معاون کسب وکارهای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری نمایشگاه سبیت آلمان در خرداد سال آینده خبر داد و گفت: حضور 15 شرکت و استارتآپ فعال در فضای رسانههای دیجیتال در این نمایشگاه قطعی شده است.
به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، محمد صادق با بیان اینکه نمایشگاه سبیت آلمان به عنوان بزرگترین و معتبرترین نمایشگاه بین المللی صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات حوزه صنایع کامپیوتر، ارتباطات و مخابرات در دنیا شناخته میشود، افزود: این نمایشگاه با حضور فعالان حوزه رسانههای دیجیتال جمهوری اسلامی ایران از 21 تا 25 خرداد سال 1397 (11 تا 15 ژوئن 2018) در شهر هانوفر آلمان برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: امسال با مجموعه تدابیر و برنامه ریزی که در حال انجام است، 15 شرکت و استارتآپ ایرانی شرکت می کنند.
مدیر عامل انجمن سواد رسانهای ایران افزود: برای نخستین بار با توجه به تفاهمنامه مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال با مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فرصتی فراهم شده تا موسسات فرهنگی و هنری دیجیتالی که دانش بنیان هم هستند بتوانند در این نمایشگاه حضور یافته و محصولات و توانمندیهای خود را عرضه کنند.
افراسیابی ادامه داد: با توجه به تفاهمنامه فوق، قرار است تا تسهیلات ویژهای برای شرکتهای دانش بنیان حاضر در این نمایشگاه در نظر گرفته شود لذا موسساتی که دانش بنیان باشند میتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.
معاون مرکز رسانههای دیجیتال وزارت ارشاد در عین حال اظهار داشت: براساس تفاهمنامه مقرر شده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به تمامی شرکتهای دانش بنیانی که برای حضور در این نمایشگاه انتخاب شوند و بتوانند نمایندگی ایران در اختیار بگیرند، مبلغ 15میلیون تومان یارانه اختصاص میدهد.
افراسیابی افزود: کسانی که مایل هستند که در این رویداد بین المللی شرکت کنند باید از طریق ExportCenter.ir درخواست خود را ثبت کرده و مشاوره بگیرند و یا اینکه از طریق تماس با مرکز تعاملات بین المللی تماس حاصل کنند.
به گفته افراسیابی، افراد و علاقهمندان همچنین می توانند بهطور مستقیم با مجری کار در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که ویژه نمایشگاه بین المللی سبیت آلمان درنظر گرفته شده است ارتباط گرفته و بهطور مستقیم هماهنگیهای لازم را به عمل آورند.
معاون مرکز رسانههای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: نکته حائز اهمیت اینکه فراخوان امسال برای موسسات فرهنگی و دیجیتال هم هماهنگ شده تا سال آینده با توانمندسازی، حداقل 10 درصد موسساتی فرهنگی و دیجیتال به شرکت دانش بنیان تبدیل شوند تا بتوانند از تسهیلاتی بهرهمند شوند.
دوره گذشته نمایشگاه سبیت در سال 2017، با حضور 2 هزار و 967 شرکت از 59 کشور و 180 هزار بازدیدکننده متخصص برگزار شد.
ارائه محصولاتی در حوزه های مختلف «ارتباطات»، «شبکه و مراکز داده»، «مدیریت ارتباط با «مشتری»، «فروش»، «بازاریابی و آنالیز داده»، «راهکارهای تجارت الکترونیک و بخش زنجیره تامین جهانی»، «اینترنت اشیاء»، «راه کارهای سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی»، «منابع انسانی»، «محصولات ارتباطاتی و الکترونیکی» و «استارتآپ (Startups)» از جمله مهمترین زمینه های فعالیت نمایشگاه مذکور است.
در نمایشگاه سبیت 2017 حدود 15 شرکت ایرانی و استارتآپ در کنار مشارکتکنندگان از سایر کشورها حضور یافته و با شرکت های برتر حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات، مسئولان و صاحبان صنایع کشور آلمان جلسه و ملاقات داشتند.