۰۸ مهر ۱۳۹۴ ۱۲:۱۶
کد خبر: ۲۱۴۲۴

تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی در دیدار با «سرور دانش» معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان، ‌درباره روابط فرهنگی و آموزشی میان ایران و افغانستان بحث و گفت‌وگو کردند.


sattarifar
به گزارش باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا)، بر اساس اعلام صفحه فیس‌بوک معاون دوم ریاست جمهوری، «سرور دانش» در تشریح جزئیات و مباحث مطرح شده اظهار داشت: روابط سیاسی در سال های اخیر با جمهوری اسلامی در سطح مطلوبی قرار داشته و دارد ولی آن چه مهم است، گسترش و توسعه روابط فرهنگی و آموزشی است.
وی افزود: روابط و مشترکات دو کشور ایران و افغانستان به خصوص در عرصه های فرهنگی و تاریخی به قدری گسترده است که تفاوت‌ها را تحت الشعاع قرار می دهد.
معاون دوم رئیس جمهور افغانستان اظهار داشت: در 156 مرکز تحصیلات عالی دولتی و غیر دولتی در افغانستان حدود 350 هزار دانشجو در حال فراگیری علم و دانش هستند که این امر نشان دهنده ظرفیت بالای افغانستان برای کار و سرمایه گذاری در بخش آموزشی و فرهنگی و هم چنین نشانه خیزش بزرگ در راستای علم آموزی است.
اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی نیز در این دیدار از پیشرفت‌های موسسات تحصیلات عالی در افغانستان و نگاه مسئولان و نخبگان افغانستان نسبت به آموزش عالی تمجید کردند.
هیئت ایرانی اعلام آمادگی کرد که دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان بزرگ‌ترین مرکز تحصیلات عالی در زمینه علوم انسانی و قطب علمی در خاورمیانه و ایران، همکاری‌های نزدیکی با تحصیل‌کردگان و نهادهای تحصیلات عالی افغانستان به خصوص در بخش آموزش های کوتاه مدت، داشته باشد.
در پایان این دیدار به پاس قدردانی از مقام علمی و آکادمیک سرور دانش، نشان دانشگاه علامه طباطبایی به وی اهدا شد.
جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی تهران طی روزهای اخیر به افغانستان سفر کرده و علاوه بر دیدار با برخی از مقامات، از تعدادی از مراکز آموزش عالی این کشور دیدن می‌کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار