۱۲ مهر ۱۳۹۴ ۲۳:۴۹
کد خبر: ۲۱۸۳۵

به گزارش باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا)، سازمان حسابرسی در مجمع عمومی سالانه مورخ 90/06/27 مصوبه ه­ایی در خصوص بکارگیری استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) توسط شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه نموده که در تاریخ 91/03/30 به تایید مقام محترم عالی وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز رسیده است.


مطابق با مصوبه مزبور «آن‌گروه از شرکت‌ها و نهادهای مالی ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار که توسط سازمان بورس مشخص می‌شوند و به تبع آن‌ها، شرکت‌های فرعی و وابسته مربوط از تاریخ مشخص شده توسط آن سازمان، باید در تهیه صورت‌های مالی خود از استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی استفاده نمایند»


بر این اساس سازمان بورس و اوراق بهادار با توجه به تخصص و توانایی شرکت‌ها و نیز با استفاده از تجربیات قبلی آنها در بکارگیری استانداردهای بین المللی، اقدام به اجرایی نمودن مصوبۀ مذکور نموده و مصوبه به‌کارگیری استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی، که در تاریخ 21/10/1392 به تصویب هیئت‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار رسیده است را به شرح زیر ابلاغ کرده است :


"کلیه شرکت ها و نهادهای مالی ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و به تبع آن، شرکت­های فرعی و وابسته آن­ها، در تهیه صورت‌های مالی که از تاریخ 1392/01/01 و بعد از آن شروع می­شود، مجاز به تهیه صورت‌های مالی "تلفیقی" یا "مجموعه" مبتنی بر استانداردهای بین­المللی گزارشگری مالی (IFRS) می‌باشند. در این خصوص صورت‌های مالی شرکت اصلی (جداگانه) باید مطابق با استانداردهای حسابداری ایران تهیه و ارایه شود و لزومی به تهیه و ارائه صورت‌های مالی تلفیقی بر اساس استانداردهای حسابداری ایران نمی‌باشد[1]. بدیهی است تهیه و ارایه صورت‌های مالی شرکت اصلی (جداگانه) مطابق با استانداردهای بین­المللی گزارشگری مالی به عنوان مکمل بلامانع است. همچنین سال 1395 برای الزام ناشران بزرگ پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران جهت تهیه صورت‌های مالی مبتنی بر استانداردهای بین­المللی گزارشگری مالی در نظر گرفته شد."


بدین منظور جهت آموزش و بهره مندی مناسب دانشجویان  مرکز آموزش معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی در نظر دارد  " دوره آموزشی استانداردهای بین­ المللی گزارشگری مالی IFRS " را از اوایل آذر ماه 1394 برگزار نماید.


این دوره که مخاطبین آن دانشجویان و دانش آموختگان رشته های حسابداری ، حسابرسی و مدیریت مالی شاغل در بانک ها، شرکت­های بیمه، شرکت­های حاضر در بورس، اساتید و پژوهشگران دانشگاهی و خبرگان حوزه مالی  می باشند، به بررسی تطبیقی استانداردهای بین‌المللی با استاندارد‌های ملی در شرکتهای ایرانی می پردازد . علاقه مندان میتوانند جهت ثبت نام به سایت مرکز آموزش دانشگاه علامه طباطبائی به نشانی  www.atue.irمراجعه نمایند.


713329858_7456


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار