۱۸ شهريور ۱۳۹۴ ۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۸۷۳۸




710066



پنگ سن سفیر جمهور خلق چین در تهران به همراه رایزنان فرهنگی‌ خود امروز از دانشگاه صنعتی شریف بازدید کرد.

به گزارش عطنا به نقل از مهر، محمود فتوحی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف در روند بازدید سفیر چین از این دانشگاه طی صحبتهایی به معرفی دانشگاه شریف پرداخت. وی به سفر اخیر خود به کشور چین اشاره کرد و آمادگی دانشگاه شریف برای همکاری با دانشگاه‌ها، موسسات پژوهشی، شرکت‌های دانش بنیان و صنایع پیشرو چین را اعلام داشت.


سفیر چین نیز با اشاره به موقعیت علمی دانشگاه شریف در ایران و جهان اظهار داشت: با توجه به رشد روزافزون روابط جمهوری خلق چین و جمهوری اسلامی ایران تلاش خواهد کرد که همکاری های علمی مابین این دانشگاه و مراکز علمی چین تسریع شود.


وی گفت: وزیر امور خارجه ایران در آینده نزدیک از چین دیدار خواهد داشت و امیدوار است که در زمینه همکاری های علمی نیز دو کشور به تبادل اسناد بپردازند.


همچنین در این جلسه دکتر ملکی معاون امور فرهنگی و بین الملل دانشگاه شریف در مورد اهمیت یادگیری زبان چینی برای دانشجویان ایرانی با توجه به حجم ۵۰ میلیارد دلاری روابط ایران و چین در سال ۲۰۱۴ نکاتی را بیان کرد و از طرف چینی خواست تا کمک‌های آموزشی برای برگزاری کرسی زبان چینی به دانشگاه شریف داشته باشد.


سفیر چین نیز در ادامه ضمن اشاره به اهمیت آموزش زبان چینی برای تعاملات روز افزون خواستار برگزاری سفرهای کوتاه مدت برای دانشجویان دانشگاه شریف به منظور آشنایی با زبان و فرهنگ چینی شد.


گفتنی ست؛ سفیر چین از دکتر فتوحی برای شرکت در جشن بزرگداشت شصت و ششمین سالروز تاسیس جمهوری چین دعوت رسمی به عمل آورد.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار