۲۵ اسفند ۱۳۹۶ ۰۶:۴۰
کد خبر: ۱۷۹۵۶۲
gholami

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: وزارت علوم متولی رفع مشکلات دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است و برای انجام مطلوب این هدف، باید بخشی از اختیارات و وظایف را به خود مراکز دانشگاهی واگذار کند.


به گزارش عطنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر منصورغلامی شامگاه چهارشنبه در هم اندیشی مدیران وزارت علوم با عنوان"ارزیابی عملکرد سال ۹۶ و برنامه های سال ۹۷" تاکید کرد: وزارت علوم باید از ورود به جزییات امور آموزشی و پژوهشی در دانشگاهها خوداری کند و تمرکز خودرا معطوف به برنامه ریزی و سیاستگذاری کلان کند.


وی ارتباط و تعامل با دولت و مجلس شورای اسلامی برای تدوین لوایح و طرح های قانونی برای پیشبرد آموزش عالی را از جمله وظایف وزارت علوم نسبت به دانشگاهها اعلام کرد.


دکتر غلامی تاکید کرد: معاونت های ستاد وزارت علوم باید در اسرع وقت نسبت به تدوین آیین نامه های مورد اشاره در قانون برنامه ششم و برنامه بودجه سال ۹۷ اقدام کنند و در این مسیر از مشارکت تمام دانشگاهیان از جمله نسل جوان و دانشجو استفاده کنند.


وی افزود: حضور تعدادی از دانشجویان و نخبگان جوان در گروههای تصمیم گیری و تصمیم سازی منجر می شود تا نوآوری ها و خلاقیت های زیادی را برای حل مسائل مشاهده کنیم و تجربه نیز این موضوع را ثابت کرده است.


دکتر غلامی در خصوص هدف برگزاری نشست هم اندیشی مدیران تصریح کرد: وزارت علوم یک مجموعه منسجم است و اشتراک تجارب مدیران می تواند کل مجموعه را در پیگیری اهداف کمک کند.


دکتر غلامی افزود: بازخوانی برنامه ها و اقدامات اجرا شده در یک سال گذشته توسط معاونت ها و ادارات کل مختلف می تواند همه ما را در اطلاع از برنامه های دیگر کمک کند و از موازی کاری ها کم کند.


وزیر علوم پیشاپیش فرا رسیدن عید نوروز وآغاز سال ۱۳۹۷ را تبریک گفت و افزود: امید به آینده بهتر، از آموزه های اسلام است و من اطمینان دارم در سال ۱۳۹۷ شاهد پیشرفت ها و دستاوردهای بیشتری نسبت به سال ۱۳۹۶ خواهیم بود.


در این نشست هریک از معاونان و مدیران بخشی از عملکرد خود در دولت دوازدهم را تشریح و به بخشی از برنامه های آینده خود در سال ۱۳۹۷ اشاره کردند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار