۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ۱۸:۲۳
کد خبر: ۱۸۷۶۸۴
جشن «هفته آموزش» در دانشگاه علامه طباطبائی

جشن «هفته آموزش» با حضور کارکنان آموزشی دانشگاه، معاونان آموزشی دانشکده‌ها، دانشجویان برگزیده المپیاد و رتبه‌های برتر آزمون سراسری سال 95-96، سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه برگزار شد.


به گزارش عطنا، جشن «هفته آموزش» با حضور کارکنان آموزشی دانشگاه، معاونان آموزشی دانشکده‌ها، دانشجویان برگزیده المپیاد و رتبه‌های برتر آزمون سراسری سال 95-96، سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


این مراسم با تلاوت قرآن مجید و پخش سرود مقدس جمهوری اسلا‌می‌ ایران آغاز شد و سپس دکتر سعید غیاثی، مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبائی در ابتدا ضمن تبریک عید نیمه شعبان و هفته آموزش به خانواده بزرگ معاونت آموزشی، استادان و دانشجویان بیان کرد: در سال گذشته کارهای خیلی بزرگی در مجموعه معاونت آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی صورت گرفت که هر کدام از این پیشرفت‌ها زمینه‌ساز توسعه کیفی آموزش در دانشگاه را رغم زده است.


غیاثی افزود: در سال گذشته در حوزه تحصیلات تکمیلی یکی از بهترین مصاحبه‌های دوره دکترا صورت گرفت به گونه‌ای که میزان رضایت داوطلبانی که در ورودی مقطع دکترا دانشگاه علامه طباطبائی شرکت کرده بودند از برنامه‌ریزی، نظم، رفتار و عملکرد همکاران ما در حوزه آموزشی بالا بود و این مرهون زحمات یکایک همکاران در تحصیلات تکمیلی و در کل معاونت آموزشی دانشگاه است.


مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: نظارت بر فعالیت‌های آموزشی و نظارت بر فعالیت دفاع از پایان‌نامه‌ها که درصدد بهبود کیفیت دفاع از پایاننامه‌ها است به همت برنامه‌ریزی همکاران فعال و زحمتکش ما صورت گرفت.



نظارت بر پرونده‌های تحصیلات تکمیلی در اردیبهشت و خردادماه



وی با اشاره به اینکه سالی که پیش رو داریم سال پرکاری است، تصریح کرد: نوید کار پرتلاشی حداقل در ابتدای سال را داریم. در سال گذشته برنامه‌ریزی تغییر سیستم آموزشی را داشتیم، لذا در سال جاری جابه‌جایی سیستم سما به سمت سیستم گلستان و دو نوبت آزمون جامع در تحصیلات تکمیلی خواهیم داشت. علاوه بر این برنامه‌ریزی برای نظارت بر پرونده‌ها از حوزه تحصیلات تکمیلی در اردیبهشت و خردادماه صورت می‌گیرد.



تقدیر و تشکر از برگزیدگان المپیاد و رتبه‌های برتر



در بخش بعدی جشن، دکتر مرتضی طاهری، مدیر برنامه‌ریزی آموزشی، نظارت و سنجش، دکتر زینب حبیب‌اله‌زاده، مدیر خدمات آموزشی دانشگاه، دکتر مهناز کلهرودی، معاون تحصیلات تکمیلی دانشگاه، دکتر غیاثی، مدیر تحصیلات تکمیلی روی سن آمدند و از برگزیدگان المپیاد و رتبه‌های برتر دوره کارشناسی ارشد و دکترا آزمون سراسری سال 95-96 (جمعاً 27 نفر) تقدیر و تشکر به عمل آمد.



آموزش پرتلاطم‌ترین و حساس‌ترین قسمت‌ دانشگاه



قسمت دیگر این جشن با سخنرانی دکتر نادر نعمت‌الهی، معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی صورت گرفت. وی در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، هفته آموزش و بزرگداشت روز مقام استاد، گفت: حوزه آموزشی دانشگاه از پرتلاطم‌ترین و حساس‌ترین قسمت‌های دانشگاه است و صبر و حوصله زیادی را ‌می‌طلبد.


نعمت‌الهی با بیان اینکه سالی که گذشت سال خوبی برای دانشگاه بود، افزود: موفقیت‌های زیادی کسب کردیم. همانطور که ریاست دانشگاه اعلام کرد، در حقیقت چهار سال گذشته، سعی داشتیم دانشگاه را به حد مطلوب خود برسانیم و معیارها و ملاک‌های یک دانشگاه معتبر را دارا شویم، از همین لحاظ برای دومین سال متوالی توانستیم جزء 13 دانشکده برتر ایران شویم و این باعث افتخار دانشگاه است و سعی خواهیم کرد به جایگاه مطلوب مورد نظر خود برسیم.



تعطیلات تابستانه یک هفته بیشتر نخواهد بود


وی در زمینه کارهای پیش رو در زمینه آموزش گفت: سال جدید سال سخت و پرمشغله‌ای در پیش است. احتمالا تعطیلات تابستانه یک هفته بیشتر نخواهد بود و علت آن این است که اقدامات زیادی باید انجام دهیم. بخاطر ماه مبارک رمضان مجبور هستیم امتحانات و هر نوع آزمونی را به بعد از ماه مبارک رمضان موکول کنیم.


معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی تصریح کرد: اولین چیزی که مطرح ‌می‌شود این است که امتحانات از 27 خرداد و بعد از عید سعید فطر شروع ‌می‌شود و تا 7 تیر ادامه خواهد داشت. امتحان جامع هم از 7 تا 9 تیر برگزار می‌شود. اگر سازمان سنجش موافقت کند از 10 تیرماه لغایت آخر تیر مصاحبه‌های ورودی دکترا برگزار خواهد شد. و این یک فشردگی زیاد برای ما خواهد بود.



تغییر سیستم آموزشی «سما» به «گلستان»


نعمت‌الهی تاکید کرد: مسئله سخت‌تری که وجود دارد، تغییر سیستم آموزشی «سما» به «گلستان» است و این به تک تک همکاران ما بستگی دارد و کارمندان عزیز باید در این فرآیند، آموزش‌های لازم را ببیند. سیستم آموزشی قبلی دانشگاه پاسخگوی نیازهای دانشجویان و دانشگاه نبود.



انتقال دانشجویان پردیس به دانشکده‌ها



وی ادامه داد: موضوع بعدی انتقال پردیس به دانشکده‌ها است. تا به امروز بخشی از آن انجام شده و مابقی دانشجویان پردیس در تابستان سال جاری به سایر دانشکده‌ها منتقل ‌می‌شوند.


معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه آن نظا‌می‌که آموزش عالی دنبال آن است و آیین‌نامه آن به زودی ابلاغ خواهد شد، گفت: ما دیگر چیزی به نام دانشجوی پردیس و شبانه نخواهیم داشت بلکه دانشجویان به دو گروه «آزاد» و «شهریه‌پرداز» تقسیم خواهد شد.


دوره مشترک با دانشگاه‌های مسکو


نعمت‌الهی یادآور شد: کارهای مهم دیگری که در حوزه آموزشی انجام شده است؛ برای نخستین بار دو دوره مشترک با دانشگاه‌های مسکو انجام شده است و این دوره‌ها در دفترچه انتخاب رشته وجود دارد و از مهرماه آینده راه‌اندازی ‌می‌شود. دو دوره دیگر هم در دست تهیه است که در صورت امکان راه‌اندازی ‌می‌شود. دو دوره مجازی به ما مجوز داده شده است که اوایل مهرماه یکی در بیمه اکو و دیگری در دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو ‌می‌پذیرد .



پیشرفت در زمینه دوره‌های «مهارت‌افزایی»


معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی با تاکید بر اینکه در زمینه دوره‌های «مهارت‌افزایی» پیشرفت خیلی زیادی داشتیم، افزود: در حقیقت یک برنامه‌ریزی دو ساله در دانشگاه انجام شد و حاصل آن این شد که بتوانیم دانشجویانی که وارد دانشگاه علامه طباطبائی ‌می‌شوند، غیر از موارد درسی، مهارت‌های شغلی هم یاد بگیرند. برای همین ما «مهارت‌آموزی عمومی» و «مهارت‌آموزی تخصصی» دایر کرده‌ایم و استقبال خیلی زیادی از آن شده است به طوری که از دی‌ماه سال گذشته تا الان 2500 دانشجو را تعلیم داده‌ایم و احتمالا قبل از ماه مبارک رمضان یک گردهمایی از تمام این عزیزان خواهیم داشت. قصد ما این است که سالی 4000 دانشجو در این کارگاه‌های مهارت‌آموزی، تعلیم دهیم. پیشرفت دیگر این بود که دوره‌های تخصصی-آزاد ما با کمک وزارت‌خانه شروع شد.



