۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۸۱۹۳۷
aa

سومین دورهمی انجمن علمی – دانشجویی روزنامه‌نگاری با موضوع «تفکر انتقادی و اهمیت آن در روزنامه‌نگاری»، ۱۹ فروردین با حضور دانشجویانی از دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه‌های دیگر در دفتر انجمن‌های علمی دانشکده علوم ارتباطات این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش عطنا، در این جلسه اعضای شورای مرکزی انجمن علمی – دانشجویی روزنامه‌نگاری و مهمانان به بحث و تبادل نظر پیرامون اهمیت تفکر انتقادی در روزنامه‌نگاری پرداختند. در ابتدای این جلسه به تعریف مفهوم «تفکر انتقادی» اشاره شد و سپس درباره اهمیت این موضوع در روزنامه‌نگاری بحث و گفت‌وگو شد. ضعف نظام آموزشی در شکل‌دهی تفکر انتقادی و لزوم وجود چنین تفکری در دانشجویان از دیگر محورهای بحث این جلسه بود. در بخشی دیگر از این دورهمی، کتاب «راهنمای تفکر نقادانه» نوشته «ام. نیل‌براون» و «استیوارت‌ام. کیلی» از سوی انجمن به دانشجویان معرفی شد.
همچنین اعضای انجمن علمی روزنامه‌نگاری در بخش پایانی این جلسه، به بیان برنامه‌های آینده خود پرداختند و از دانشجویان برای مشارکت در فعالیت‌های انجمن دعوت کردند. بازدید از دفتر روزنامه‌ها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و انتشار دوره جدید نشریه کیوسک بخشی از برنامه‌های اعلام‌شده از سوی این انجمن بود.
دورهمی‌های علمی این انجمن در دوره‌های گذشته آغاز شد و در انجمن کنونی ادامه یافته است و هدف از برگزاری این دورهمی‌ها، آشنا کردن دانشجویان با مفاهیم علمی به‌صورت کاربردی بوده است و در همین راستا، دو جلسه قبلی این انجمن نیز با موضوعات «مقایسه فضای کاری روزنامه‌نگاری با فضای آکادمیک» و «سیاست‌های خبری در رسانه‌ها» در هفته‌های گذشته برگزار شده بود و این جلسات در هفته‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.
دورهمی‌های علمی انجمن به‌صورت هفتگی برگزار خواهد شد و اطلاع‌رسانی آن از طریق کانال انجمن علمی-دانشجویی روزنامه‌نگاری انجام می‌شود.



عکس: شکیبا شیرازی‌تهرانی- عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار