۱۷ مهر ۱۳۹۴ ۱۵:۱۷
کد خبر: ۲۲۳۴۵
alami nisi

دکتر مسعود عالمی نیسی استادیار دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی که مدتی است پروژه تحقیقاتی خود را در حوزه "جمعیت و توسعه" و موضوع "بررسی باورهای عامیانه درباره جمعیت" پیگیری می کند تحقیقات تجربی که در این رابطه در کشورهای مختلف صورت گرفته را مورد بررسی قرار داده که نتایج جالبی را رقم زده است.


یکی از نگرانی‌های خانواده‌ها در خصوص افزایش موالید، پایین آمدن پیشرفت تحصیلی فرزندان‌شان است. این نگرانی را البته برخی جمعیت شناسان نیز مطرح می کنند بدون اینکه تحقیقات لازم پیرامون آن صورت گیرد. خانواده ها نگران هستند که با توجه به محدودیت منابع و درآمد، نتوانند امکانات تحصیلی لازم برای پیشرفت همه فرزندان‌شان را فراهم کنند.

به گزارش عطنا، پرسش اصلی این تحقیق آن است که آیا در واقعیت و به لحاظ تجربی، اندازه خانوار بر تحصیلات فرزندان تأثیری منفی دارد؟ یا این موضوع تنها برآمده از حساب و کتاب‌های ذهنی افراد است؟

برای پاسخ به این سؤال دکتر مسعود عالمی نیسی  استادیار دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی که مدتی است پروژه تحقیقاتی خود را در حوزه "جمعیت و توسعه" و موضوع "بررسی باورهای عامیانه درباره جمعیت" پیگیری می کند تحقیقات تجربی که در این رابطه در کشورهای مختلف صورت گرفته را مورد بررسی قرار داده اند که نتایج جالبی را رقم زده است و قرار است نتایج این پژوهش را با علاقمندان به اشتراک بگذارند.

یکشنبه 19 مهرماه
ساعت: 13
ادرس: پل گیشا. دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران
سالن شهید مطهری
حضور برای عموم آزاد است

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار