۲۰ آذر ۱۳۹۶ ۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۵۷۷۶۸
Rooyesh (16)

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در مراسم دومین جشنواره «رویش» درون‌ دانشگاهی با اشاره به اینکه معاونت فرهنگی فقط کشمکش سیاسی نیست بلکه بخش‌های شیرینی مثل همکاری با کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی و انجمن‌های علمی-دانشجویی دارد، بیان کرد: برخی از جوانان ما یک جمله بسیار زیبایی را در قالب یک مفهوم به‌طور خاصی بیان می‌کنند که من نیز در این جمع می‌خواهم آن را به شکل بهتری به کار ببرم، «بسیار سپاسگزارم از اینکه هستید».


به گزارش عطنا، حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی یکشنبه، 19 آذرماه در دومین جشنواره درون‌دانشگاهی «رویش»، ویژه کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه در سالن شهید بهشتی دانشکده حقوق و علوم سیاسی، بیان کرد: خیلی خوشحالم که امروز در یک جمع شاداب و بانشاط و به خصوص دانشجویانی که آینده دانشگاه، کشور و حوزه فرهنگ و هنر را رقم می‌زنند، هستم.


وی با بیان اینکه از آقای ایران‌زاده معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، خورسندی، مدیر امور فرهنگی و سایر همکاران در این معاونت که زمینه برگزاری این جشن با حضور دانشجویان را فراهم کردند، تشکر می‌کنم، گفت: برخی از جوانان ما یک جمله بسیار زیبایی را در قالب یک مفهوم به طور خاصی بیان می‌کنند که من نیز در این جمع می‌خواهم آن را به شکل درست‌تر و بهتری به کار ببرم، «بسیار سپاسگزارم از اینکه هستید».




دانشگاه علامه طباطبائی در صدر دانشگاه‌های تخصصی علوم انسانی است.



سلیمی تصریح کرد: واقعاً از صمیم قلب این را می‌گویم، حوزه‌ای که دانشجویان عزیز ما در کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی در آن فعالیت می‌کنند، بسیار شیرین، با اندیشه و دارای هنر و شادابی است که نه فقط در فضای دانشگاه بلکه در محیط اجتماعی نیز اثرگذار است.



معاونت فرهنگی فقط کشمکش سیاسی نیست


وی یادآور شد: آقای ایران‌زاده زمانی که قصد داشتند مسئولیت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه را قبول کنند به او گفتم که معاونت فرهنگی فقط کشمکش سیاسی نیست بلکه بخش‌های شیرینی مثل جلسه امروز نیز دارد که یکی از مهمترین آنها همکاری با کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی و انجمن‌های علمی-دانشجویی است که این شیرینی را درک کرده و در وجودشان موج می‌زند.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی افزود: دوستان عزیز، دانشگاه فقط برای آمدن، جزوه خواندن، درس حفظ کردن و پیاده کردن آن بر روی ورقه نیست بلکه دانشگاه و به تبع آن دانشجو محل شکل گرفتن اندیشه، ایده، هنر، ارزش و باورهای انسان است.


وی با بیان اینکه بسیاری از دانشگاهیان جهان به خصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی و استادان دانشگاه در شهر سوچی روسیه گرد هم آمدند، بیان کرد: در این جمع که از قشرهای مختلف دانشگاهی در آن حضور داشتند در قالب تحقیقی نظرخواهی شد، مبنی بر اینکه آیا در عصر جدید مایل هستند که در دانشگاه به صورت حضوری فعالیت داشته باشید و یا اینکه مجازی که اداره آن به صورت اینترنتی و از راه دور بوده و آموزش در قالب تبلت به مخاطبان ارائه شود، که در این زمینه بیش از 80 درصد افراد شرکت‌کننده در این نظرخواهی اعلام کردند که موافق آموزش حضوری در دانشگاه هستند.



اصرار داریم که بخش فرهنگی و اجتماعی یک معاونت مستقل داشته باشد



سلیمی درباره همین موضوع افزود: دانشگاه و آموزش به صورت حضوری ادامه پیدا می‌کند و بخشی از آن نیز به دلیل این است که ایده‌ها، باورها، اندیشه‌ها و تربیت انسانی ما در محیط دانشگاه شکل می‌گیرد و محیط دانشگاه صرفاً فقط کلاس و کتابخانه نیست بلکه بخشی از همین فعالیت‌های شما است که در قالب‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی انجام می‌شود.


وی با بیان اینکه در واقع «انسان ترازی» که باید در دانشگاه‌های ما شکل بگیرد بخش مهمی از این شکل‌گیری در حوزه فعالیت‌های فرهنگی است، گفت: به همین دلیل است که ما معاونت مستقلی در دانشگاه علامه طباطبائی به نام معاونت فرهنگی و اجتماعی داریم که به‌رغم اینکه در بسیاری از دانشگاه‌ها بر ادغام آن با معانت دانشجویی تأکید می‌شود، ما اصرار داریم که این بخش یک معاونت مستقل داشته باشد.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی اضافه کرد: در دوره کوتاهی ما تجربه اداره معاونت فرهنگی و اجتماعی همراه با معاونت دانشجویی را داشتیم که یک نفر مسئولیت هر دو معاونت را بر عهده داشت ولی باز دیدم که معاونت فرهنگی و اجتماعی حوزه‌ای است که حتماً معاونت، بودجه و برنامه مستقل و برنامه‌ریزی متفاوتی لازم دارد.



فرهنگی نقش روح و قلب دانشگاه را ایفا می‌کنند


وی با بیان اینکه حضور همین دانشجویان در اینجا (این جشنواره) که نقش روح و قلب دانشگاه را ایفا می‌کنند، گواه من بر صدق این مدعا است، گفت: بسیار به آینده امیدوارم و همان‌طور که امروز دانشگاه ما با چهار سال قبل به لحاظ فضای فرهنگی کاملاً متفاوت است و به عنوان کسی که چهار سال پیش در چنین جلسه‌ای حضور پیدا کرده بودم، کاملاً این تفاوت را احساس می‌کنم البته هنوز با نقطه مطلوب بسیار فاصله داریم.


سلیمی با اشاره به اینکه نسبت به چهار سال قبل تحولات بزرگی در زمینه‌ کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی در دانشگاه به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: کانون‌های ما مشکلاتی دارند که نتوانسته‌ایم آنها را برطرف کنیم و هنوز هم دانشجویان ما با عرق جبین و تلاش فردی فعالیت‌های خود را پیش می‌برند و این برای ما قابل درک و به همان اندازه نیز ارزشمند است.


وی درباره همین موضوع افزود: اگر امکانات لازم را داشتیم، این رشد در بخش کانون‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی را به دلیل وجود امکانات دانشگاه تفسیر می‌کردیم ولی امروزه دانشجویانی داریم که همت می‌گمارند و به رغم وجود کاستی‌ها، کجی‌ها و گاهی مواقع نیز کم‌توجهی‌ها، کار خود را پیش می‌برند.



دانشگاه علامه طباطبائی در صدر دانشگاه‌های تخصصی علوم انسانی است


سلیمی خطاب به دانشجویان حاضر در مراسم با بیان اینکه امروز دانشگاه شما فقط در حوزه علم و علوم انسانی سرآمد نیست، گفت: البته دانشگاه علامه طباطبائی به دلیل رشد در بخش‌های مختلف به یکی از سرآمدان آموزش عالی تبدیل شده است.


وی با اشاره به اینکه دانشگاه علامه طباطبائی در صدر دانشگاه‌های تخصصی علوم انسانی بوده و از بسیاری دانشگاه‌های کشور در این زمینه جلوتر است، اذعان کرد: دلیل آن پیشرفت سریع دانشگاه ما در بخش‌های مختلف علمی، آموزشی، بین‌المللی و البته فرهنگی است.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی یکی از بخش‌هایی که موجب سرآمد شدن این دانشگاه در میان دانشگاه‌های کشور شده است را بخش بین‌الملل و فعالیت‌های مرتبط با آن دانست و گفت: همکاران گرامی ما در وزارت علوم که در این نشست نیز حضور دارند، تأیید می‌کنند که با توجه به سایز و اندازه دانشگاه و پراکندگی آن که برخی مشکلات را به وجود آورده است باز هم موفقیت‌های فرهنگی و کارهایی که این دانشجویان انجام می‌دهند در محافل علمی و دانشگاهی زبانزد است و این دست‌آوردها بر دوش شما دانشجویان عزیز بوده و در این زمینه باز هم می‌گویم که بسیار سپاسگزارم که هستید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار