۲۵ شهريور ۱۳۹۴ ۲۲:۱۱
کد خبر: ۱۹۷۱۲

به گزارش خبرنگار حوزه علمی- آموزشی باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا)، عصر امروز مراسم اختتامیه اولین دوره طرح توانمندسازی دانشجویان در پردیس مرکزی دانشگاه علامه برگزار شد.


IMG_3173


در این مراسم که با حضور اساتید، مسئولین و دانشجویان برگزار شد، مهندس علوی به عنوان اولین سخنران ضمن عرض خوش آمد گویی به اساتید و دانشجویان گفت: معاونت فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی تلاش کرده تا طرحی نو ایجاد کند به همین منظور مرکز آموزش این دانشگاه که از سال گذشته ایجاد شده است با هدف یادگیری و مهارت افزایی دانشجویان اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی کرده است که تا کنون 3 هزار و 500 نفر در این کارگاه ها شرکت کرده اند. در این کارگاه ها تلاش شده تا دانشجویان با کسب مهارت های مختلف برای ورود به جامعه آماده شوند.


IMG_3179


علوی گفت: طرح حکمت به پایان رسیده است اما فعالیت مرکز آموزش ادامه دارد و در خدمت دانشجویان عزیز خواهد بود.


در ادامه این برنامه از سروش صحت استاد کارگاه فیلم نامه نویسی تقدیر شد و وی گفت: یکی از آرزوهای من این بود که دانشجوی علامه باشم و باعث افتخار من است که در این کارگاه توانستم به دانشجویان کمک کنم و امیدوارم بتوانم باز هم در دانشگاه کارگاه فیلم نامه نویسی برگزار کنم.


IMG_3200


در بخش بعدی این برنامه دکتر ترقی بنیانگذار روش کدینگ زبان با بیان این مطلب که برای یادگیری زبان باید یک سری ابزارها وجود داشته باشد گفت: مهمترین بخش در یادگیری زبان یادگیری لغات است که به وسیله این روش ماندگاری لغات بسیار افزایش یافته است.


وی افزود: در روش کدینگ که در سال 1975 اختراع شده است برای یادگیری لغات سعی شده از تصاویر استفاده شود اما از آن جایی که برای بعضی لغات مثل زیبایی تصویری وجود نداشت این روش با مشکل روبرو شد و در سال 1991روش تیکدینگ اختراع شد که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ثبت شده است و در 2 دانشگاه آمریکا ارائه می شود. در این کارگاه ها نیز ما کلیپ  کلاس های دانشگاه تگزاس را به دانشجویان نشان دادیم.


IMG_3233


ترقی در پایان سخنانش از مسئولین دانشگاه به دلیل برگزاری این کارگاه ها در شرایط مناسب و با هزینه مناسب تشکر و قدردانی کرد.


علیرضا کیایی رئیس مرکز آموزش نیز در ادامه برنامه از تمام اساتیدی که وقت خود را در اختیار مرکز آموزش قرار دادند تقدیر و تشکر کرد و گفت: من از طرف مرکز آموزش دانشگاه علامه طباطبائی از همه دانشجویان عزیز به خاطر تمام کمبودهایی که در برگزاری این دوره از کلاس ها وجود داشت، عذرخواهی می کنم و همه تلاش خود را می کنیم تا بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم.


کیایی در ادامه در رابطه با هدف برگزاری این کارگاه ها گفت: هدف از برگزاری این دوره های آموزشی علاوه بر کیفی سازی و مهارت افزایی کاهش هزینه ها بود. ما دپارتمان هایی مختلفی داشتیم که بسیار فعال بودند و سعی کردیم از بهترین اساتید کشور استفاده کنیم.


IMG_3274


ریس مرکز آموزش با بیان این مطلب که در پاییز  هم برنامه ویژه ای برای دانشجویان دارند، گفت: کارگاه های جدید ما از مهر ماه شروع خواهد شد که در آن از بهترین اساتید کشور استفاده خواهیم کرد و قرار است هزینه این کارگاه ها نیز کاهش یابد.


وی در پایان افزود: یک پک به همراه فایل صوتی کارگاه های تابستانی نیز آماده کرده ایم که در آخر برنامه به دانشجویان عزیز خواهیم داد تا بتوانند از آن استفاده کنند.


ایجاد اولین مرکز نوآوری علوم انسانی در دانشگاه


دکتر ذکیانی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان سخنران آخر در این مراسم گفت: مرکز آموزش دانشگاه علامه طباطبائی از آبان ماه سال گذشته تشکیل شد که تا به امروز حدود 170 کارگاه برگزار کرده است. در تابستان امسال نیز 103 کارگاه برگزار شده که همه به تلاش و همت معاونت فرهنگی و به ویژه مرکز آموزش بوده است.IMG_3320


وی در ادامه با بیان این مطلب که دانشجویان ورودی جدید 2 مدرک از دانشگاه می گیرند، گفت: طبق مصوبه دانشگاه از سال تحصیلی 96-95 تمام دانشجویان ورودی دانشگاه علاوه بر مدرک دانشگاه یک مدرک مهارتی نیز دریافت میکنند. اما ما امسال نیز برای دانشجویان ورودی کارشناسی که حدود 2 هزار نفر می باشند 90 ساعت دوره مهارتی در نظر گرفته ایم. این موفقیت بزرگ را مدیون استادان بسیار خوب و دانشجویان مهارت طلب و همچنین همکاران زحمت کش مرکز آموزش هستیم. و امیدوارم این موفقیت مقدمه موفقیت های بعدی باشد تا دانشگاه علامه به جایگاه اصلی خود در رفع نیاز های نهاد ها و موسسات برسد.


ذکیانی با بیان اینکه ما امروزه از نسل اول و دوم دانشگاه ها که آموزش محور و پژوهش محور بوده اند  عبور کرده ایم گفت: امروز بحث کارآفرین بودن در دانشگاه ها مطرح است این که ما بتوانیم نیروهایی تربیت کنیم تا با یادگیری مهارت های مختلف بتوانند با توجه به توان خود و نیاز جامعه طرح بدهند و کارآفرین باشند.


وی در پایان از ایجاد اولین مرکز نوآوری علوم انسانی در دانشگاه خبر داد و گفت:هیئت رئیسه دانشگاه یک ساختمان مجهز را برای این مرکز در نظر گرفته است. بر این اساس ما ظرفیت جذب 50 شرکت دانش بنیان را خواهیم داشت که دانشجویان می توانند با شرکت در این دوره های مختلف آموزش ببینند و ایده های خود را اجرایی کنند.


در پایان این مراسم نیز از اساتید کارگاه های آموزشی با اهدای لوح، تقدیر و قدردانی شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
نظرات بینندگان
موسوی
-
26/06/1394 - 15:46
0
0
بچه ها خسته نباشید خدا قووووت
مثل همیشه درخششی بی بدیل بود
پر بازدیدها
آخرین اخبار