تقدیر و تشکر از مدیران و کارکنان شایسته



در بخش دوم تقدیرها، دکتر میرسعیدی، ریاست دانشکده حقوق و علوم سیاسی، دکتر نوظهور، معاون آموزشی دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی، دکتر کاظمیان، معاون آموزشی دانشکده مدیریت و حسابداری، دکتر نیلی، معاون آموزشی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی و دکتر کیوان‌حسینی، معاون آموزشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی روی سن آمدند و از مدیران و کارکنان شایسته حوزه آموزشی و سایر حوزه‌های مرتبط داخل و خارج دانشگاه تقدیر و تشکر به عمل آمد.



تقدیر و تشکر از بازنشستگان حوزه آموزشی دانشگاه


در بخش سوم از تقدیرها، دکتر مقامی، مدیر امور اداری، دکتر پور روستا، سرپرست فناوری اطلاعات و ارتباطات، دکتر باقری، مدیر امور مالی، دکتر غیاثی، مدیر تحصیلات تکمیلی روی سن رفتند و از بازنشستگان حوزه آموزشی دانشگاه تقدیر کردند.



تقدیر و تشکر از کارکنان نمونه‌ حوزه معاونت آموزشی دانشگاه



در قسمت آخر تقدیر و تشکرها، از مدیران و کارکنان نمونه‌ی حوزه معاونت آموزشی دانشگاه تقدیر شد.



مدیران و کارشناسان شایسته تقدیر  دانشگاه عبارتند از:


دکتر سعید پورروستایی‌اردکانی، سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات

دکتر محمود مقامی، مدیر خدمات دانشجویی دانشگاه

محمود مرتضایی‌فر، مدیر امور اداری دانشگاه

محمد حسین‌زندی، معاون مدیر امور اداری دانشگاه

دکتر وحید رضایی‌تبار، سرپرست محترم آموزش های تخصصی آزاد دانشگاه

زهرا نعیمی، کارشناس مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه

حاجیه پاکروان، رئیس ادارۀ آموزش دانشکده علوم ارتباطات

زهرا ترکستانی، رئیس ادارۀ آموزش دانشکده الهیات و معارف اسلامی

الهام سلیمی، رئیس ادارۀ آموزش دانشکده علوم ریاضی و رایانه

معصومه سوری، رئیس ادارۀ آموزش دانشکده حقوق و علوم سیاسی

کامبین مستشیری، رئیس اداره ثبت‌نام، پذیرش و امور آزمون‌های مدیریت تحصیلات تکمیلی

مریم بورس، رئیس اداره ثبت‌نام و امور مشمولین مدیریت خدمات آموزشی

نورمحمد خادمی‌فرد، سرپرست ادارۀ آموزش دانشکده روان شناسی وعلوم تربیتی

فتانه صابریان، کارشناس مسئول ادارۀ آموزش دانشکده علوم اجتماعی

زهرا کرملو، کارشناس مسئو ل ادارۀ آموزش مؤسسه آموزش عالی بیمۀ اکو

ناهید باقری، کارشناس اداره کارگزینی

رقیه توفیق، متصدی امور دفتری دبیرخانه مرکزی دانشگاه

مدیران و کارشناسان شایسته تقدیر خارج از دانشگاه عبارتند از:


منصوره زینی وند، کارشناس دفتر آموزش های آزاد وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

قاسم بهرامی، کارشناس پرتال آزمون دکتری سازمان سنجش آموزش کشور

دکتر محمود عزیزی، رئیس مرکز اجرایی آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور

ناهید مسعودیان، کارشناس مسئول استعداد درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری

خدیجه رباط‌جزی، رئیس اداره خدمات آموزشی سازمان امور دانشجویان داخل

عکس: علی اکبریان‌میمند- عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار