت: اگر بین دانشگاه‌های دولتی باید دانشگاهی پا پیش گذاشته و به جِد تحول علوم انسانی را دنبال کند قطعاً دانشگاه علامه طباطبائی دانشگاهی است که می‌تواند این هدف را پیگیری و محقق سازد.

وی با اشاره به اینکه آقای سلیمی با جدیت این اهداف را در نظر دارد، گفت: دانشگاه‌های دیگری مثل دانشگاه امام صادق (ع) تهران و رضوی مشهد نیز با این مقصد و هدف تأسیس شده‌اند که به طور اختصاصی پیگیر گسترش علوم انسانی باشند. این دو دانشگاه تحت نظر یک شخصیت علمی و روحانی با امکاناتی که از منابع مرتبط تدارک دیده شده است، فعالیت می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به این سئوال که با توجه به توصیه اکید رهبری مبنی بر توسعه سطح فرهنگ در دانشگاه‌ها، چه توصیه‌ای در راستای تحقق این امر دارید؟ اظهار داشت: برای رسیدن به این مهم در محیط دانشگاه، در کف و سقف باید روی دو موضوع مهم اخلاق و علم تأکید شود.

رشاد با اشاره به اینکه منظور از تولید علم، علمی است که به تدریج معرفتی، علمی – دینی با گزاره‌ها و نظام های اسلامی به وجود بیاورد، گفت: در غیر این صورت اگر ما علومی را که سایر ملل در چهارچوب، پارادایم‌ها و گفتمان‌های معرفتی دیگری تولید کرده‌اند را ارائه دهیم، کار علمی نکرده‌ و نقش ابزار را داشته‌ایم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: خودمان باید مولد علم و نظریه پرداز باشیم نه اینکه از دیگران الگوبرداری و کپی‌برداری کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار