۲۸ اسفند ۱۳۹۶ ۰۴:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۲۹۲
roonamayi ketab jaygah tamadoni khoramshad barzegar khaje sarvi hezarjaribi oloom siasi (77)

آئین معارفه غلامرضا خواجه‌سروی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی به‌عنوان مدیرعامل جدید موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، برگزار شد.


به گزارش عطنا به نقل از ایبنا، آئین تودیع سید محمدمجتبی حسینی و معارفه غلامرضا خواجه‌سروی، مدیرعامل جدید موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک،‌ امروز (شنبه 26 اسفندماه) با حضور حجت گنابادی‌نژاد، رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، محمدرضا زائری، امیر لهراسبی، مدیر موزه ملی قرآن کریم، علی سروری مجد، رئیس دبیرخانه جایزه جهانی گوهرشاد و جمعی از مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر در موسسه ملک برگزار شد.


گنابادی‌نژاد، رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در این آئین گفت: این مکان به همت واقف آینده‌نگر و نیک‌اندیش، حاج حسین ملک پایه‌گذاری شده است. باید از ذکاوت و دوراندیشی واقف برای ایجاد پایگاهی در حوزه فرهنگ و خدمت‌رسانی به مردم به نیکی یاد کنیم. حاج حسین ملک با درایت و آینده‌نگری به این نتیجه رسید که برای استمرار و جاودانگی این مرکز فرهنگی، قالب آن‌را وقف و ضامن آن‌را اهل بیت (ع) قرار دهد. بسیاری از مراکز علمی، کتابخانه‌ها، مراکز آموزشی و بیمارستان‌ها و ... پشتوانه وقفی دارند.

وی افزود: آستان قدس، موقوفات بسیاری را در کشور مدیریت می‌کند که فقط در حوزه کتاب، علاوه بر کتابخانه مرکزی، 52 کتابخانه وابسته با 30 میلیون کتاب از جمله آن‌هاست. یکی از زیرمجموعه‌های موفق آستان قدس، کتابخانه و موزه ملی ملک است که سید محمدمجتبی حسینی به مدت 10 سال با علاقه و اهتمام آن‌را مدیریت کرد.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، بیان کرد: این سنگر امروز به خادم دیگری از خادمان امام رضا (ع) سپرده شده که مدیریت جدید ضمن پاسداشت اولویت‌های گذشته باید در برآوردن انتظارات و انجام کارهای روی زمین مانده و توسعه کمی و کیفی مجموعه اهتمام ویژه داشته باشد.

گنابادی‌نژاد ادامه داد: این 52 کتابخانه باید از لحاظ کیفیت، نوع خدمات‌رسانی، امکانات و فعالیت‌های ویژه ترویج کتاب و کتابخوانی نمونه باشند. امروز وضعیت کتاب و کتابخوانی خوب نیست و شاید خادمان کتاب در مجموعه آستان قدس زیر پرچم امام رضا (ع) بتوانند در این عرصه نقش موثری داشته باشند، اما گذر از موانع و آسیب‌های موجود نیاز به خلاقیت و روحیه و مدیریت جهادی دارد.

وی گفت: به‌طور قطع، کتاب و کتابخوانی موضوع پرجاذبه و مهمی است و می‌توان یکی از شبکه‌های بزرگ خادمیاری آستان قدس را با استفاده از ظرفیت‌های مردمی در حوزه کتاب و کتابخوانی ایجاد کرد.

توسعه مجموعه ملک مطابق با نیت واقف


غلامرضا خواجه‌سروی، مدیرعامل جدید موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک نیز در سخنانی کوتاه، اظهار کرد: از حسن اعتمادی که مجموعه آستان قدس، تولیت آستان و مسئولان حوزه فرهنگ کشور برای سپردن این مسئولیت به من داشتند، تشکر می‌کنم. امیدوارم بتوانم در خدمت امام رضا (ع)، گام‌های موثر در عرصه فرهنگ و براساس سیاست‌های تدوین شده در مجموعه آستان قدس رضوی بردارم.


وی افزود: امیدوارم با عنایت پروردگار و امام رضا (ع) بتوانیم این مجموعه را مطابق آنچه نیت واقف بوده، بیش از پیش به‌عنوان یک مجموعه فرهنگی خوش‌نام در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی مطرح کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار