۰۷ مهر ۱۳۹۴ ۲۳:۵۰
کد خبر: ۲۱۳۷۷

وزیر علوم گفت: وضعیت تعدادی از سرپرستان دانشگاهها در جلسه آینده کمیته انتخاب روسای دانشگاهها مشخص می شود و تمامی روسای دانشگاهها سر کار خود هستند و حرفی در خصوص تغییر نبوده است.




محمد فرهادی درحاشیه مراسم افتتاح دانشکده جدید مهندسی مکانیک دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران افزود: موضوع بررسی وضعیت سرپرستان دانشگاهها از جمله دانشگاه اصفهان و خوارزمی در دست بررسی است و وضعیت سرپرستان این دانشگاهها در جلسه آینده کمیته انتخاب روسای دانشگاهها مشخص می شود.


وی با اشاره به حضور امروز خود در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای گفت: در این جلسه گزارش آغاز سال تحصیلی دانشگاهها و مباحث آموزشی ارائه شد.


وزیر علوم با اشاره به بازبینی رشته های تحصیلی دانشگاهها نیز گفت: در این جلسه گزارش بازبینی رشته هایی تحصیلی دانشگاهها ارائه و اعلام شد که بازنگری تعدادی از رشته های دانشگاهی به اتمام رسیده و بخشی نیز در حال اتمام است.


فرهادی در پاسخ به سئوالی مبنی بر تغییر روسای برخی از دانشگاههای کشور گفت: تمامی روسای دانشگاهها سر کار خود هستند و حرفی در خصوص تغییر نبوده است.


وی با بیان اینکه سند آمایش آموزش عالی طی ۱۰ روز گذشته به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده است تصریح کرد: این سند باید در ابتدا در دستور کار ستاد نقشه جامع علمی کشور قرار گیرد و بعد از آن به صحن شورا فرستاده شود.


وزیر علوم در خصوص بازنگری رشته های علوم انسانی نیز گفت: تعدادی از رشته های علوم انسانی توسط شورای تحول علوم انسانی بازنگری شد که این رشته ها به دانشگاهها ابلاغ شد و مابقی رشته ها نیز باید سریعتر در این شورا مورد بازنگری قرار گیرد.


وی تاکید کرد: بازنگری رشته های علوم انسانی از برنامه شورای تحول علوم انسانی کمی عقب است که باید فعالیت در این زمینه بیشتر شود این در حالی است که کمیته های تخصصی این شورا نیز مشغول به فعالیت هستند.





منبع: مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار