۰۵ بهمن ۱۳۹۳ ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۸۲۳



عضو هیأت علمی دانشگاه علامه با بیان اینکه جوانان غربی را باید ترغیب کرد تا با منابع اصیل اسلامی آشنا شوند، گفت: جوانان به عنوان مخاطب اصلی پیام رهبری از این جهت مهم هستند که بیشترین استفاده کنندگان از شبکه‌های اجتماعی می‌باشند.






علیرضا کوهکن عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با فارس درباره پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی گفت: نظام اطلاع‌رسانی و شیوه‌های تبلیغات و اثرگذاری روانی در دنیای مدرن تغییر و در حال عوض شدن است و باید این موضوع با اهمیت را در کنار موضوع با اهمیت‌تر به نام پیام رهبری انقلاب به جوانان جویای حقیقت اروپا و آمریکای شمالی قرار داد و با همدیگر آنها را بررسی کرد.


وی افزود: با توجه به اینکه شبکه‌های اطلاعاتی، ارتباطی و اجتماعی که بیشتر زمان زندگی بشر امروز به خصوص در مناطق اروپایی و آمریکایی را به دلیل سطح بالای تکنولوژی به خودشان اختصاص داده‌اند و همچنین عدم توانایی رسانه‌های صوتی و تصویری و صاحبان ثروت و قدرت در انتقال قدرت به مخاطبانشان می‌توانیم بگوییم که پیام مقام معظم رهبری به خوبی از این قابلیت جدید اطلاع‌رسانی استفاده و بهره فراوانی را برده است.


کوهکن اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به درستی این نکته صحیح و ظریف را دریافته‌اند که در اروپا و آمریکا پتانسیل جدیدی برای تاثیرپذیری از شبکه‌های اجتماعی وجود دارد و به همین دلیل پیام ایشان به خوبی می‌تواند بر روی مخاطب اثر بگذارد.


این عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: جوانان به عنوان مخاطب اصلی پیام رهبری از این جهت مهم هستند که بیشترین استفاده را از شبکه‌های اجتماعی مدرن انجام می‌دهند و وقت زیادی را برای استفاده از این امکانات قائل می‌شوند پس رهبری به خوبی از این موضوع استفاده کرده و به همین دلیل مخاطب اصلی خود را جوانان قرار دادند.


کوهکن گفت:‌ دلیل اینکه در این برهه زمانی پیامی با این محتوا ارسال شد، به دلیل وجود موضوع بسیار گسترده‌ای به نام اسلام‌ستیزی در غرب که از یک طرف به خاطر مسئله داعش و از طرف دیگر به دلیل حوادث تروریستی پاریس صورت گرفته است، پس زمان انتشار این پیام بسیار حائز اهمیت است.


وی افزود: مخاطبین جوانی که با این پیام مواجه می‌شوند، با دیدن حوادث تروریستی جنایتکاران و فیلم‌های آنها به روشنگری خاصی می‌رسند و حقایقی از رفتارهای این افراد را درمی‌یابند و از اقدامات آنها متنفر و منزجر می‌شوند. ضمن اینکه مخاطبان جوان این پیام با خواندن محتوای آن حساس می‌شوند ببینند برخی افراد به چه دلیلی، ذهنی و پایه اعتقادی اقدامات وحشیانه‌ای را انجام می‌دهند.


این عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی به حوادث 11 سپتامبر اشاره کرد و اظهار داشت: موج اسلام‌ستیزی پس از 11 سپتامبر منجر به این شد که بیشترین مراجعه به کتابفروشی‌ها و کتابخانه‌ها برای خرید و یا امانت گرفتن کتاب‌های اسلامی صورت گیرد. زیرا مردم می‌خواستند با این پدیده که منجر به بروز حادثه 11 سپتامبر شده آشنا شوند و به همین دلیل به نظر می‌رسد که رهبری انقلاب با هوشمندی خاصی پیام اخیر را برای بهره‌برداری از اتفاقات مشابه بیان کردند.


وی افزود: در پیام رهبر گرانقدر انقلاب به این جنبه خاصی توجه شده که حالا شرایط به وضعیت حساسی رسیده، باید جوانان غربی ترغیب شوند که با منابع اصیل اسلامی آشنا شوند و کتاب‌های منتشر شده غربی و یا تحلیل‌های سیاسی سیاستمداران غربی که پر از مطالب کذب است را مطالعه نکنند و به اصل منابع مراجعه شود.


کوهکن خاطرنشان کرد: قرآن، احادیث و زندگی نبی مکرم اسلام بهترین منابع اسلام شناسی برای جوانان جویای حقیقت غربی است.


وی با اشاره به موج اسلام‌ستیزی ایجاد شده توسط غرب و ممانعت از گسترش اسلام گفت: با تلاش نهادهای ذیصلاح می‌توان باعث گسترش اسلام حقیقی در غرب شد در صورتی که افراد،‌نهادها و سازمان‌ها به وظایف خود عمل کنند.


کوهکن اظهار داشت: در غرب از سیستم اطلاع‌رسانی مدرن و شبکه‌های اجتماعی برای هدف قرار دادن مخاطبان استفاده فراوانی می‌شود که باید در مورد انتشار گسترده پیام مقام معظم رهبری نیز این اقدام صورت گیرد ضمن اینکه متن قوی پیام و شخص ایشان برای حساس‌ شدن اذهان جوانان اروپایی و آمریکایی کافی است. همچنین ابزارها و وسایل‌ بسط و گسترش آن در غرب نیز برای تاثیرگذاری بیشتر مهم است، زیرا می‌تواند افراد و مخاطبین زیادی را جذب کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار