۰۲ بهمن ۱۳۹۳ ۲۰:۱۵
کد خبر: ۱۵۵۰

توضیح : درج مطالب ارسالی از سوی دانشگاهیان محترم دانشگاه علامه طباطبائی به معنای تائید ( و یا عدم تائید) مواضع و نظرات نگارندگان محترم نمی باشد . تحریریه عطنا بر حسب وظیفه ، انعکاس نظرات و دیدگاه های اعضای جامعه دانشگاهی علامه طباطبائی را رسالت خود می داند و در چارچوب اخلاق ، شرع و قانون از درج مطالب ارسالی استقبال می نماید . بدیهی است که مخاطبین محترم می توانند در نقد یادداشت زیر و یا سایر مطالب وارده ، نقطه نظرات و مواضع خود را در قالب یادداشتی جداگانه برای تحریریه عطنا ارسال نمایند .


نیما اسکندری ، فعال دانشجویی و رسانه ای دانشگاه علامه طباطبائی : اعتراضات این روز های برخی برادران به وزیر امور خارجه که دیپلمات مورد تایید رهبر انقلاب است و بارها توسط معظم له، به عناوینی چون فرزند انقلاب و ... مفتخر شده را، باید از چه زاویه ای بررسی کرد؟


zarif
آیا با انتقاد کردن از مسئله ای که به مذاکرات هسته ای ارتباطی ندارد، به دنبال نفع رسانی به کشور هستند؟ و یا اینکه براستی از وزارت امور خارجه می خواهند که به علت اهانت بی شرمانه یک نشریه، به ساحت قدسی رسول الله (ص)، میز مذاکرات را ترک کند و به جای تدبیر سیاسی، به مبارزه سیاسی بپردازد؟ آیا این شیوه که _فقط_ مبتنی بر اعلام موضع و نه "برنامه ای برای اقدامی مشترک" جهت حل مسائل بود، در هشت سال گذشته جوابی گرفته است؟ به زعم راغم این سطور این نوع "برخورد" با مسائل نه تنها نفعی به حال کشور و اسلام ندارد بلکه بیشتر به انزوای "ایرانی" و "مسلمان" دامن می زند ای کاش این دوستان به جای اینکه در زمین بازی "دشمن دانا" قرار بگیرند به شیوه ای چون کمپین زیبای من عاشق محمد (ص) می پیوستند و به حرکاتی از این دست، دست می زدند! اما این برادران دینی ما به جای اینکه به بررسی "قدم" هایی که ظریف در پاریس برداشت، بپردازند؛ به شمردن گام هایش با جان کری! پرداخته و به ضرر و زیان، ناشی از تحریم ها توجهی ندارند .
کما اینکه این افراد به جای محکوم کردن فرد مجرمی چون "رحیمی" به محکوم کردن فرد دلسوزی چون "ظریف" مشغولند و این خود نکته ایست ظریف، که باید به این ها گفت ای برادران یوسف،" این تذهبون؟"
این انتقادات نابه جا نه کمکی به این برادران گم کرده راه می کند نه کلیدی است بر حل مشکلات این مردم پس بهتر است که این قوم در کنار سایر مسلمین فقط به محکوم کردن این وقاحت بپردازند و هم صدا با "حلق اسرائیل" سعی در تضعیف مذاکرات _مورد تایید رهبر انقلاب_ نکنند.
افرادی که به ظریف و دولت هجوم می آورند مواظب باشند تا افکار عمومی فردا روزی نگویند که این افراد همان کسانی هستند که مُهر تایید بر دولت "مِهر" زدند و با آنها هم صدا بودند و دلواپس مفاسد و ناکارامدی ها و" خانه نشینی ها" نبودند، حال که ملت به آنان پشت نمودند اینان نیز درصدد پشت کردن به ملت برآمدند و اینچنین به خود نمایی و سایه نمایی مشغولند
ناگفته نماند که منتقدان اصیل شامل این نگاشته نبوده که آنان در "پیچ های تاریخی" به تاریخ پیوستند و نپیوستند! و ما را با آنان سَرِ ستیز نیست که ما سِرّ ستیز ندانیم آنگونه که خواجه حافظ می فرماید: ای شیخ پاکدامن، معذور دار ما را!


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار