۱۰ تير ۱۳۹۷ ۰۶:۴۶
کد خبر: ۱۹۸۷۴۵
vojdani (8)

سرپرست اداره خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه هدف این دانشگاه از ارائه خوابگاه تابستانی ایجاد فرصتی برای انجام کار علمی توسط دانشجویان است، گفت: دانشجویانی که مصاحبه دکترا و آزمون جامع دارند به‌هیچ وجه نگران تخلیه خوابگاهایشان نباشند چون تا 13 تیرماه برای تخلیه خوابگاه مهلت دارند و کسانی که خوابگاه به آنها تعلق گرفته است، 14 تیرماه به خوابگاه تابستانی منتقل می‌شوند.


مهدی وجدانی‌همت، سرپرست اداره خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در گفت‌وگو با خبرنگار عطنا از شرایط دریافت خوابگاه تابستانی خبر داد و گفت: طبق قوانین، دانشگاهی که ترم تابستان دارد باید در حد توان و ضرورت به فکر خوابگاه دانشجویی برای اسکان دانشجویان خود باشد.


وی افزود: دانشگاه علامه طباطبائی ترم تابستان ارائه نمی‌دهد، بنابراین الزام قانونی برای ارائه خوابگاه تابستانی هم ندارد اما با توجه به اینکه تعداد بسیار زیادی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی در مقطع کارشناسی‌ارشد و دکترا تحصیل می‌کنند، دانشگاه با توجه به امکاناتی که دارد، خودش را متعهد می‌داند برای کمک به این دانشجویان که می‌خواهند کار علمی انجام دهند و پایان‌نامه و رساله دکترای خود را پیش ببرند، خوابگاه تابستانی در اختیار این دانشجویان قرار دهد.


اولویت اول دریافت خوابگاه تابستانی دانشگاه علامه طباطبائی


سرپرست اداره خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه گفت: بنابراین خوابگاه تابستانی دانشگاه علامه طباطبائی صرفاً به دانشجویان تحصیلات تکمیلی تعلق می‌گیرد که پروپوزال تصویب کرده باشند.


وجدانی با بیان اینکه امسال برای اولین بار دانشجویان دکترا که آزمون جامع داده‌اند را نیز مد نظر قرار داده‌ایم، افزود: دانشجویان دکترا، وقتی آزمون جامع می‌دهند، مهمترین کاری که در پیش دارند، تصویب پروپوزال است و قطعاً در ایامی که نیاز است این دانشجویان به‌نوعی با استادان، مراکز پژوهشی، کتابخانه‌ها، مراکز علمی دانشگاه در ارتباط بوده و به منابع دسترسی داشته باشند، خوابگاه در اختیار آنها قرار می‌دهیم.


وی گفت: به همین علت امسال، علاوه بر دانشجویان دکترا که پروپوزال تصویب کرده‌اند به سایر دانشجویان دکترا که پروپوزال تصویب نکرده‌اند ولی آزمون جامع داده‌اند و در تدارک نوشتن پروپوزال هستند نیز خوابگاه تابستانی ارائه می‌شود، پس تمام کسانی که آزمون جامع داده‌اند برای دریافت خوابگاه تابستانی در اولویت هستند.


وجدانی یادآور شد: در مجموع دانشگاه علامه طباطبائی به دانشجویان کارشناسی‌ارشد و دکترا که پروپوزال تصویب کرده‌اند و دانشجویان دکترا که آزمون جامع داده‌اند خوابگاه تابستانی می‌دهد.


اولویت دوم دریافت خوابگاه تابستانی دانشگاه علامه طباطبائی



سرپرست اداره خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی اولویت دوم دریافت خوابگاه تابستانی را دانشجویانی دانست که مراحل تصویب پروپوزال آنها در دانشکده‌ها و تحصیلات تکمیلی در حال طی شدن است و امکان دارد پروپوزال آنها در تیرماه تصویب شود.




دانشجویان دکترا، وقتی آزمون جامع می‌دهند، مهمترین کاری که در پیش دارند، تصویب پروپوزال است و قطعاً در ایامی که نیاز است این دانشجویان به‌نوعی با استادان، مراکز پژوهشی، کتابخانه‌ها، مراکز علمی دانشگاه در ارتباط بوده و به منابع دسترسی داشته باشند، خوابگاه در اختیار آنها قرار می‌دهیم.



وجدانی گفت: این دانشجویان نیز می‌توانند از خوابگاه تابستانی استفاده کنند و ما بنا را بر این گذاشته‌ایم که یا جلسه تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ تشکیل نشده است یا استاد حضور نداشته یا هر دلیل دیگری که دانشجو خیلی مقصر نبوده است و می‌خواهیم دانشجو ضرر نکند و اگر در تیرماه هم پروپوزال او تصویب می‌شود در اولویت دریافت خوابگاه قرار گیرد.


وی آن دسته از دانشجویان دختری که در شرایط دریافت خوابگاه نیستند مثل دانشجویان کارشناسی،  دانشجویان کارشناسی‌ارشد ترم دوم ورودی 96، دانشجویان کارشناسی‌ارشد ورودی 94 که ترم 6 هستند و هنوز موفق به دفاع از پایان‌نامه‌شان نشده‌اند را اولویت سوم دریافت خوابگاه تابستانی برشمرد.


چرا دانشجویان در تابستان نمی‌توانند در خوابگاه بمانند!


وجدانی تصریح کرد: دانشگاه علامه طباطبائی هر سال میزبان بیش از 3 هزار و 500 دانشجو است و 12 خوابگاه دانشجویی دارد که تعمیر و تجهیز این خوابگاه‌ها 2 تا 3 ماه زمان می‌برد.


وی گفت: امسال بیشتر خوابگاه‌ها تعمیر و تجهیز می‌شوند اما بلوک A خوابگاه همت که نیاز به تعمیر ندارد و خوابگاه ولیعصر که تازه تغییر کاربردی داده و به‌نوعی خوابگاه سطح یک ما است را برای اسکان تابستانی دانشجویان در نظر گرفته‌ایم.


سرپرست اداره خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی خوابگاه شهید ورامینی، شهید گلعذاری، شهید عضدی، شهید مطهری و شهید معینیان را از جمله خوابگاه‌هایی دانست که باید در تابستان تعمیر و تجهیز شوند.


وجدانی خاطرنشان کرد: نگاه ما این نیست که دانشجویان را به هر طریقی شده بیرون کنیم، اگر امکانات دانشگاه و قوانین اجازه دهند دوست داریم دانشجویان‌مان بیشترین استفاده را از خوابگاه‌ها ببرند.


مهلت تخلیه خوابگاه‌ها



وی درباره مهلت تخلیه خوابگاه‌ها گفت: دانشجویان کارشناسی که نیاز به اسکان در تابستان ندارند تا 10 تیرماه باید خوابگاه را تخلیه کنند چون همه امتحانات‌شان تا 8 تیرماه تمام شده است و تمام دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی برای تخلیه خوابگاه‌ها تا 13 تیرماه مهلت دارند.


سرپرست اداره خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی اظهار کرد: دانشجویانی که مصاحبه دکترا و آزمون جامع دارند به‌هیچ وجه نگران تخلیه خوابگاهایشان نباشند چون تا 13 تیرماه برای تخلیه خوابگاه مهلت دارند و کسانی که خوابگاه به آنها تعلق گرفته 14 تیرماه به خوابگاه تابستانی منتقل می‌شوند.


وجدانی تصریح کرد: دیروز 8 تیرماه به مسئول تمام خوابگاه‌ها ابلاغ کردیم که تمام دانشجویان تحصیلات تکمیلی تا 13 تیر‌ماه و تمام دانشجویان کارشناسی تا 10 تیرماه فرصت تخلیه دارند.


وی گفت: 3 روز زمان برای نظافت و سم‌پاشی خوابگاه ولیعصر و بلوک A خوابگاه شهید همت نیاز است و در این 3 روز دانشجویان در نمازخانه اسکان داده می‌شوند و روز 14 تیرماه به اتاق‌هایی که مسئول خوابگاه برایشان در نظر گرفته است، منتقل می‌شوند.


سرپرست اداره خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی هدف این دانشگاه از ارائه خوابگاه تابستانی را ایجاد فرصتی برای انجام کار علمی توسط دانشجویان اعلام کرد و اظهار کرد: با توجه به محدودیت فضای اسکان، مشکلاتی که در ارائه خوابگاه تابستانی به دانشجویان وجود دارد و هزینه‌هایی که این کار برای دانشگاه دارد، دانشجویانی که واقعاً درگیر کار علمی هستند برای دریافت خوابگاه تابستانی تقاضا کنند تا دانشجویانی که واقعاً در اولویت هستند از این امکان بیشترین استفاده را ببرند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار