۰۴ شهريور ۱۳۹۴ ۱۷:۱۸
کد خبر: ۱۷۲۷۷
1234

کی مو را یک تاجر موفق ژاپنی است که جزو 100شیعه این کشور شرق آسیا محسوب می شود و به منظور شرکت در اجلاس مجمع جهانی اهل بیت در ایران حضور یافته است.


 وی در حاشیه این اجلاس در گفتگویی با خبرنگار باشگاه خبری علامه طباطبائی(عطنا) در رابطه با تجارت در ایران و شرایط کار در ژاپن به بیان نکاتی خواندنی پرداخت: وضعیت تجارت در  ایران نسبت به کشورهای دیگر آرام است و کار در ایران به صورت مداوم و بدون تاخیر انجام می شود.


1234


از تعطیلات ایران خوشم می آید چون باعث می شود که کار خسته کننده نشود. ما در ژاپن واژه ای به اسم تعطیلات به این صورت که در ایران هست برایمان تعریف نشده و کار مساوی با زندگی است. در ژاپن اگر کار نکنیم نمی توانیم زندگی کنیم اما در ایران اینگونه نیست. ایرانی ها حتی در بسیاری از موارد از حمایت های پدر و مادر خود بهره مند می شوند اما در ژاپن تمام پولی که برای نوجوان و جوان خرج می شود به عنوان قرض است و هنگامی که فرد وارد بازار کار می شود باید به پدر و مادر خود بپردازد.
این تاجر موفق عامل پیشرفت ژاپن را بعد از بمب باران هیروشیما همبستگی دولت و ملت دانست که  در نهایت به ساختن کشور ژاپن انجامید. وی آن اتفاق را مانند پاشیدن سطل آب سرد بر روی صورت ژاپنی ها دانست.


این شهروند 34ساله ژاپنی سن کار را در کشور خود از 16 سالگی دانست و افزود : دولت اجازه کار به افراد با سن پایین تر را نمی دهد. همچنین در ژاپن دانشجویان بیشتر از 4 ساعت نمی توانند کار کنند و هر ساعت 15تا 30 دلار مزد دریافت می کنند.


سن بازنشستگی 65 سالگی است و کارفرما موظف به پرداخت بیمه ی فرد است.شرایط مطرح شده در مورد ژاپنی ها صدق می کند و  خارجی های مقیم ژاپن هفته ای 21ساعت بیشتر اجازه کار ندارند.


کی مو را در رابطه با وضعیت آموزشی ژاپن چنین گفت: درس خواندن در ژاپن بسیار سخت و پر هزینه است.و دانشگاه ها در امر تحصیل بسیار قانون مند عمل می کنند.اما دولت نیز در پرداخت هزینه ها یاری رسان دانشجویان هست و در ورودی دانشگاه ها اتاقی مانند اتاق نگهبانی وجود دارد و افرادی حضور دارند که وام پرداخت می کنند.


وی در پایان با اشاره به اعتبار دانشگاه علامه در زمینه زبان و ادبیات فارسی در کشورش به خبرنگار عطنا گفت: شهرت دانشگاه علامه طباطبائی در فرهنگ و ادبیات فارسی آن است که به تدریج در بین متقاضیان این رشته در ژاپن شناخته تر می شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار