۲۱ شهريور ۱۳۹۴ ۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۸۹۲۵
photo_2015-09-12_02-29-02برترین روبیک بازان ایران چشم انتظار رقابتی بین المللی و مصاف با رقبای خارجی بودند که به یکباره این مسابقات به یک جام صرفا داخلی تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا)، جشنواره ستارگان روبیک ایران با همکاری هیئت ورزش های همگانی استان تهران و شهرداری منطقه 4 پایتخت در شرایطی برگزار شد که استقبال خانواده های ایرانی از این جشنواره رقابتی تنگاتنگ را در سالن الغدیر تهران بوجود آورده بود. نمایندگانی از استان های اصفهان – مشهد – شیراز و توابع تهران نیز در این مسابقات حضور داشتند.

 

این مسابقه از ساعت 9 صبح روز جمعه 20 شهریور ماه در شرق تهران و با حضور 100 روبیک باز برگزار شد و از لحاظ رنج سنی دارای تنوع شگرفی بود . در این جشنواره کوچکترین شرکت کننده دارای 6 سال سن بود و مسن ترین فرد نیز 54 سال داشت.

مهدی قهاری رییس کمیته بازی های فکری استان تهران نیز در این خصوص گفت : پیرو فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر بومی سازی بازی ها برای کودکان و نوجوانان تمام تلاشمان را به کار بستیم که در راستای این فرامین قدم برداریم و خوشحالیم که تا حدودی توانسته ایم در این راه موفق باشیم . این مسابقات زیر نظر کمیته جهانی روبیک برگزار شد به طوری که نتایج مسابقات بصورت همزمان روی سایت جهانی قرار میگرفت. در حال حاضر به دلیل آپارتمان نشینی در بسیاری از شهرها بسیاری از کودکان و نوجوانان از بازی هایی چون هفت سنگ – گل کوچیک و بازی های دیگری که نیاز به فضای پیرامونی داشت محروم شده اند به همین دلیل برای جبران این خسران به سراغ سرگرمی رفتیم که نه تنها نیاز به فضا و هزینه زیادی ندارد بلکه تاثیر بسزایی در هوش و خلاقیت افراد دارد.

اما این رویداد فکری-ورزشی نیز خالی از حاشیه نبود

اولین جشنواره بین المللی روبیک که قرار بود با حضور نمایندگان کشورهای مختلف در تهران برگزار شود بدلیل اطلاع رسانی دیرهنگام مسیولان فدراسیون ورزشهای همگانی تبدیل به یک رقابت داخلی شد.

قهاری در خصوص حواشی پیش آمده پیرامون این جشنواره نیز گفت: براساس نامه ی درخواستی ما که 31 مردادماه سال جاری به فدراسیون ورزهای همگانی زده شد قرار بود این جشنواره با حضور نمایندگان کشورهای خارجی برگزار شود که تحقق این امر باعث رونق بیشتر جشنواره می شد اما در تاریخ 17 مردادماه و تنها سه روز مانده به روز جشنواره نامه ای از طرف فدراسیون به ما زده شد که تا قبل از هماهنگی با شورای برون مرزی – حضور خارجی ها در این مراسم ممنوع میباشد.

سوال اینجاست که چرا وقتی ما نامه درخواست را 20 روز قبل به فدراسیون ارسال کردیم به چه دلیل تنها سه روز قبل از تاریخ موعود پاسخ نامه ی ما داده میشود ؟ ما با چند کشور خارجی برای حضور در این مسابقات رایزنی کرده بودیم و در این خصوص هزینه و انرژی زیادی را صرف این کار کرده بودیم که متاسفانه وجود ناهماهنگی ها خستگی را در وجود ما باقی گذاشت.

گفتنی است این مسابقات شامگاه جمعه 20 شهریورماه با معرفی افراد برتر نیز خاتمه یافت.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار